جاباما
۳۸۵۱۳۱
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

اوحدی :

۹۵ درصد شهدای منا اهل سنت هستند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: عربستان مالک بیت الله الحرام نیست و این حق شرعی همه مسلمانان جهان است که حج را برگزار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان:سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگویی با اشاره به اینکه ۹۵درصد شهدای منا اهل سنت هستند، گفت: با توجه به اینکه تمام کشورهای اسلامی برگزار کننده مراسم حج هستند، لذا باید چاره اندیشی داشته باشند چرا که عربستان به هیچ وجه متولی بیت الله الحرام و مالک مسجد النبی نیست و این حق شرعی مسلمانان جهان است که به عنوان مهمان خدا در خانه خدا حضور یابند.

وی در ادامه افزود: بیش از هفت هزار زائر از ۳۹ کشور جهان در فاجعه منا به شهادت رسیدند و این نکته قابل تأمل است که چرا تا کنون هیچ کدام از سازمان های حقوق بشر قدمی برنداشته اند و اگر عربستان ریگی در کفش ندارد چرا از تشکیل کمیته حقیقت یاب خودداری می کند.

سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای منا دیدار خانواده های شهدای منا با رهبر انقلاب را نقطه اوج برنامه های ستاد بزرگداشت شهدای منا عنوان و تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، پیگیری ها برای احقاق حقوق شهدا در داخل و خارج از کشور باید به طور جدی ادامه یابد ضمن اینکه در جهان اسلام، برگزاری حج باید با همفکری کشورهای اسلامی برگزار شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به دیگر برنامه های این ستاد گفت: با توجه به اینکه استان گیلان ۳۵شهید در حادثه منا دارد، فردا یادواره ای به همین منظور در شهر رشت برگزار می شود.

وی تصریح کرد: همچنین روز یکشنبه مراسم باشکوه دعای عرفه در تمام مصلی های کشور برگزار می شود و نیز در تهران در مصلی امام خمینی (ره) با حضور خانواده های شهدا و با سخنرانی حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار خواهد شد.

اوحدی یادآور شد: مراسم دعای عرفه در مصلی تهران از ساعت ۱۵ بعدازظهر آغاز می شود و درهای مصلی از ساعت ۱۴ به روی شهروندان باز است ضمن اینکه در کنار مراسم عرفه مردم فریاد استکبار و انزجار از آل سعود سر خواهند داد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: استان گلستان در فاجعه منا ۴۹ شهید دارد که از این تعداد ۴۸تن اهل سنت هستند، از این رو یادوآره ای را روز دوشنبه در گنبد کاووس برگزار و نماز بزرگ عید قربان را برپا خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      38 کشور آرام نشسته امسال ملت اش هم به حج رفته ولی ما ایرانیا ... کعبه به دست ما نیافتاده هیچی راه مون برای کعبه هم بسته شد حالا شروع کردیم به ...

    • مینا سیروس

      چرا مملکت ما دایم خطاب میکنن,,,شیعه یا اهل تسنن یا هر دین دیگه؟اصل اول انسان بودن هست که همه انسانن,,,,,بخدا اگه فرق داشته باشه,,,,,مخصوصا اهل تسنن که مسلمانن وبرادر وخواهر ما بیایید فرق نگذاریم بخاطر دین,,,از دلتمردان خواهش میکنم اینقدر اجاز ندین مردم عام در نظر سنجی حرفهای رکیک بزنن به حکومت عربستان کشور ما یعنی مردمی فهیم با تاریخی کهن داره,,,حیف است که هر روز سوژه ایی دستشان باشه وسر گرم فحش دادن باشن,,,,احازه بدین مشکل رو دولتمردان حل کنن وما به آشوب ها دامن نزنیم

    • بدون نام

      افرین به مینا.

    • بدون نام

      95 درصد شهدای منا اهل سنت هستند.!
      حالا این یعنی چی؟؟؟...

    • بدون نام

      اهل سنت هیچ اعتراضی در این مورد ندارن این قضا و قدر الهی بوده و به والله قسم اگه این انسانها اگر تو خونه خودشون نشسته بودن باز هم باید میرفتن مرگ وقتی فرا برسه هیچ کس نمیتونه از چنگال مرگ فرار کنه پس بهتره این وسط ما کاسه داغتر از اش نشیم دولت ها باید خودشون مشکلشونو حل کنند چرا ملت باید خودشو درگیر این مسائل بکنه شب و روز فحش و توهین اخه تا به کی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج