۳۸۵۳۳۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آغاز جشنواره فیلم تورنتو با «هفت مرد باشکوه»

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در حالی با اولین نمایش جهانی بازسازی وسترن ˝هفت مرد باشکوه˝ آغاز شد که فیلم چندان مورد توجه منتقدان سینما قرار نگرفت.

هنرآنلاین: چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در حالی با اولین نمایش جهانی بازسازی وسترن ˝هفت مرد باشکوه˝ آغاز شد که فیلم چندان مورد توجه منتقدان سینما قرار نگرفت.

آنتوان فوکوا کارگردان فیلم "هفت مرد باشکوه" (Magnificent Seven)، پنجشنبه شب در مراسم آغازین مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی آمریکای شمالی، اولین نمایش جهانی فیلم جدید خود را به جیمز هورنر آهنگساز فقید تقدیم کرد.

آغاز جشنواره فیلم تورنتو با «هفت مرد باشکوه»

به گزارش ورایتی، هورنر که برای فیلم ˝تایتانیک˝ برنده دو جایزه اسکار شد و سازنده موسیقی فیلم‌هایی چون "افتخار"، ˝آواتار˝، ˝شجاع‌دل˝، ˝آپولو ۱۳˝ و ˝یک ذهن زیبا˝ بود، سال ۲۰۱۵ بر اثر سقوط هواپیمای شخصی خود در جنگل ملی لس پاردس در ۶۱ سالگی درگذشت.

"هفت مرد باشکوه" آخرین فیلم اوست که پس از مرگش روی پرده رفته است. هورنر نتوانست کارش در این فیلم را تمام کند و سایمن فرانگلن کار ساخت موسیقی "هفت مرد باشکوه" را به پایان رساند. با این حال، هفت قطعه کامل از هورنر در فیلم به کار رفته است.

آغاز جشنواره فیلم تورنتو با «هفت مرد باشکوه»
عوامل فیلم "هفت مرد باشکوه" در نشست مطبوعاتی

فوکوا گفت: در روزهای سخت این آهنگ‌ها را سر صحنه پخش می‌کردم و باشکوه بود.

"هفت مرد باشکوه" با بازی دنزل واشنگتن، کریس پرات و ایتن هاوک بازسازی فیلمی وسترن به همین نام تولید 1960 است که خودش بازسازی فیلم "هفت سامورایی" (1954) به کارگردانی آکی‌را کوروساوا بود. فیلم اصلی به کارگردانی جان استرجس و با بازی ستاره‌هایی چون یول براینر، استیو مکویین، جیمز کوبرن و چالز برانسن ساخته شد.

"هفت مرد باشکوه" درباره هفت هفت‌تیرکش ماهر است که در برابر گروهی راهزن دفاع از یک دهکده مکزیکی سرکوب ‌شده را به عهده می‌گیرند.

هیلی بنت، مت بومر، کام ژیگانده، پیتر سارسگارد و وینی جونز دیگر بازیگران نسخه جدید "هفت مرد باشکوه" هستند. فیلمنامه را جان لی هنکاک بازنویسی کرده است. فیلمنامه‌ اول نوشته نیک پیتزولاتو خالق سریال "کارآگاه واقعی" بود.

آغاز جشنواره فیلم تورنتو با «هفت مرد باشکوه»
دنزل واشنگتن

نمایش "هفت مرد باشکوه" در افتتاحیه این دوره جشنواره تورنتو خیلی با استقبال منتقدان همراه نبود. در سال‌های اخیر فیلم‌های افتتاحیه این جشنواره ناهمگن بوده‌اند. "رکن پنجم" (The Fifth Estate) جشنواره 2013 را آغاز کرد و بعد در گیشه‌های فروش شکست سختی خورد. در 2014 فیلم "قاضی" (The Judge) چندان مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت و بعداً فروش بدی داشت. سال گذشته هم تماشاگران به فیلم "تخریب" (Demolition) واکنشی سرد نشان دادند.

روی کاغذ، "هفت مرد باشکوه" در مقایسه با آن فیلم‌ها وضعیت بهتری دارد؛ فیلمی که فوکوا و واشنگتن را بعد از دو فیلم "روز آموزش" - که اسکار بهترین بازیگر مرد را برای واشنگتن به همراه داشت - و "اکولایزر" کنار هم قرار می‌دهد. هر دو فیلم در تورنتو روی پرده رفتند.

آغاز جشنواره فیلم تورنتو با «هفت مرد باشکوه»
صحنه‌ای از فیلم "هفت مرد باشکوه"

هرچند، نقدهای نوشته‌شده بر تازه‌ترین همکاری فوکوا و واشنگتن ضعیف بودند. ورایتی نوشت: شما می‌توانید همان طرح داستانی و همان شخصیت‌ها را دوباره سوار کنید. مشکل، خلق جرقه درونی دستمایه‌ای است که در اختیار دارید.

سونی که این پروژه را با همکاری مترو گلدوین مه‌‌یر تهیه کرده، بودجه فیلم را اعلام نکرده است، اما گزارش شده "هفت مرد باشکوه" با حدوداً 100 میلیون دلار ساخته شده است.

فوکوا تأیید کرد که تولید این پروژه توان‌فرسا بود. او گفت: ساخت این فیلم با توجه به شرایط آب و هوایی، استفاده از اسب‌ها و یک گروه قر و قاطی، کار سختی بود.

آغاز جشنواره فیلم تورنتو با «هفت مرد باشکوه»
کریس پرات و دنزل واشنگتن

سینماروهای تورنتویی که معروف به دل رحمی هستند، هنگام نمایش "هفت مرد باشکوه" به کشت و کشتار و بذله‌گویی‌های فیلم واکنش مثبت نشان دادند. در عین حال شروع کند فیلم تعدادی از تماشاگران را ترغیب کرد سالن را ترک کنند.

"هفت مرد باشکوه" یکی از فیلم‌های بخش مسابقه این دوره جشنواره ونیز هم هست و روز شنبه 10 سپتامبر (20 شهریور) در لیدو روی پرده می‌رود. فیلم 23 سپتامبر (2 مهر) اکران عمومی می‌شود.

جشنواره‌ای بدون بخش مسابقه رسمی و هیئت داوری

جشنواره تورنتو بخش مسابقه رسمی و هیئت داوری ندارد، اما در پایان جشنواره بهترین فیلم با آرای تماشاگران انتخاب می‌شود. این جشنواره از دیرباز نقطه شروع فصل جوایز سینمایی و آشنایی با رقبای احتمالی اسکار بوده است. در سال‌های اخیر تعدادی از فیلم‌هایی که جایزه اصلی تورنتو را بردند مانند "زیبایی آمریکایی"، "تصادف"، "میلیونر زاغه‌نشین"، "گفتار پادشاه" و "دوازده سال بردگی" بعداً برنده اسکار بهترین فیلم نیز شدند.

سال گذشته فیلم "اتاق" به کارگردانی لنی آبراهامسن تورنتو جایزه انتخاب مردم را دریافت کرد و بعداً جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای بری لارسن به همراه داشت. سال گذشته همچنین فیلم "مرکز توجه" (Spotlight) به کارگردانی تامس مکارتی انتخاب دوم تماشاگران تورنتو بود و در ادامه جایزه اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد. "مریخی" به کارگردانی ریدلی اسکات با بازی مت دیمن و "دختر دانمارکی" با بازی ادی ردمین هم در دوره قبلی جشنواره مورد توجه قرار گرفتند و سپس در فصل جوایز سینمایی موفق ظاهر شدند.

نمایش فیلم‌های کارگردانان مطرح در بخش گالا و نمایش‌های ویژه

امسال در بخش گالا جشنواره تورنتو، تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازان مطرح چون جاناتان دمی ("جی‌تی+بچه‌های تنسی" / JT + The Tennessee Kids درباره تور جهانی جاستین تیمبرلیک)، دنی ویلنو (تریلر با موضوع حمله موجودات بیگانه "رسیدن" که در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز حضور دارد)، راب راینر (فیلم زندگی‌نامه‌ای و تاریخی "ال‌بی‌جی" با بازی وودی هارلسن در نقش لیندون بی. جانسن رئیس جمهور پیشین آمریکا)، جف نیکولز ("عاشقانه" / Loving که در بخش مسابقه رسمی کن حضور داشت)، میرا نائیر ("ملکه کاتوه" با بازی لوپیتا نیونگو و دیوید اویلوو)، جیم شریدان ("The Secret Scripture ") و الیور استون ("اسنودن" با بازی جوزف گوردون-لویت در نقش ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات محرمانه آمریکا)، روی پرده می‌رود.

آغاز جشنواره فیلم تورنتو با «هفت مرد باشکوه»
جوزف گوردون-لویت در صحنه‌ای از فیلم اسنودن

"فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران یکی از فیلم‌های بخش نمایش‌های ویژه است. چند رقیب دیگر بخش مسابقه جشنواره کن گذشته مانند "عزیز آمریکایی" (American Honey) به کارگردانی آندرا آرنولد بریتانیایی، "ال" (Elle)، ساخته پل ورهوفن کارگردان کهنه‌کار هلندی، "مستخدم" (The Handmaiden) تازه‌ترین ساخته پارک چان-ووک فیلمساز کره‌ای، "پاترسن" (Paterson) به کارگردانی جیم جارموش با بازی آدام درایور و گلشیفته فراهانی و "تونی اردمان" (Toni Erdmann) ساخته مارن آدی کارگردان آلمانی نیز در بخش نمایش‌های ویژه حضور دارند.

"فقط تو را می‌بینم" (All I See Is You) فیلم جدید مارک فورستر، "شعر شبانی آمریکایی" (American Pastoral) ساخته یوان مگرگور، "تولد یک ملت" (The Birth of a Nation) به کارگردانی نیت پارکر که سال گذشته در جشنواره ساندنس در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی آمریکایی برنده دو جایزه بزرگ داوران و جایزه تماشاگران شد، "Daguerrotype" فیلم جدید کیوشی کوروساوا کارگردان ژاپنی، "فرانتز" (Frantz) به کارگردانی فرانسوا اوزون کارگردان فرانسوی که در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز حضور دارد، "لا لا لند" (La La Land) به کارگردانی دامین شازل که فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز امسال بود، فیلم تحسین‌شده "Manchester by the Sea" به کارگردانی کنت لونرگان، "نرودا" ساخته پابلو لارین کارگردان شیلیایی، "سوگند" (The Oath) به کارگردانی بالتازار کورماکور و "نمک و آتش" ساخته ورنر هرتزوگ کارگردان آلمانی، از دیگر فیلم‌های بخش نمایش‌های ویژه جشنواره تورنتو 2016 هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج