جاباما
۳۸۵۱۲۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نماینده سینمای افغانستان در اسکار

نوید محمودی هم همانند برادرش جمشید محمودی با کارگردانی اولین فیلم سینمایی اش نماینده افغانستان برای بهترین فیلم خارجی مراسم اسکار شد .

خبرگزاری ایسنا: برادران محمودی که در هفتاد و هفتمین دوره مراسم اسکار با فیلم "چند متر مکعب عشق" حضور داشتند این بار با فیلم سینمایی" رفتن " به کارگردانی نوید محمودی نماینده سینمایی افغانستان برای شرکت در هفتاد و نهمین دوره مراسم اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شدند.

فیلم سینمایی رفتن محصول مشترک ایران و افغانستان است و در سال ٩٤-٩٥ تولید شده است.

هفته ی گذشته با تشکیل جلسه هیئت ویژه انتخاب فیلم برای مراسم اسکار در ساختمان «افغان‌فیلم» به ریاست ابراهیم عارفی در شهر کابل پایتخت افغانستان و با نمایش و بررسی هر چهار فیلم متقاضی شرکت در مراسم اسکار، طی دو روز متوالی هیئت انتخاب نماینده سینمای افغانستان تصمیم خود برای معرفی فیلم سینمایی " رفتن" ساخته‌ی برادران محمودی به کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی به آکادمی اسکار را اعلام کرد.

مسئولیت انتخاب فیلم برای مراسم اسکار برعهده اتحادیه تهیه کنندگان افغانستان به ریاست جوانشیر حیدری است. در سینمای افغانستان معرفی فیلم سینماگرانی که اصالت افغان دارند به عنوان نماینده ی سینمای افغانستان برای مراسم اسکار، چند سالی است که مرسوم شده است .

ساخته ی برادران محمودی که زمستان سال گذشته در سکوت خبری تولید شد تنها نماینده ی سینمای ایران و افغانستان در بخش اصلی مسابقه بیست و یکمین دوره فستیوال بین الملی فیلم بوسان کره جنوبی است. فستیوال فیلم بوسان یکی از معتبرترین فستیوالهای فیلم آسیایی و از فستیوال‌های دارای رتبه اول جهانی است که هر سال با حضور بزرگان سینمای جهان در شهر بوسان کشور کره جنوبی برگزار می گردد.

فیلم سینمایی رفتن جدیدترین ساخته ی برادران محمودی با فیلم نامه ای از جمشید محمودی به کارگردانی نوید محمودی و به تهیه کنندگی جمشید محمودی، اواخر پاییز سال گذشته وارد مرحله پیش تولید شد و با فرا رسیدن فصل سرما فیلمبرداری آن آغاز و در زمستان به پایان رسید که پس از طی مراحل فنی آماده نمایش شده است.

"رفتن" قصه‌ی عاشقانه فرشته و نبی است که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می شود. قصه عشقی که از همه چیز غیر از معشوق رنج می بیند. رفتن قصه درد است، درد خانه به دوشی و درد مهاجرت.

جشنواره فیلم بوسان که اولین رونمایی فیلم «رفتن» در آن صورت می‌گیرد از تاریخ ۶ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۱۶ با حضور عوامل فیلم برگزار خواهد شد. پخش کننده بین المللی فیلم نسرین میرشب شرکت دریم لب، تولید شده در آسمان پرواز فیلم ، محصول مشترک ایران و افغانستان است.

بازیگران:

رضا احمدی - فرشته حسینی - بهرنگ علوی - نازنین بیاتی- مسعود میرطاهری - سینا سهیلی - محفوظ محمودی- افشین اخلاقی - بشیر احمد نیکزاد - امیر حسین بابائیان - محمد امین صاحب زاده - کاظم علیزاده - نورآقا احمدی - رقیه رضاپور - مریم حسینی - زهرا حسینی - مریم عظیمی - رقیه داوری - یاسر حمزه - و باحضور شمس لنگرودی

عوامل اصلی فیلم:

نویسنده: جمشید محمودی - بر اساس طرحی از نوید محمودی

مدیر فیلم برداری: کوهیار کلاری

دستیار اول فیلمبردار: مهران ممدوح

دستیار فیلم بردار: محمد آقا حسینی - محمد بختیاری

برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: امیر علیازی

گروه کارگردانی : امید علیزاده - کیمیا محمودیان - سجاد دین پرست

منشی صحنه: فائزه گرکانی

عکاس: فتاح ذی نوری

طراح پوستر: علیرضا قادری اقدم

مشاور رسانه ای: پریسا قهرمانی

مترجم: محمد حسن شرف الدین

موسیقی: سهند مهدیزاده
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج