جاباما
۳۸۵۵۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دکتر حمید ملکان راد - فوق تخصصی زیبایی

متفاوت باشید و به خود ببالید!

جراحي پلاستيک بيني همراه با اعمال ديگر هم انجام مي شود. به طور مثال اگر شما داراي انحراف بيني و يا انسداد مجاري تنفسي باشيد به طور همزمان اين اصلاحات هم انجام خواهد شد. مشکلات ديگر بيني مانند برجستگي روي بيني (دورسوم)، اندازه سوراخ هاي بيني، پهني بيش از حد بيني، وضعيت نوک بيني و ... در جراحي پلاستيک بيني اصلاح خواهند شد و به صورت متقارن با ساير اعضا صورت در خواهند آمد.

متفاوت باشید و به خود ببالید!

متفاوت باشید و به خود ببالید!

دکتر حمید ملکان راد
:: فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
:: دوره پس از فوق تخصص جراحی کرانیوماگزیلو فاشیال
:: بورد تخصصی جراحی عمومی
:: دوره جراحی عروق در آلمان
:: عضو هیات علمی دانشگاه

متفاوت باشید و به خود ببالید! جراحی زیبایی بینی

1. دليل انجام جراحي بيني چيست و از چه سني مي توان اين عمل را انجام داد؟

بيني در قسمت مرکزي صورت قرار گرفته است و نقش زيادي در زيبايي صورت دارد، بطوريکه اگر بيني شما خيلي بزرگ و يا به عکس خيلي کوچک باشد در نگاه اول باعث توجه بيننده خواهد شد و حتي اگر شما داراي اعضاي زيباي ديگري در صورت باشيد ديگر بيننده به آن توجه نمي کند و اين عدم تقارن توجه بيشتري را به خود معطوف مي کند. شکل بيني از پدر و مادر شما به ارث مي رسد و به رشد خود تا سن بلوغ ادامه مي دهد تا به شکل اصلي خود برسد، اين سن در دخترها شانزده سالگي و در پسرها هجده سالگي مي باشد و از اين سن به بعد مي توان جراحي بيني را انجام داد و قبل از اين سن، عمل جراحي نتيجه مطلوب را نمي دهد.

جراحي پلاستيک بيني همراه با اعمال ديگر هم انجام مي شود. به طور مثال اگر شما داراي انحراف بيني و يا انسداد مجاري تنفسي باشيد به طور همزمان اين اصلاحات هم انجام خواهد شد. مشکلات ديگر بيني مانند برجستگي روي بيني (دورسوم)،اندازه سوراخ هاي بيني، پهني بيش از حد بيني، وضعيت نوک بيني و ... در جراحي پلاستيک بيني اصلاح خواهند شد و به صورت متقارن با ساير اعضا صورت در خواهند آمد.

متفاوت باشید و به خود ببالید!

۲. آيا عکس قبل و بعد از عمل لازم است ؟

بله، اين عکس ها به جراح شما کمک مي کند تا برنامه ريزي دقيق و صحيح براي انتخاب تکنيک اصلاحات بيني شما داشته باشد که اين باعث تقارن بيني با ساير اجزاي صورت خواهد شد. عکس بعد از عمل هم به جراح شما کمک مي کند تا نتيجه را بررسي کرده و بهبودي شما را ارزيابي کند.

۳. چند نوع عمل زيبايي بيني وجود دارد؟

عمل زيبايي بيني رينوپلاستي نام دارد، اگر تيغه وسط بيني شما (سپتوم) در خط مياني نباشد جهت اصلاح اين مشکل عمل سپتوپلاستي انجام مي شود، اين دو عمل معمولاًهمراه با هم توسط جراح زيبايي به دو روش باز و بسته انجام مي شود(سپتورينوپلاستي).
روش باز با برش تيغه مياني بيني انجام مي شود و پوست بيني به طور کامل بالا کشيده مي شود و اين از دقت بيشتري برخوردار است و در اصلاحات نوک بيني و تيغه مياني بيني روش ارجح است، در روش بسته ديگر اين برش وجود ندارد و عمل بدون ديد کامل انجام مي شود در حال حاضر 95% درصد اعمال زيبايي بيني با روش باز انجام مي شود زيرا نتيجه دقيقي تر است و محل برش هم بعد از مدتي ديده نخواهد شد.

4.رتوش بيني چيست و احتمال آن چقدر است؟

اساسي ترين عامل در در نتيجه جراحي زيبايي بيني شکل قبلي بيني و نوع پوست بيني مي باشد، حدود 5% موارد جراحي بيني نياز به رتوش يعني عمل اصلاحي بيني پي از عمل اول پيدا خواهند کرد، اين عمل يک عمل مينور مي باشد و معمولاً مانند عمل اول نيست و با بي حسي موضعي انجام مي شود.

بايد توجه داشت عمل بيني يک عمل صد در صد کامل نمي باشد و شما بايد قادر باشيد به بهبودب حاصله و رفع عيوب بيني خود تمرکز کنيد تا از نتيجه عمل احساس لذت و رضايت نماييد. اگر داراي شخصيت وسواسي مي باشيد به هيچ وجه کانديد مناسبي براي اين عمل نيستيد.

5. آيا محدوديت سني براي اين عمل وجود دارد؟

خير، از سن شانزده سالگي در خانم ها و از سن هجده سالگي در آقايان مي توان اين جراحي را انجام داد، در حال حاضر بسياري از مراجعين ما از سن 40 سالگي به بالا براي اين عمل مراجعه مي کنند و در صورت داشتن سلامت عمومي و عدم سابقه بيماري کانديد اين جراحي مي شوند و خوشبختانه اکثراً با موفقيت انجام مي شود. تکنيک هاي جديدي براي عمل زيبايي بيني در شکل هاي مختلف و سنين مختلف و نژادهاي مختلف تعريف شده است که باعث افزايش ضريب موفقيت مي شود.

معمولاً در سنين بالا اين عمل همراه با جراحي هاي ديگر مانند تزريق چربي- کشيدن صورت - اصلاح پلکها - بالا کشيدن ابرو و ... انجام مي شود و باعث بهبودي چشم گير و افزايش اعتماد به نفس اين افراد مي شود.

6. آيا جراحي بيني بايد فقط توسط فوق تخصص جراحي زيبايي و ترميمي انجام شود؟

بايد توجه داشت تنها در رشته اي که به صورت آکادميک آموزش جراحي زيبايي درددانشگاه آموزش داده ميشود در رشته فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي مي باشد، که افرادي که در رشته جراحي عمومي فارغ التحصيل مي شوند وارد اين رشته در دانشگاه مي شوند و مسلماً آموزش لازم را براي اين اعمال دريافت کرده اند، در هيچ رشته ي ديگر آموزش هاي زيبايي به صورت آکادميک و دانشگاهي در برنامه ي تحصيلي آنها وجود ندارد، البته در صورت تمايل،در رشته هاي ديگرپس از پايان دوره تخصصي، بايد براي دوره فلو شيپ مجددا وارد دانشگاه شده ودوره زيبايي را به طور تکميلي بگذرانند.
در ويزيت اوليه تمام نکات لازم وبهترين تکنيک براي بهبودي واصلاح اشکالت بيني شما توضيح داده خواهد شد ويک عکس براي شما نسخه ميشود ،ودر صورت انحراف بيني سي تي اسکن هم نسخه خواهد شد.در صورت تمايل به عمل يک جلسه ديگر براي ويزيت نهايي و تعين نوبت عمل به شما داده خواهد شد.

متفاوت باشید و به خود ببالید!


متفاوت باشید و به خود ببالید! نکات لازم قبل از عمل

• حداقل ده روز قبل از عمل از مصرف آسپيرين و داروهاي مشابه (ايبوبروفن، ديکلوفناک سديم، ايندوماسين، مفناميک اسيد و ...) خودداري فرمائيد. استفاده از استامينوفن و ترامادول بلامانع است.
• استعمال دخانيات به مدت 2 هفته قبل و بعد از عمل ممنوع است زيرا نيکوتين به دليل انقباض عروقي، خونرساني به بافتهاي عمل شده را مختل مينمايد.
• به مدت ۶ ساعت قبل از عمل از نوشيدن و خوردن اجتناب کنيد.
• لباس شما در هنگام مراجعه به کلينيک بايد به شکلي باشد که نياز به اينکه از سر به تن کنيد نداشته باشد.


متفاوت باشید و به خود ببالید!


متفاوت باشید و به خود ببالید! نکات مهم در مورد خود عمل

• عمل رينوپلاستي و سپتوپلاستي با دوروش بي هوشي عمومي و موضعي قابل اجراست.
• با استفاده از متدهاي غير تخريبي جديد حداکثر بافتهاي بيني حفظ شده و احتمال بروز بدشکلي و ساير عوارض به حداقل خواهد رسيد.
• در انتهاي عمل ازپانسمان چرب در داخل سوراخهاي بيني استفاده خواهد شد که ظرف ۸ ساعت خارج ميشوند.
• روي بيني آتل گچي يا پلاستيکي گذاشته شده که ظرف 10-7 روز برداشته ميشود.
• شما بعد از ظهر همان روز مرخص خواهيد شد.


متفاوت باشید و به خود ببالید!

متفاوت باشید و به خود ببالید! نکات لازم بعد از عمل

• 7 تا 8 ساعت پس از عمل مي توانيد مرخص شويد و به منزل برويد. در موارد خاص يک شب خواهيد ماند.
• در مدت حضور در بيمارستان ضمن اقدامات پرستاري از کمپرس سرد هر ۱۵-۲۰ دقيقه به مدت ۵ دقيقه استفاده نمائيد. کمپرس سرد را تا ۴۸ ساعت پس از عمل ادامه دهيد. (هنگام خواب استفاده نشود)
• در زمان ترخيص براي شما مسکن، آنتي بيوتيک و آنتي هيستامين نسخه مي شود.
• در هر زمان مي توانيد با پزشک خود تماس بگيريد.
• رژيم غذايي در ابتدا به صورت مايعات و از روز بعد معمولي مي شود. به مدت 1 هفته از مصرف خوردنيهايي که مستلزم حرکت زياد لبها باشد (مثل سيب، خيار و ... ) پرهيز نمائيد.
• سر شما در زمان استراحت بايد کمي بالا تر از بدن بدن باشد.
• کمپرس سرد (کيسه حاوي يخ) روي چشمها به مدت 48 ساعت باعث کاهش ورم خواهد شد و ميزان ورم در ظرف 72 ساعت به حداکثر مي رسد.
• ترشح از بيني تا ۷۲ ساعت طبيعي است ودر صورت لزوم گاز کوچک جلوي بيني را تعويض نمائيد.
• گچ بعد از 10-7 روز برداشته ميشود. در طي اين مدت مي توانيد بدون خيس شدن گچ استحمام کنيد.
• شل شدن چسبها در طي هفته اول طبيعي است.
• داخل بيني را مي توانيد با گوش پاک کن به آرامي تميز کنيد.
• کبودي بعد از عمل طبيعي بوده وظرف۱ هفته از بين مي رود.
• بعد از بر داشتن گچ تغييرات عمده مشهود است ولي تغييرات تدر يجي در طي 12-6 ماه کامل ميشود.
• بعد از برداشتن گچ تا ۸ هفته حق استفاده از عينک را نداريد و از آن پس به مدت ۳ هفته بايد با چسب عينک را به پيشاني بچسبانيد.
• تا سه هفته از فين کردن از طريق بيني بايد اجتناب شود و در صورت بروز عطسه بايد با دهان باز باشد.
• از فعاليت و ورزشهاي سنگين مانند ائروبيک ،وزنه برداري ،خم شدن طولاني مدت براي ۲ ماه پرهيز شود. ورزشهاي تماسي مانند کشتي ، فوتبال ، حرکات رزمي و غيره تا ۶ ماه ممنوع است. بخيه هاي خارجي در روز پنجم کشيده شده و بخيه هاي داخلي خودبخود جذب مي شوند.
• پوست بيني شما بعد از جراحي نسبت به نور خورشيد حساس است، بنابراين تا 2 ماه در معرض آفتاب طولاني مدت قرار نگيريد يا از کرمهاي ضد آفتاب استفاده نمائيد.
• حس نوک بيني شما بعد از جراحي کاهش يافته ولي در ظرف چندين هفته به شکل عادي بر ميگردد و بوي بد احتمالي داخل بيني مربوط به جذب نخهاي داخل بيني است ، نگران نباشيد.
• چنانچه کنتاک لنز داريد از روز هفتم مي توانيد استفاده نمائيد.
• چنانچه با چسب زدن پوست روي بيني قرمز و حساسيت نشان دهد از زدن چسب خودداري نمائيد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه های قبل و بعد عمل های زیبایی کلیک کنید

متفاوت باشید و به خود ببالید!

دکتر حمید ملکان راد

:: فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ::

:: دوره پس از فوق تخصص جراحی کرانیوماگزیلو فاشیال ::

:: بورد تخصصی جراحی عمومی ::

:: دوره جراحی عروق در آلمان ::

:: عضو هیات علمی دانشگاه ::

متفاوت باشید و به خود ببالید!

خیابان ولی عصر، بالاتر از زعفرانیه، باغ فردوس، برج فردوس، طبقه 4، واحد 24

22722143 - 22704318 - 09356836361 شنبه تا سه شنبه


میدان ونک، ابتدای خیابان صانعی، مرکز جراحی فک و صورت ایران، پلاک ۴۱، واحد ۲۴

۸۸۷۸۶۱۱۴ روزهای چهارشنبه

www.drmalakan.com

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج