۳۸۶۰۹۵
۲ نظر
۵۱۲۶
۲ نظر
۵۱۲۶
پ

استیکرهای زوج های محجبه!

عد از لاک ویژه که راحت پاک می شد، جوراب ویژه که دوتکه بود و مناسب وضوگرفتن، استیکر ویژه هم از راه رسید.

هفته نامه تماشاگران امروز - لیلا باقری: بعد از لاک ویژه که راحت پاک می شد، جوراب ویژه که دوتکه بود و مناسب وضوگرفتن، استیکر ویژه هم از راه رسید. البته دو مورد اول گرچه مورد اقبال بازار قرار نگرفت، اما می شود تولیدشان را عاقلانه و موردنیاز بانوان محجبه دانست. اما در مورد سوم در عقلانی بودنش شبهاتی وجود دارد. هم شبهات فقهی که باید از اهلش پرسیده شود و هم شبهات عقلی!

اگر ندیده اید بدانید یک مجموعه استیکر کارتونی هست که خانم و آقای دلداده ای را در حالات مختلف نشان می دهد، البته با رعایت شئونات اسلامی در ظاهر و تیپ؛ مثلا مرد و زنی که دستشان را همزمان برای گرفتن شاپرکی دراز کرده اند و در نقطه اتصال دو دست به هم، شاپرک نشسته است یا مرد، زن استیکری را عاشقانه بغل کرده و از همه شاهکارتر، زنی است که با رعایت حجاب بر پیشانی مردی که روی کاناپه خوابیده، بوسه می زند!
استیکرهای زوج های محجبه!
آی عمل در آغوش کشیدن و بغل کردن یا بوسیدن روی کاناپه، در ملاء عام صورت گرفته که زن محجبه است؟ اگر بله که مشکل اخلاقی، عرفی و دینی دارد و فعلی شبهه ناک محسوب می شود، چون در انظار عمومی مرد و زنی هم را بغل کرده اند. اگر خیر، که چه نیاز به محجبه بودن زن است. مگر تلگرام صدا و سیماست یا قرار است در گروه عمومی این استیکرها ارسال شود که محجبه شده اند؟ هرچند حالات عاشقانه و گاه اروتیک زن و مرد با داشتن حجاب هم مناسب ارسال در هیچ گروهی نیست.

شاید پاسخ این باشد که این استیکرها برای زوج های محجبه طراحی و اجرا شده است که باید گفت اگر محرم همدیگر هستند که نیازی به رعایت حجاب بین شان نیست و اگر محرم نیستند، اساسا چرا با هم طوری چت می کنند که کار به استفاده از این استیکرها برسد و بعد بگویند لااقل محجبه اش باشد خوب است! از همه بانمک تر، بوسه زن محجبه بر پیشانی مردی است که روی کاناپه خوابیده، این یکی کلا از بافت بقیه استیکرها جداست و به نظر می رسد مرد و زن، خواهر و برادر باشند که این دیگر رسما کیان رابطه عاطفی یک زوج عاشق را به هم می ریزد؛ محرم رسمی و غیررسمی!

شاید پاسخ این باشد که این استیکرها به دلایل دیگری طراحی شده اند؛ مثلا برای اینکه بگونید محجبه بودن دلیل بر بی احساس بودن نیست، محجبه هم بلد است عاشق باشد و گل بدهد و قلب بترکاند و مبادا تلگرام از استیکرهای پررنگ و لعاب بی حجاب عقب بماند. شاید هم نوعی آموزش نامحسوس است برای محجبه ها که توجه بیشتری به عاشقی کردن داشته باشند. مثل آن عکسی که زن محجبه همزمان با شوهرش هندوانه شتری گاز می زند و بالایش هم نوشته «جهان زن همسرداری است» که در تمام این موارد، مگر آموزش با این استیکر و عکس شدنی است و مفهوم انتقال پیدا می کند؟

این عکس ها و استیکرها به هر دلیلی که ساخته می شود، در شأن زنان محجبه ما نیست. حتی قبل از طراحی شان هم می شود حدس زد که عده کثیری این ها را محض مسخره کردن جماعت مقید به حجاب، برای همدیگر می فرستند. مشخص است که عکس همزمان گاززدن به قاچ هندوانه به عنوان سری عکس های محجبه و اروتیک در فضای مجازی دست به دست می شود. این واضح است که حجاب برای کمتر دیده شدن است نه فقط پوشیده شدن. به صِرف بیرون نبودن مو نمی توان چنین تصاویری را جلوی چشم مردم قرار داد.

طراحی این پوسترها اگر فردی مذهبی است و دغدغه مسئله حجاب را دارد، آیا ندیده حتی در جمع خودمانی خانوادگی مذهبی هم زوج جوان تازه مزدوج شده، چنین حرکات عاشقانه ای را از خودشان بروز نمی دهند. حالا چطور است که برای آموزش هایی خانوادگی و اخلاقی چنین تصاویری طراحی می شود؟ اگر طراح این دست تصاویر و کارتون ها را می شناسید، برایشان کتابی بخرید که مثل دوستی خاله خرسه را تعریف کرده باشد. شاید یادش رفته، بخواند و به یاد بیاورد و این سنگ بزرگش را طرف حجاب و محجبه نشان نرود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وااااااا ...

    • حمید عیسی زاده

      انصافا حق مطلب رو ادا کردین . احسنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج