۳۸۵۰۲۱
۱ نظر
۵۱۲۰
۱ نظر
۵۱۲۰
پ

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (۱۷)

«عجیب تر از علم، فراتر از واقعیت»، عنوان مطلب جدیدی در بخش سرگرمی مجله اینترنتی برترین ها است که سعی دارد به روزترین و عجیب ترین رخداد های طبیعی و غیر طبیعی، دستاوردهای شگفت انگیزِ دنیای علم، کشفیات عجیب در سرتاسر دنیا و همچنین عجایب خلقت را بررسی کند و با توضیحاتی علمی و دقیق آن را خدمتتان تقدیم کند. پس اگر می‌خواهید از این قطار عجیب و پرهیجان عقب نمانید، با این مطالب همراه باشید.

برترین ها : «عجیب تر از علم، فراتر از واقعیت»، عنوان مطلب جدیدی در بخش سرگرمی مجله اینترنتی برترین ها است که سعی دارد به روزترین و عجیب ترین رخداد های طبیعی و غیر طبیعی، دستاوردهای شگفت انگیزِ دنیای علم، کشفیات عجیب در سرتاسر دنیا و همچنین عجایب خلقت را بررسی کند و با توضیحاتی علمی و دقیق آن را خدمتتان تقدیم کند. پس اگر می‌خواهید از این قطار عجیب و پرهیجان عقب نمانید، با این مطالب همراه باشید.

مثل همیشه منتظر نظرات سازنده شما هستیم.

******
جنگلی با درخت های عجیب

ﺍﯾﻦ ﺟﻨﮕﻞ ﻣﺮﻣﻮﺯ ﺩﺭ ﺩﺭ ﻣﺮﮐﺰ ﺍﺭﻭﭘﺎ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻟﻬﺴﺘﺎﻥ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻋﺠﯿﺐ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﮑﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺑﯿﺸﻪ ﺯﺍﺭ ﮐﻪ ﺑﺎ 400 ﺩﺭﺧﺖ ﻋﺠﯿﺐ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺷﮑﻞ ﺭﺷﺪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺗﻌﺠﺐ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻧﮕﯿﺨﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﻋﮑﺎﺱ Christopher Jobson ﺩﺭ ﻧﻮﺍﻣﺒﺮ 2015 ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﻨﮕﻞ ﻋﺠﯿﺐ ﺭﻓﺘﻪ ﻭ ﻋﮑﺲ ﻫﺎﯼ ﺟﺎﻟﺐ ﻭ ﺩﯾﺪﻧﯽ ﺭﺍ ﺗﻬﯿﻪ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﺩﺭﺧﺖ ﺩﺭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺯﺍﻭﯾﻪ 90 ﺩﺭﺟﻪ ﺧﻢ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺑﺎﻻ ﺭﺷﺪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﻪ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺟﻨﮕﻞ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻃﺮﻑ ﻭ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺷﮑﻞ ﺭﺷﺪ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﻌﺠﺐ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﮔﺸﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ﺩﻟﯿﻞ ﻋﻠﻤﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﯾﺎﻓﺖ ﻧﮕﺮﺩﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (17)

بیماری «ﺧﺎﻝ ﻣﻼﻧﻮﺳﯿﺘﯿﮏ‏»
«ﺩﯾﻼﻥ ﻟﯿﺘﻞ » ﺍﻫﻞ ﺁﺗﻼﻧﺘﺎﯼ ﺟﻮﺭﺟﯿﺎ ﺑﺎ ﻧﻮﻋﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ‏«ﺧﺎﻝ ﻣﻼﻧﻮﺳﯿﺘﯿﮏ‏» ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺁﻣﺪ ﻭ ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ ﺷﺪﻥ ﺧﺎﻝﻫﺎﯼ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺭﻭﯼ ﺑﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﭘﺴﺮ ﺑﭽﻪ ۴ ﺳﺎﻟﻪ، ﺍﻭ ﺭﺍ ۲۶ ﺑﺎﺭ ﺗﺤﺖ ﻋﻤﻞ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﻫﺮ ۲۰ ﻫﺰﺍﺭ ﮐﻮﺩﮎ، ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ ﺭﺍ ﻣﺒﺘﻼ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺳﻄﺢ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩﺍﯼ ﺍﺯ ﺑﺪﻥ ﺭﺍ ﻣﯽﭘﻮﺷﺎﻧﺪ.

ﺧﺎﻝﻫﺎ ﺣﺪﻭﺩ ۸۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺭﺍ ﭘﻮﺷﺎﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﺰﺭﮒﺗﺮﯾﻦ ﺧﺎﻝ، ﺍﺯ ﺑﺎﻻﯼ ﮔﻮﺵ ﺗﺎ ﭘﺸﺖ ﺍﻭ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ . ﺳﺎﯾﺮ ﺧﺎﻝﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩﻫﺎﯼ ﮐﻮﭼﮏﺗﺮﯼ ﺑﻮﺩﻧﺪ . ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺗﻮﻟﺪ ﺍﯾﻦ ﮐﻮﺩﮎ، ﺗﻤﺎﻡ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﭘﺸﺖ ﺍﻭ ﺳﯿﺎﻩ ﻭ ﻗﺮﻣﺰ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﺎﺯﻭﻫﺎ ﻭ ﭘﺎﻫﺎﯾﺶ ﻧﯿﺰ ﭘﻮﺷﯿﺪﻩ ﺍﺯ ﺧﺎﻝ ﺑﻮﺩﻧﺪ

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (17)

درختی با ۲۵۰ نوع سیب متفاوت

سیب میوه ای است که در دنیا به گونه های مختلف رشد می کند و می توان نمونه های مختلفی از آن را در دنیا پیدا کرد ولی شاید به سختی بتوان گونه های سیب آسیایی را در اروپا کاشت یا حتی پیدا کرد.
نگهداری از هر درختی بسیار سخت است زیرا یک باعبان باید همیشه با دل و جان به یاری درختانش برود و آن ها را از نهالی کوچک به درختی تنومند تبدیل کنند اما همه این نگهداری ها با به ثمر نشستن یک درخت خستگی باغبان را از بین می برد. "پاول برنت" باغبانی است که 20 سال برای درخت محبوبش تلاش کرده است و هر آنچه این درخت نیاز داشته برای آن تهیه نموده است تا این روزها به یکی از شگفت انگیزترین درخت های دنیا تبدیل شود.

این باغبان 40 ساله این روزها درخت سیبی دارد که 250 نوع مختلف سیبتولید می کند که در دنیا منحصر به فرد است. او می گوید ابتدا یک باغ سیب داشتم ولی تصمیم گرفتم درختی مرجع از همه سیب ها بسازم به همین علت هر ساله چند نوع مختلف را به درخت مرجع پیوند زدم.

در میان این گونه های مختلف سیب این درخت نمونه های نادری نیز وجود دارد که تاریخ حیات آن ها به سال های 1908 یا حتی قدیمی تر از آن و به سال 1883 بر میگردد. پاول برنت قصد دارد این درخت را ثبت جهانی کند.
عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (17)


دریاچه ارواح شیطانی

درياچه اشک‌ها یا دریاچه ارواح شیطانی، مجموعه‌ای از سه دریاچه کوچک، در آتشفشان خاموش «کلیموتو» در اندونزی واقع است. طبق نقل افواه عامه اینجا محل استراحت ارواح مردگان است. نکته جالب در این دریاچه‌ها این است که رنگ آب آنها، مستقل از همدیگر، از آبی به سیاه، سفید، قرمز و یا سبز تغییر می‌کند
عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (17)
مرد بالدار

مرد بالدار نام موجودی عجیب است که اوج رویت آن بین سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ در ویرجینیای غربی بوده است. در سال ۲۰۰۷ هم گزارش‌هایی مبنی بر رویت آن موجود ثبت شده است. داستان ازونجا شروع شد که در ۱۵ نوامبر ۱۹۶۶ دو زوج جوان،راجر اسکاربری و لیندا به همراه استیو و مری از ساکنان Point Pleasant وست ویرجینیا که درهنگام در سفری برون شهری از کنار کارخانه ی متروکه ی TNT مربوطبه دوران جنگ جهانی دوم میگذشتند،در کنار ژنراتور نزدیک در ورودی کارخانه متوجه دو نور سرخ رنگ میشوند.

نورها که غیر طبیعی به نظر میرسیده توجه آنان را جلب میکند و هنگامی که از سر کنجکاوی ماشین رو نگه میدارند،متوجه میشوند که این نورها متعلق به چشمان حیوانی انسان مانند ولی عظیم جثه(حدوداً ۲ متری) است ،که بال هایی در پشت خود دارد.

شاهدان عینی که به شدت وحشت زده شده بودند بعد از حرکت دوباره و فرار به سمت مسیر ۶۲ با سرعت زیاد،متوجه شدند که آن موجود نیز همسان با سرعت ماشین(چیزی نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت) در تعقیب ماشین است.

آنها در هنگام فرار به سمت جاده،ملاقاتی دوباره با آن موجود درحالی که کنار جاده استاده بود داشتند.آنها سرانجام خود رابه میسون کانتی رساندند تا ماجرا را برای معاون کلانتر،Millard Halstead تعریف کنند.

وی بعد ها گفت:"من آن بچه ها در تمام طول مدت زندگیشان میشناختم و آنها تا به حال دچار مشکلی نبودند و آن شب واقعاً وحشت زده بودند.من حرفهای آنها را جدی گرفتم." وی سپس به دنبال ماشین آنها به سمت کارخانه رفت تا اوضاع را بررسی کند،ولی اثری از آن موجود نبود.

بنا به کتاب حیوانات غریبه،اثرJanet و Colin Bord ،در اواخر آن شب آن موجود چندین بار در اطراف خانه ی راجر اسکار بری دیده شد.

شب بعد،یعنی در ۱۶ نوامبر،عده ای از مردان به طور مسلح در جستجوی نشانه ای از آن موجود عجیب به اطراف کارخانه ی TNT رفتند.درست در همان شب،آقا و خانم Raymond Wamsley به همراه خانم Marcella Bennett و بچه ی نوزادش،تینا،سوار بر اتوموبیل در راه دیدار آقا و خانم Ralph Thomas از دوستانشان بودند که در انبار های گنبدی شکل متروکه ی نزدیک کارخانه سکونت داشتند.

در هنگام بازگشت،وقتی که میخواستند به سمت اتوموبیلشان برگردند،متوجه حضور موجودی در پشت اتوموبیلشان شدند،خانم بنت بعد ها گفت:"به نظر میرسید که آن روی زمین دراز کشیده بود و به آرامی در حال بلند شدن از روی زمین بود.بزرگ و خاکستری،با چشمان قرمز درخشان." هنگامی که آقای Wamsley باپلیس تماس گرفت،موجود به سمت ایوان رفت و از پشت پنجره به آنها خیره شده بود

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (17)

صخره طلایی

یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری جهان معابد و بتکده های مشهور بودایی است که در بالای کوه Kyaikhtiyo، روی صخره طلایی در ایالت یانگون در میانمار قرار دارد. حفظ تعادل این معبد واقعا جای تعجب دارد و شاید بتوان آن را نوعی معجزه فرض کرد. افسانه های بودایی می گویند این صخره در کف دریا بوده است و بودا با قدرت ماورا طبیعه آن را بلند کرده و در جای کنونی گذاشته است.

و از همه جالب تر، اعتقاد دارند که بودا با تاری از موی مقدس خود این صخره را اینگونه محکم در جای خود نگه داشته است.افراد بسیار مذهبی و فداییان بودا اعتقاد دارند افرادی که برای زیارت به این معبد می آیند شفا و سلامتی کامل پیدا می کنند و همه گناهانشان بخشیده می شود.

برای رسیدن به این مکان گردشگری باید یک مسیر پرپیچ و خم را با کامیون یا وانت از میان روستای کینپان بالا بروید و پس از طی 11 کیلومتر از میان جنگل تاریک به این مکان برسید. البته برای رسیدن به قله باید زحمت کوهنوردی را به پاهای خود ببخشید. جای شکر دارد که آن بالا رستوران، مهمان خانه و کافه وجود دارد تا رفع خستگی کنید.
عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (17)

باغی با میوه های سنگی

در نگاه اول شاید این باغ ترسناک به نظر نرسد اما باید در میان درختان خشک آن با میوه های سنگی شان قدم بزنید تا ببینید چقدر بودن در این باغ وحشتناک است. این باغ در 40 کیلومتری جنوب شرقی سیرجان، قرار دارد و به آن «باغ سنگی درویش‌خان» می‌گویند.

درویش خان از ۴۰ سال پیش که زمین زراعی اش دستخوش اصلاحات ارضی شد، حالت طبیعی خود را از دست داد و به نشانه‌ی اعتراض درخت‌های باغش را که دیگر خشک شده بودند، در جای دیگری کاشت و سنگ‌هایی را از کوه‌های اطراف جمع کرد و به‌عنوان میوه‌ درختانش از آن‌ها آویزان کرد. این کار باعث شد که مردم، پیرمرد را مجنون بدانند و کر و لال بودن پیرمرد نیز بر این شایعه‌ها افزود و باعث شد که کنجکاوی و اشتیاق گردشگران برای کشف این ماجرا برانگیخته شود.
عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (17)

دخترک فیلی!

در برخی سایت های خارجی آمده است که به دنيا آمدن كودكي در نروژ كه شباهت زيادي به فيل دارد. در ابتدا والدين اين كودك قصد مخفي كردن آن را داشتند گفته شده در نهايت او را به تاج محل فروخته اند. آنها اعتقاد دارند كه اين كودك نشانه اي از خداست و بايد مورد پرستش قرار گيرد! اخبار زيادي از اين اتفاق عجيب در دسترس نيست و توسط مجله اینترنتی برترین ها تاييد يا تكذيب نمي شود.
عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (17)

زمزمه تائوس
«زمزمه تائوس» یا «زمزمه طبیعت» در بسیاری از نقاط دنیا شنیده می شود. این صدا اغلب در محیط های ساکت به گوش می رسد و شبیه صدای موتوری است که از فاصله دور می آید و بیشتر در ایالات متحده، انگستان و کشورهای شمال اروپا رخ می دهد. هرچند که تاکنون پژوهش های بسیاری برای پیدا کردن منبع این صدا و ضبط آن انجام شده ولی هنوز هیچ کس نتوانسته به نتیجه ای دست یابد. بلندترین زمزمه تا کنون در شهر کوچک « تائوس» در نیومکزیکو شنیده شده است. در سال ۱۹۹۷ کنگره آمریکا گروهی از دانشمندان انستیتوهای علمی معتبر این کشور را مامور تحقیق در این زمینه کرد ولی تا به امروز هیچ کس علت این صدای زوزه مانند را کشف نکرده است

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (17)

جن زده ترین خانه انگلیسی
کشیش "سرای بورلی"سال ۱۸۶۳ از سوی کشیش اعظم " هنری بال "در نزدیکی رودخانه ای به نام" استور "در" اسکس" انگلستان بنا گذاشته شد. این خانه بزرگ در پی یک آتش سوزی مهیب در فوریه سال ۱۹۳۹ نابود شد. این کشیش سرا, سالیان متمادی اقامتگاه کشیشها و راهبه ها بود.چنین شهرت داشت که زمینی که این خانه بر روی آن بنا شده است در تسخیر ارواح شرور میباشد, حتی قبل از اینکه این بنا احداث شود گزارش هایی از اهالی محل در خصوص پدیده های خارق العاده و عجیب که بر روی زمین این ملک روی می داد ارائه می شد.
گفته میشود که" کشیش سرای بورلی "پذیرای ارواح متعددی از جمله روح" هنری بال "نخستسن کشیش ساکن در این خانه بود.دیگر ارواحی که در این خانه وجود داشتند عبارت بودند از روح و شبح یک راهبه و یک کالسکه که اشباح آن را هدایت میکردند که صدای آن در محوطه ساختمان شنیده میشد. همچنین بسیاری از ساکنان خانه از فعالیت ارواح شرور گله میکردند. از جمله اینکه وسایل خانه بدون هیچ دلیلی از جایشان حرکت میکردند. پنجره ها در حالی که بسته بودند خود بخود باز میشدند." لیونل فوستر" از جمله کسانی بودند که به همراه همسر خود ۵ سال در این خانه اقامت کردند. این دو در سال ۱۹۳۰ وارد این کشیش سرا شده و در حین اقامت آنها حدود ۲۰۰۰ حادثه توجیح ناپذیر اتفاق افتاد.
این خانه در دوران حیاتش در انگلستان به عنوان" جنزده ترین" خانه در انگلستان معروف بود. اینخانه توسط "هری پرایس" یکی از معروف ترین شکارچیان ارواح در انگلستان مورد بررسی قرار گرفت. در این خانه صدای ناله یک زن و رد پاهای عجیب وشبح یک راهبه که تقریبا تمام اهالی محل آن را دیده اند شنیده ودیده میشود. از دیگر فعالیت های ارواح در "کشیش سرای بورلی" میتوان به این موارد اشاره کرد: به هم خوردن ناگهانی درها وجای پاها و صداها و آتش سوزی های خود بخودی و دیوار نوشته ها که در عکسها مشاهده میکنید. آواز خوانی گروهی و موسیقی و نورهای عجیب . بوهای عجیب و دود های مرموز ضربات به دیوار های خانه و پرتاب اشیا به طور خود بخودی. یکی از پیام ها که در جلسات احضار ارواح توسط ارواح به افراد داده شده بود گفته می شد که تسخیر شدگی هنگامی به پایان میرسد که خانه کاملا سوزانده شود. سال ۱۹۳۹ هنگامی که" کاپیتان دبلیو.اچ.گرگسون" ساکن " کشیش سرای بورلی "در یک آتش سوزی عمدی این خانه را سوزاند و نابود کرد دلیل تسخیر شدگی آشکار شد و آن اسکلت زنی بود که در زیرزمین خانه مدفون شده بود

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (17)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      مثل همیشه عالییییی بود با سپاس.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج