جاباما
۳۸۵۴۱۶
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

استیضاح وزیر آموزش و پرورش مصلحت نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز عرض کرده‌ام که استیضاح وزیر آموزش و پرورش با توجه به اینکه به اول مهر و زمان بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم، به صلاح نیست.

سایت نواندیش: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز عرض کرده‌ام که استیضاح وزیر آموزش و پرورش با توجه به اینکه به اول مهر و زمان بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم، به صلاح نیست.

محمد قمى با اشاره به این موضوع که سوال و استیضاح حق نمایندگان است، تصریح کرد: الان تعطیلی سه هفته‌ای مجلس را داریم که یک هفته از آن سپری شده و دو هفته دیگر باقیمانده است و به این ترتیب، استیضاح وزیر آموزش و پرورش دقیقاً با بازگشایی مدارس همراه می‌شود و زیبنده نیست.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید برای معلمان و دانش‌آموزان در ماه مهر پیام‌آور انرژی‌زا داشته باشد و نباید شادی آغاز سال تحصیلی جدید را با استیضاح وزیر مربوطه، خدشه‌دار کند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر آغاز کار مدارس، موضوع دیگر این است که دولت ماه‌های پایانی کار خود را در دور اول می‌گذراند و در صورت استیضاح وزیر و حتی برکنار شدن او ، دولت دو ماه سرپرست برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب می‌کند و بعد از آن باید برای یک دوره سه الی چهار ماهه وزیر جدید معرفی شود که به نظر می‌رسد روند مناسبی نیست.

وی اظهار کرد: با توجه به استدلال‌هایی که در مجلس مطرح شده است، به نظر می‌رسد که نمایندگان خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این موضوع تجدیدنظر کرده‌اند و حتی برخی از آنها امضایشان را برای استیضاح پس گرفته‌اند.

محمد قمی در ادامه اظهارات خود با اشاره به این موضوع که وزارت آموزش و پرورش باید در مورد مشکلاتی که وجود دارد به دقت به انجام بررسی‌هایی بپردازد، تصریح کرد: برخی مشکلات به وزارت آموزش و پرورش مربوط می‌شود و این وزارتخانه می‌تواند آنها را حل و فصل کند، امّا؛ برخی از مشکلات از حوزه توانایی و اختیارات این وزارتخانه خارج است.

او اضافه کرد: مثلاً؛ کم بودن بودجه آموزش و پرورش و مشکلات معیشتی معلمان، مشکلاتی هستند که وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند آنها را حل کند و باید دولت، مجلس و دیگران مساعدت نمایند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد مشکلات فرهنگیان اظهار کرد: در جلسه‌ای که در کمیسیون آموزش و تحقیقات برگزار شد، مشکلات موجود با حضور وزیر آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد که مشکلاتی که در حوزه اختیارات این وزارتخانه است با مساعدت وزیر مربوطه حل و فصل شود.

وی ادامه داد: لازم است که با مساعدت دولت و مجلس مشکلات معیشتی فرهنگیان، مسائل مربوط به رتبه‌بندی و... برطرف شود که در این زمینه، دولت و مجلس مصمم به حل مشکلات هستند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته، رایزنی‌ها انجام شده است و احتمالاً در آینده نزدیک مطالبات آنها پرداخت می‌شود.

قمی گفت: در رابطه با بازسازی مدارس و تخریب برخی از آنها نیز بحث‌هایی جدی صورت گرفته و قرار است در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت آموزش و پرورش در برنامه ششم گفت: این موضوع بستگی به شرایط اقتصادی دارد و بر این اساس، دولت در زمینه آموزش و پرورش در برنامه ششم اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به این موضوع که برخی از برنامه‌ها بلندپروازانه است و قابلیت اجرایی شدن ندارد، گفت: مجلس و دولت درباره بهبود وضعیت معلمان و به ویژه شرایط معیشتی آنها مصمم هستند و در برنامه ششم به مباحثی مانند بیمه آنها، وضعیت معیشتی‌شان و دیگر مطالبات آنان توجه ویژه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر برخی مباحث درباره بهبود وضعیت معلمان در کمیسیون تصویب شده است، امّا؛ عملیاتی شدن آنها نیاز به اعتبار دارد و تلاش داریم که به سرعت این برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

قمی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان نیز اظهار کرد: ایجاد این صندوق به خودی خود، اقدام خوبی است و به سودآوری برای معلمان و فرهنگیان منجر می‌شود، امّا؛ ایرادتی نیز به این صندوق وارد شده است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چند ماهش مانده، کار را خرابتر نکنید

    • یک معلم

      لطفا از جناب وزیر بپرسن چرا تو مدارس دخترانه معلمین مرد سر کلاس حاضر میشن؟چرا به معلم خانم گفته میشه بشین تو دفتر تا به جای ساعت موظفی شما این آقا بره سر کلاس؟اونم با دریافت مبالغ زیادی از دانش آموزان. بدون هیچ ابلاغ و مجوزی. تازه تو مناطقی که نیروی مازاد خانوم وجود داره.اگه من دبیر زن بی سوادم چرا استخدام میشم؟ کاش ی مرد پیدا میشد و تکلیف این تبعیض و بی عدالتیو یک برای همیشه روشن میکرد. دغدغه معلم فقط خوردو خوراک نیست. من معلم میخوام شان و منزلتم حفظ بشه.

    • سیدموسی

      اتفاقا جلوی ضرر را هر وقت بگیری منفعته. وزیر نالایق.

    • بدون نام

      اگر نمی تونه واگر نمی شه برا ی چی وقت نسل هامونرو تلف میکنید واین بودجه کلان را خرج میکنید؟!

    • صالحی

      اتفاقا خوبه که بر کنار بشه تا درس عبرتی برای وزیر احتمالی بعدی باشه و حساسیت کار دستش بیاد

    • علی

      جلوی ضرروهرجابگیری منفعته

    • بدون نام

      چرا مصلحت نیست خدمتگذار مدرسه-هستم حکم حقوق13000000 رایال-با21سال-سابقه-هنوزهمازدواج-نکردم-چون-یکخانواده5نفری؛گردن-مناست-مادر؛وبرادر-وخوهرام-گناه-منچیست

    • بدون نام

      جلوی ضرر راهرکحا بگیری منفعت است...... ..مطالبات فرهنگیان باز نشسته 1393 راهنوز نداده است .رتبه بندی راهم برای آنها اجرا نکرده است چرا...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج