جاباما
۳۸۶۴۹۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

فریاد نفرت علیه آل‌سعود در مراسم برائت از مشرکان

قاضی عسکر: کجای دعای کمیل سیاسی است؟

درحالی که رژیم آل‌سعود زائران ایرانی را از سفر حج محروم و "صد عن سبیل الله" کرده، مراسم برائت از مشرکان در مصلی تهران باشکوه هرچه تمام برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: درحالی که رژیم آل‌سعود زائران ایرانی را از سفر حج محروم و "صد عن سبیل الله" کرده، مراسم برائت از مشرکان در مصلی تهران باشکوه هرچه تمام برگزار شد.

این مراسم از ساعاتی پیش با حضور مسؤولان لشکری و کشوری، نماینده سیدحسن نصرالله، سرپرست حجاج ایرانی و جمعی از مردم و زائران بازمانده از سفر حج تمتع امسال، با قرائت آیاتی از قرآن توسط سعید طوسی- قاری قرآن - در مصلی تهران آغاز شد.

حاضران در این مراسم که رفته رفته به تعداد آن ها افزوده می‌شد، شعارهایی همچون «الموت لامریکا»، «الموت لاسرائیل»، «برائت از مشرکین للعمل المسلمون»، «یا ایهاالمسلمون اتحدو اتحدو»، «امروز روز وحدت ملت‌هاست، پایان سلطه بر قدرت‌هاست»، «امروز روز دفن مشرکین است، تجلی قدرت مسلمین است» را در اعلام برائت از مشرکان سر دادند.

عربستان سعودی با سیاسی کردن حج امسال، زائران کشورهایی چون ایران، یمن، بحرین، فلسطین و سوریه را از انجام این عمل واجب محروم کرد.

ستاد بزرگداشت شهدای منا در واکنش به کارشکنی‌های رژیم آل‌سعود و برای زنده نگه داشتن حج تمتع و حفظ اتحاد و همبستگی مسلمانان در برابر ظلم، همزمان با روز عرفه مراسم نمادین برائت از مشرکین و دعای عرفه را که هر سال با حضور زائران ایرانی در سرزمین عرفات برپا می شد، در مصلی تهران برگزار کرد.

در این مراسم، «سیدعلی قاضی عسکر»، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی با انتقاد به سیاست‌های عربستان سعودی در جهان اسلام، گفت: یکی از مسائلی که متاسفانه سعودی‌ها در رسانه‌های جمعی منتشر کرده‌اند و مفتیان مزدور و درباری آنها مرتب این مساله را مطرح می‌کنند، آن است که جمهوری اسلامی، حج را سیاسی کرده و دنبال آن است که مسائل فرقه‌ای و طایفه‌ای را در حج مطرح کند. درحالیکه آنچه ما در حج انجام می‌دهیم، مبنای دینی، شرعی و قرآنی دارد و براساس تکلیف الهی به آن عمل کرده‌ایم.

او با بیان اینکه برنامه‌های ایران در حج کاملا مشخص است، افزود: کجای دعای سراسر توحیدی «کمیل» که در کنار قبرستان بقیع و مرقد نورانی رسول اکرم (ص) با حضور اجتماع منظم و آرام زائران ایرانی برگزار می‌شود، سیاسی است؟ جمهوری اسلامی ایران کِی دنبال بهره‌برداری سیاسی از این دعای شریف بوده است؟

وی اضافه کرد: دومین برنامه ایران در حج، برگزاری دعای عرفه بود که زیباترین نیایش عارفانه با خدا به شمار می‌آید و حسین بن علی (ع) شیوه سخن گفتن با خدا را در این دعا به ما یاد می‌دهد و حالت خضوع مردم در عرفه همیشه مثال‌زدنی بوده است. برنامه سوم برائت از مشرکان بود که از زمان حضرت نوح (ع) به عنوان وظیفه شرعی مطرح شده و قرآن نیز این پیام را منتقل کرده است.

سرپرست حجاج ایرانی سپس با استناد به روایاتی از حضرت نوح، ابراهیم و هود (ع) در برائت‌جویی از مشرکان و با اشاره به آیاتی از قرآن در تایید این سخنان، اظهار کرد: برائت از مشرکان مربوط به گذشتگان ما است و امر جدیدی نیست، پس اگر ما این مراسم را برگزار می‌کنیم، یعنی به واجب دینی خود عمل کرده‌ایم که از انبیاء گذشته به ما رسیده است. کجای این عمل سیاسی است؟

او سپس با عتاب بیشتری بیان کرد: این شمایید (عربستان) که از حج استفاده سیاسی می‌کنید. در بقیع به شیعه و سنی اهانت می‌کنید و آنها را مشرک خطاب می‌کنید، فقط چون به زیارت آمده‌اند، زیارت که فقط مختص شیعه نیست، اهل تسنن هم به آن اعتقاد دارد. این شمایید (عربستان) که به مزدوران دستور می‌دهید درحالیکه شیعیان در نماز جمعه حضور دارند، آنها را مشرک خطاب کنند. ۱۱ میلیون کتاب به ۲۰ زبان زنده دنیا هنگام حج منتشر می‌کنید و در آن شیعه را مشرک می‌نامید. حج را عبادتی خشک و خالی می‌دانید و اجازه نمی‌دهید مسلمانان باهم حرف بزنند و از دردِ دل یکدیگر مطلع شوند. پس مشکلات مردم فلسطین، یمن، عراق و بحرین را کجا باید حل کرد؟ این شمایید که از حج استفاده سیاسی می‌کنید نه ما.

وی گفت: امام خمینی (ره) فتوا صادر کردند که شیعیان هر وقت به مکه و مدینه رفتند، در هتل‌ها اقامه نماز جماعت نکنند و به مساجد اهل سنت بروند و نماز بخوانند. رهبر انقلاب و مراجع دینی ما این چنین می‌گویند. به ما که دنبال وحدتیم می‌گویند تفرقه‌انگیز، ولی شما (عربستان) که دنبال تفرقه‌اید، می‌خواهید از حج استفاده کنید و بعد هم می‌خواهید بی‌کفایتی‌هایتان را بپوشانید.

سرپرست حجاج ایرانی سپس خطاب به دولت آل سعود اظهار کرد: در مسجدالحرام ۱۲ نفر از ایرانی‌ها به شهادت رسیدند، چرا آن زمان پیش‌بینی‌های لازم را نکرده بودید؟ چرا جرثقیلی که مشکل داشت را برنداشتید؟ در منا ۴۶۵ زائر ایرانی و بیش از هفت هزار تن دیگر از کشورهای اسلامی مظلومانه و با لب تشنه به شهادت رسیدند، این بی‌کفایتی را چگونه می‌خواهید جبران کنید؟

او ادامه داد: این شبهه عربستان در برخورد با ایران، سفسطه است. جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت استفاده سیاسی از حج نکرده است، گرچه ما حج را سیاسی می‌دانیم، چون در قرآن به آن توصیه شده است. مسلمانان جهان کجا باید مظلومیت‌شان را فریاد بزنند؟ در سازمان ملل که وابسته به ابرقدرت‌هاست!؟ چرا اجازه نمی‌دهید از حج به نفع مسلمانان بهره‌برداری شود؟ همین می‌شود که عربستان مردم شریف و خداجوی ایران را از حج محروم می‌کند، اما یقین داریم که خداوند مجازات را شامل حال آنها (عربستان) خواهد کرد.

قاضی عسکر در ادامه سخنانش به فرازهایی از دعای عرفه پرداخت و ابراز امیدواری کرد که ان‌شاءالله در چنین روزی (عرفه) در صحرای عرفات این دعا را زمزمه خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، محسن انصاری ـ قائم مقام بنیاد شهید و دبیر ستاد اجرایی سالگرد شهدای منا ـ در این مراسم با یادآوری مطالبات جهان اسلام، گفت: عربستان باید از مسلمانان عذرخواهی کند و کمیته حقیقت‌یابی را برای بررسی فاجعه منا و مشخص شدن ابعاد واقعی آن تشکیل دهد و مسببان آن فاجعه را مجازات کند.

او همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران ۴۶۵ زائر خود را در منا و بر اثر بی‌لیاقتی و بی عرضگی عربستان از دست داد و میلیون‌ها نفر را در جهان اسلام در روز عید قربان، عزادار کرد.

انصاری با اعتقاد بر این که فاجعه منا در پی یک سناریوی از پیش طراحی شده بوجود آمد، گفت: کشور میزبان باید علت حادثه را اعلام و مسببان آن را مجازات کند، اما یک‌سال از آن واقعه گذشته و عربستان هنوز نتایج بررسی های درون حکومتی خود را اعلام نکرده است.

در ادامه این مراسم که همزمان با روز عرفه و وقوف اجتماع زائران مسلمان در غیاب ایرانی‌ها در صحرای عرفات برگزار شد، حاج میثم مطیعی ـ مداح اهل بیت (ع) ـ دعای عرفه را قرائت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج