جاباما
۳۸۶۰۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

میخواهم از دنیا رقابت کنار بروم

«امیر کاستاریتسا» کارگردان نامدار صربستانی در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم ونیز گفت: می‌خواهم از دنیای رقابت در سینما که در آن بُردن و باختن مهم است، کنار بروم.

وب‌سایت فیلم نت نیوز: «امیر کاستاریتسا» کارگردان نامدار صربستانی در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم ونیز گفت: می‌خواهم از دنیای رقابت در سینما که در آن بُردن و باختن مهم است، کنار بروم.

میخواهم از دنیا رقابت کنار بروم

این کارگردان ۶۲ ساله که دو جایزه نخل طلای کن را در کارنامه سینمایی دارد امسال با فیلم جدیدش «در راه شیری» دوباره به قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان آماده است،‌ یک داستان عاشقانه در بهبوبه‌ی جنگ که در آن زندگی مرد شیرفروش که در خط مقدم جبهه است با از راه رسیدن زنی ایتالیایی و مرموز به کلی وارونه می‌شود.

« امیر کاستاریتسا» پس از نمایش فیلمش «در راه شیری» که یکی از ۲۰ فیلم رقابت‌کننده برای جایزه شیر طلای ونیز است در گفتگو با رویترز گفت: "می‌خواهم از این زندگی سینمایی رقابتی که در آن بردن و باختن اهمیت دارد، خارج شوم چرا که این تجربه‌ای بسیار استرس‌زاست. البته این به آن معنا نیست که دیگر فیلم نخواهم ساخت بلکه دیگر رقابتی در کار نیست."

این کارگردان صربستانی افزود: حالا می‌خواهم تمام زمان و انرژی‌ام را برای پرورش میوه‌های ارگانیک در مزرعه‌ام و ساخت آبمیوه از آنها صرف کنم و فیلم بعدی‌ام را زمانی خواهم ساخت که احساس کنم، باید این کار را انجام بدهم.

فیلم «در راه شیری» به نویسندگی و کارگردانی «کاستاریتسا» اولین فیلم وی پس از یک وفقه ۹ ساله است و در آن خودش در نقش مرد شیرفروش در کنار «مونیکا بلوچی» بازیگر ایتالیایی ایفای نقش می‌کند و ساخت فیلم نیز حدود ۴ سال به طول انجامیده است.

این کارگردانی صربستانی درباره فیلم جدیدش نیز گفت: " این فیلم را بیانیه سیاسی‌ام می‌دانم چرا که در آن دو مولد زندگی بشری را با هم ترکیب کرده‌ام؛ عشق و جنگ. از این که ۲۰ سال پس از درگیری‌های بالکان هنوز افراد بصورت جمعی کشته می‌شوند، بسیار غمگینم. جنگ تقریبا ماورائی شده است".

«امیر کستاریتسا» در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۸۵ برای فیلم‌های «زیرزمین» و «وقتی بابا رفته بود ماموریت» موفق به دریافت نخل طلای جشنواره کن شد.

وی همچنین در سال ۲۰۰۵ ریاست هیات داوران جشنواره‌ کن را عهده‌دار بود، در سال ۲۰۰۷ سفیر ملی یونیسف در صربستان منصوب شد و یک سال بعد نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه را به گردن آویخت.

از مهمترین افتخارات سینمایی وی می‌توان به دریافت خرس نقره‌ای برلین در سال ۱۹۹۳ برای «رویای آریزونا»، جایزه‌ بهترین کارگردانی (۱۹۸۹) جایزه فیپرشی (۱۹۸۵) و دو نخل طلا از جشنواره‌ کن، جایزه‌ بهترین فیلم اروپایی جوایز سزار فرانسه در سال ۲۰۰۵، جایزه‌ بهترین فیلم خارجی از جوایز لومیر فرانسه در سال ۱۹۹۶، جایزه‌ شیر طلای کوچک و شیر نقره‌ای جشنواره‌ ونیز در سال ۱۹۹۸ برای «گربه سیاه، گربه سفید» و جایزه شیر طلا و جایزه‌ فیپرشی ونیز در سال ۱۹۸۱ برای «دالی بل را یادت می‌آید؟» اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج