۳۸۵۲۳۴
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

دلواپسان روی موج FATF

دلواپسان برای هجمه به دولت تدبیر و امید، یک استراتژی اساسی را دنبال می‌کنند: «یا بهانه‌ای خواهم یافت؛ یا بهانه‌ای خواهم ساخت!» پیوستن ایران به FATF یا کارگروه اقدام مالی، بهانه جدیدی است که مخالفان دولت بدان دست‌یافته‌اند.

روزنامه آرمان‌ امروز: دلواپسان برای هجمه به دولت تدبیر و امید، یک استراتژی اساسی را دنبال می‌کنند: «یا بهانه‌ای خواهم یافت؛ یا بهانه‌ای خواهم ساخت!» پیوستن ایران به FATF یا کارگروه اقدام مالی، بهانه جدیدی است که مخالفان دولت بدان دست‌یافته‌اند.

این درحالی است که دولت و مقامات مسئول، بارها و بارها نسبت به توضیح شکلی و ماهوی کارگروه اقدام مالی، اینکه بر چه اساسی شکل‌گرفته، چرا ایران تمایل دارد به این نهاد بین‌دولتی بپیوندد، چه تعهداتی دارد و FATF چه توقعاتی از ایران دارد، توضیح داده‌اند.

اما مرغ دلواپسان یک‌پا دارد! دلواپسانی که این روزها تحت عناوینی نظیر خودتحریمی، ترکمانچای‌دوم، کاپیتولاسیون‌دوم و... از پیوستن ایران به FATF یاد می‌کنند، هیچ سخنی از این به میان نمی‌آورند که رژیم‌ صهیونیستی ، یکی از مخالفان سرسخت پیوستن ایران به FATF است! همان‌گونه که این رژیم با دستیابی ایران و شش قدرت‌جهانی به برجام مخالف بود! شاید بهتر باشد که دلواپسان به این سوال افکارعمومی پاسخ دهند که چرا رژیم‌اسرائیل، مخالف پیوستن ایران به FATF است؟! پاسخ روشن است.

چون پیوستن ایران، کشور ما را از انزوای اقتصادی خارج کرده و زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاری خارجی مهیا می‌سازد. چون درصورت خارج شدن نام ایران از لیست‌سیاه FATF بهانه حمایت ایران از تروریسم، از دشمنان گرفته می‌شود، چون همان‌گونه که برجام زمینه را برای بازگشت ایران به جامعه‌جهانی و توسعه روابط با کشورهای مختلف جهان فراهم ساخت، پیوستن به FATF نیز می‌تواند ایران را از انزوای سرمایه‌گذاری خارج کند! ازسوی دیگر، دلواپسان هیچ پاسخی به این سوال نمی‌دهند که آیا قرارداشتن نام ایران در کنار کره‌شمالی، به‌عنوان دو کشوری که سرمایه‌گذاری در آن‌ها ریسک بسیاربالایی ازنظر خطر پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم دارد، ذلت‌بار نیست؟

آیا ایران با کشوری که مجهز به سلاح اتمی است و همسایگان خود و دیگر کشورهای جهان را تهدید به حمله نظامی می‌کند، در یک جایگاه قرار دارد؟ بااین‌حال، دلواپسان سخنی از این موضوع به میان نمی‌آورند که ایران در مذاکرات با FATF تأکید کرده که بر اساس قانون‌اساسی جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کند! آن‌ها در برابر اینکه ایران از سال ۱۳۸۸ تعامل با FATF را آغاز و ۵سال پیش، قانون مبارزه با پولشویی را تصویب کرده است، روزه سکوت گرفته‌اند! این درحالی است که مخالفان دولت مدعی هستند که دولت اطلاعات مالی خود را دودستی به این نهاد بین‌دولتی، ارسال می‌کند! درصورتی‌که اساسا چنین توقعی در FATF از اعضا وجود ندارد و آن‌ها تنها خواستار ایجاد قانون، فرآیند و نظارت بر معاملات بانکی و مالی از سوی ایران و سایر کشورهای عضو هستند و هیچ ساختاری برای جمع‌آوری اطلاعات در FATF وجود ندارد! اما دلواپسان تنها هدف تخریب دولت را دنبال می‌کنند.
خروجی داعش؟!

در روزهای تعطیل پایان هفته نیز اظهارنظرها درباب FATF تمامی نداشت!

حسین‌شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان که یدطولایی در هجمه به دولت دارد، FATF را بهانه‌ای برای حمله به دولت و برجام قرارداد. ایسنا نوشت، شریعتمداری گفت: غرب ما را درحالت غرق‌شدگی به سمت برجام برد. برجامی که قرار بود به‌واسطه آن تمام مشکلات حتی آب خوردن ما را حل کند. قرار بود تحریم‌ها همان روز اول لغو شود اما می‌بینیم چندین ماه گذشته و چنین اتفاقی نیفتاده است، یعنی ما امتیازات نقد دادیم و وعده‌های نسیه گرفتیم. او کاربرد غرق‌شدگی مصنوعی را در چنین شرایطی دانست و یادآور شد: وقتی چنین شرایطی را بوجود آوردند، آنگاه FATF را پیش رویت می‌گذارند. چیزی که اگر به آن متوسل شوی، بیشتر غرق خواهی شد. خروجی FATF ورودی داعش است. مدیرمسئول کیهان اظهارکرد: در FATF اصلی وجود دارد مبنی بر این‌که هیچ کشوری به گروه‌های تروریستی کمک مالی نکند. مشکل ما در چنین شرایطی در تعریف تروریسم است. می‌دانید آن‌ها چه کسانی را تروریست می‌دانند؟ آن‌ها حزب‌ا...، سپاه قدس و انصارا... را تروریست و سپاه ایران را حامی تروریسl می‌دانند. اگر FATF را اجرا کنید خودتان را از اقتدار تهی می‌کنید. وقتی از اقتدار خالی شدید، به یک‌لقمه راحت برای بلعیدن تبدیل می‌شوید. متأسفانه ما به این نقطه نزدیک می‌شویم!

مثلث شوم!

آیت‌ا...علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد نیز درسخنانی، مضاف برحمله به برجام و دروغگو خواندن اعضای دولت، پیوستن به FATF را دست‌مایه هجمه به دولت قرارداد. انتخاب نوشت؛ وی گفت: از روز اول گفتند تا تحریم‌ها برداشته نشود، مشکلات اقتصادی پابرجااست. اصلا اصل مذاکرات به‌عنوان خط دولت فعلی برای حل مشکلات اقتصادی و رفع تحریم‌ها بود و مسئولان می‌گفتند تحریم‌ها برداشته می‌شود اما امروز می‌گویند:«اصلا ما برای رفع تحریم‌ها برجام را امضا نکردیم.» پس شما سر مردم را کلاه گذاشتید؟ این حرف‌هایی که زدید، دروغ بود؟ علم‌الهدی خاطرنشان کرد: یک‌طرف قضیه قراردادها بود و یک‌طرف دیگر بحث پولشویی‌ها است و دستگاه‌هایی که در روابط بانکی تحریم شده‌اند، به مرحله خودتحریمی رسیده‌اند.

به‌طوری‌که بانک‌ملت به قرارگاه خاتم‌الانبیاء اعلام کرده که ما حساب شمارا بلوکه می‌کنیم و شما یک‌نهاد تحریم شده هستید و اموال شما طبق قراردادی که با آمریکا داریم باید بلوکه شود. یکی از شعبه‌های بانک‌ملت به قرارگاه خاتم‌الانبیا اعلام کرده که اموالش بلوکه است و بانک‌سپه نیز به همین نسبت و به‌نوعی ما امروز به مرحله خودتحریمی رسیده‌ایم. او بیان کرد: قرارداد FATF نمونه دیگری است که کار را به مرحله خودتحریمی رسانده و یکی از شعبات بانک ملت به قرارگاه خاتم‌الانبیاء می‌گوید شما در لیست‌تحریمی هستید و ما نمی‌توانیم با شما رابطه‌اقتصادی داشته باشیم. پشت سرش هم بانک سپه به برخی نهادهای نظام گفته ما با شما ارتباط نخواهیم داشت.بانک‌های ما دارند خودمان را تحریم می‌کنند. اکنون در یک مثلث شوم همه چیز را از دست داده‌ایم و استقلالمان را از دست داده‌ایم!

جرات امضای توافق!

دیروز نمازجمعه تهران به امامت آیت‌ا...جنتی اقامه شد و خطبه‌های نمازجمعه فرصتی شد تا دبیر شورای‌نگهبان نیز به موضوع FATF واکنشی شدیداللحن نشان دهد! آيت‌ا...جنتی درباب پیوستن ایران به FATF به‌تندی گفت: با FATF می‌خواهند اطلاعات مالی را بدست آورند تا با دست خودمان نهادهای انقلابی را تحریم کنیم. با چه جرأتی این توافق را امضا کرده‌اند؟ مجلس در این زمینه ساکت ننشیند و از حق نظارتی‌اش استفاده کند. وی اضافه کرد: این‌ها این سند را امضا کردند و می‌خواهند به‌عنوان مبارزه با پولشویی اطلاعات مالی و بانکی ما را به دشمن بدهند تا خودمان را تحریم کنیم. تسنیم نوشت؛ آیت‌ا...جنتی خاطرنشان کرد: اگر این قضیه FATF اتفاق بیفتد باید فاتحه همه‌چیز را بخوانیم و آمریکا هم به ما احسنت و آفرین بگوید، ۸۷ فرد و نهاد با این توافق‌نامه تحریم می‌شوند؛ البته ان شاء‌ا... جلوی آن گرفته می‌شود. این درحالی است که خبرگزاری‌فارس، روز جمعه از مخالفت نمازگزاران تهرانی که در راهپیمایی علیه رژیم آل‌سعود شرکت کرده بودند با FATF خبرداد و نوشت: نمازگزاران تهرانی با برگزاری راهپیمایی ضمن محکومیت جنایات آل‌سعود، خواستار تجدیدنظر در FATF شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • morteza

      کاش به اینا یه زمینی میدادند میگفتند برید واسه خودتون ...

    • بدون نام

      هرچی که مورد مخالفت دلواپسان باشه مورد قبول مردمه . .... "روح مردمی "درتصمیمات دولت روحانی وجودداره .

    • بدون نام

      من موندم این دلواپسان موقع انتخابات به بهونه حمایت بی بی سی لیست انگلیسی راه انداختن،الان که اسرائیل طرفدار دلواپسان هستش تا این FATFتصویب نشه چه جوابی دارن؟؟؟؟؟؟

    • علی رجایی

      مسولین دلسوز مردم نه مسولین دلواپس مردم باید باین نتیجه رسیده باشند که هرمسله ای رادلواپسان امثال روزنامه کیهان یاازهمان طیف که درست نیست نام بردن انهامخالفت کردندیا موافق بودندنظرشان درهردوصورت به ضرر ملت ایران است چونکه اسراییل مخالف برجام بود واینها هم مخالف اکنون باز اسراییل مخالف پیوستن ایران به این برنامه پولشویی است ودقیقا دلواپسان ماهم مخالف هستند. پس شما بایدقوانین را بنفع مردم تصویب کنید نه بنفع دلواپسان نمیدانیم باچه منطق وچه زبانی مردم باید بای قشردنباله رو کیهانیان بگویند همراهر بس یااینکه لطف شما مایه دردسراست تعیین تکلیف برای مردم ومجلس ودولت نکنید خواهشا

    • شهرام

      تا کى مى خواهند با کلماتی مثل دلواپس تندرو افراطی سفسته کنند وروى حرفهای حق ماله بکشند ىکم به خودتون بىا ىد حرف حق راقبول کنىد مملکت با لجبازی وخود خواهى به باد ندهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج