۳۸۶۴۴۷
۲۵ نظر
۵۰۰۲
۲۵ نظر
۵۰۰۲
پ

جنتی: امروز جوانان میلی به فیلم خارجی ندارند و خود ماهواره را خاموش می کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما با افزایش ۲۱۸ درصدی تیراژ فیلم‌های ایرانی در شبکه نمایش خانگی روبه‌رو بودیم این در حالی است که آثار خارجی ۴۱ درصد کاهش داشته است. اینکه جوانان ما میل به دیدن آثار خارجی ندارند و آنها خود ماهواره‌ها را خاموش می‌کنند نیز می‌تواند از نکات مهم باشد.

خبرگزاری فارس: در مراسم جشن روز ملی سینما که به همراه سینماگران و هنرمندان در باغ موزه سینمای ایران در حال برگزاری است علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در اواسط جشن به مراسم رسید بعد از اجرای شهرام ناظری طی سخنانی گفت:‌ ابتدا روز ملی سینما را به همه سینماگران تبریک می‌گویم و در قطعاتی که استاد شهرام ناظری اجرا کرد و فضای ما را با ترانه‌هایی که خواندند معطر کردند جای صحبت ما نیست.

وی در ادامه افزود: ادعایی نداریم که همه اهدافی را که در نظر داشتیم برآورده کردیم و به آنها رسیدیم اما احساس می‌کنم قدم‌های بلندی برداشته شده همانطور که در سطح کلان کشور ۳ سال قبل در این دولت شاهد مانع‌های مختلفی من‌الجمله تحریم‌های همه جانبه بودیم همچنین جایگاه ایران در جهان خدشه‌دار شده بود و رقیبان ما در منطقه آرزو می‌کردند وضعیت ایران همچون عراق شود خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت اتفاقات خوبی رخ داد. تحریم‌ها برداشته شد و فشارهای زیادی از بین رفت امروز کشورهای منطقه به ایرانی نگاه می‌کنند که همچون یک جزیره دارای امنیت و آرامش است.

جنتی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه نسبت به ایران غبطه می‌خوردند و با کینه و حسادت به ما نگاه می‌کنند، گفت: باید قدردان کسانی باشیم که این امنیت را برای ما به ارمغان آوردند موج تعطیلی‌ها، بی‌ارزش شدن پول ملی، موج مهاجرت و دلسردی و ناامیدی تا اندازه زیادی وجود داشت که البته متوقف شد. نسیم امید را می‌بینیم که وزیدن گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه عنوان کرد:‌ در عرصه فرهنگ علی‌رغم کارشکنی‌هایی که صورت می‌گیرد گام‌های بلندی نیز برداشته شده است و دیوار بلند بی‌اعتمادی را که بین دولت و هنرمندان بود به یاد دارید. سیاست‌های اختلاف و تفرقه‌افکنانه را به خاطر دارید، وقتی زیادی صرف شد تا این وحدت بین اهالی سینما و اهالی هنرمندان دوباره برقرار شد. امروز احساس می‌کنیم که شکافی بین دولت و هنرمندان وجود ندارد و مدیران ما در شادی‌ها و غم‌های شما شریک هستند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات سینما در سال‌های اخیر گفت: در سینما تحولات زیادی رخ داده است. رونق سینما و آشتی مردم با سینما را شاهد بودیم. تشکیل گروه هنر و تجربه و همچنین مدرسه ملی سینما و حرکت پرشتاب به سمت سینمای دیجیتال و موج ساخت و ساز سینما به همراه فروش حیرت‌انگیز آثار سینمایی بخشی از موفقیت‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد. همچنین باید بگویم در ۶ ماه اول سال جاری فروش آثار سینمایی از مرز ۱۰۰ میلیارد تومان فراتر رفته است. بخش خصوصی نیز وارد سینما شده و مطمئن باشید مشکل زیرساخت‌های سینما حل خواهد شد و بیش از ۱۰۰ سالن سینما در بخش خصوصی در حال ساخت است.

جنتی ادامه داد: من می‌خواهم همه کسانی که ناراحت هستند از جمله ائمه جمعه، روحانیون و نمایندگان مجلس به عنوان فردی که همه عمر خود را در انقلاب گذاشته تأکید کنم و بگویم سینمای ایران با افتخار پرچم مقابله با تهاجم فرهنگی را بالا گرفته است. اگر سینماگران ما نبودند همه پرده‌های سینما را هالیوود فتح کرده بود اگر آنها نبودند جوانان ما مصرف‌کننده تولیدات آمریکایی بودند. امروز افتخارمی‌کنیم که مردم خودشان ماهواره‌های خود را خاموش می‌کنند و شب‌ها در جلوی سینما برای دیدن آثار ایرانی صف می‌کشند. باید قدر این سینما را بدانیم.

او اظهار کرد: بدانیم تیراژ فیلم‌های آمریکایی در شبکه نمایش خانگی کاهش یافته و آثار ایرانی در آن رونق پیدا کرده است. ما با افزایش ۲۱۸ درصدی تیراژ فیلم‌های ایرانی در شبکه نمایش خانگی روبه‌رو بودیم این در حالی است که آثار خارجی ۴۱ درصد کاهش داشته است. اینکه جوانان ما میل به دیدن آثار خارجی ندارند و آنها خود ماهواره‌ها را خاموش می‌کنند نیز می‌تواند از نکات مهم باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: به فردی اجازه دخالت در ترکیب شورای پروانه نمایش و ساخت را نمی‌دهیم و وظیفه خود می‌دانیم از هنرمندان دفاع کنیم البته طبیعی است که فیلم‌هایی که از خط قرمز‌های واقعی و نه توهمی عبور کرده‌اند نیز حساب‌شان جدا است و دست شما سینماگران متعهد را می‌بوسم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      ايشان درست گفته جوانان و مردم موقع خواب خودشان ماهواره را خاموش ميكنند لامصب هنوز تكنولوژي خودخاموش شدن ماهواره(ريسيور)رو اين نوع دستگاه نصب نشده

    • بدون نام

      انقدر بدبختی داریم که حوصله ماهواره نداریم موفق شدید تبریک میگم بهترین سیاست برای برخورد باماهواره همینی هست که انجام دادین ماهواره دیدن هم روحیه میخواد که مانداریم

    • بدون نام

      :)

    • اکبری

      مطمئنا منظور آقای جنتی جوانان ایران نبوده،دلیل اینکه کم آثار خارجی هم دوبله میشه در شبکه نمایش خانگی دانلود اونهاست اونم بدون قیچی خوردن فیلم ها دیگه نود درصد ملت بازی تاج و تخت و... رو دارن دنبال میکنند

    • بدون نام

      اره جون ..........

    • بدون نام

      پس چرا از در ديوار ميرن بالا!!!؟

    • بدون نام

      جوک ميگي ها!!!؟

    • امیرحسین

      درستش اینه:امروز جوانان میلی به خرید فیلم های خارجی ندارند و خود آن ها را دانلود میکنند!

      ناموساٌ...........ننه بزرگ منم میدونه اوضاع جوونا چطوریه...دست پیش گرفتن که پس نیوفتن...

    • اسماعیل

      من خاموش نکردم

    • بدون نام

      خدا همه بندگانشو شفا بده..

    • مصطفی

      راست میگه ،من که فقط لب تاب روشن میکنم و به ماهواره اصلا نیازی ندارم.....

    • بدون نام

      خخخخخخخخ

    • بدون نام

      ولی من خیلی میل دارم خخخ

    • مهدی

      روزبه روز مردم بیشتر به سمت ماهواره میرن چون تلوزیون ایران هیچی نداره یاباسد اخبار دروغ گوش کنیم یا باخندوانه بزور بخندیم

    • بدون نام

      از بس شما خوبین کارو تفریح درست کردین

    • ابراهیم

      ازدیشهای بالاپشت بام وبالکنهامعلومه که جوونازودخاموش میکنندآخه که چی این فرمایش شما

    • اصغری

      قیمت بلیط سینماچنده شماازچی خبرداری

    • مهدی

      فقط بلدن اخبار دروغ و فیلمای تکراری رو پخش کنن.

    • مونا

      من به عنوان یک جوان ایرانی به هیچ وجه فیلم ها و سریال های دوغکی ایران که کاملا بی محتواست نگاه نمی کنم

    • بدون نام

      من فقط ماهواره میبینم.چون اخبار ایران دروغه با فیلمهای چرت

    • بدون نام

      ماهواره دیگه قدیمی شده گوشی هوشمندروبچسب آقای وزیربه برکت برنامه های مزخرف صداوسیماجوانهابه ماهواره وگوشی های هوشمندروی آورده اند.

    • استیسی

      جوک خوبی بود

    • جوان ایرانی

      ما فیلمای ایرانی میبینیم عجبا عجب جوکی.....خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • ناشناس

      زهی خیال باطل

    • عباس از خوزستان شادگان

      سانسور چی دست بردار اینکارا عاقبت خوبی نداره دیکتاتوری زمانش به پایان رسیده ننگ بر دیکتاتوری زنده باد آزادی بیان و تفکر ، مگه من چی گفتم که سانسور کردی همش حرفهای ساده منو سانسور میکنی ، بابا من فقط گفتم صدا و سیمان ایران داره به یک ... .... و هیچکس اونو تماشا نمیکنه و فقط چندتا برنامه باحال داره که اونم دارن برادران یالثارت بهش گیر میدن ضمنا من همش فیلم خارجی میبینم اصلا هم ایرانی نمیبینم آقای جنتی هم فکر کنم درباره ایران صحبت نکرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج