جاباما
۳۸۶۶۲۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ارتقای امنیت سیستم رانندگی اتوماتیک تسلا

مدیرعامل تسلا موتورز اعلام کرد این خودروساز سیستم رانندگی نیمه اتوماتیک خود را با اعمال محدودیتهای جدید برای راندن خودرو بدون دخالت راننده، به‌روزرسانی خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل تسلا موتورز اعلام کرد این خودروساز سیستم رانندگی نیمه اتوماتیک خود را با اعمال محدودیتهای جدید برای راندن خودرو بدون دخالت راننده، به‌روزرسانی خواهد کرد.

الون ماسک اعلام کرد این به‌روزرسانی که ظرف یک تا دو هفته آینده موجود خواهد بود، در درجه نخست بر رادار متکی خواهد بود تا به خودروهای برقی لوکس تسلا درک بهتری از محیط پیرامون و زمان ترمز کردن بدهد.

محدودیتهای جدید اتوپایلت ۸ پاسخی به نگرانیها نسبت به احساس امنیت کاذبی است که این سیستم به رانندگان می دهد. سیستم به‌روزرسانی شده اگر راننده به هشدارهای صوتی برای بدست گرفتن کنترل خودرو توجهی نکند، مانع از استفاده وی از سیستم می شود.

ارتقای امنیت سیستم رانندگی اتوماتیک تسلا

سیستم اتوپایلوت تسلا که در اکتبر معرفی شد، از زمان کشته شدن راننده خودروی "مدل اس" در یک تصادف، در مرکز توجهات قرار گرفته است. این راننده هفتم ماه مه زمانی که از این سیستم استفاده می کرد، با یک کامیون تصادف کرد و جانش را از دست داد.

سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا به دلیل این تصادف مرگبار از ماه ژوئن درباره سیستم اتوپایلوت تسلا تحقیق می کند.

سخنگوی این سازمان در واکنش به اظهارات مدیرعامل تسلا گفت: این رگولاتور از تغییرات تسلا مطلع شده و آنها را مورد بازبینی قرار خواهد داد.

ماسک اظهار کرده است احتمال زیادی داشت که اتوپایلوت به‌روزشده می توانست مانع تصادف مرگبار اخیر شود اما وی هشدار داد این به‌روزرسانی به معنای ایمنی کامل نیست.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت آمریکایی تسلا برای نوآوری در زمینه خودروهای برقی لوکس معروف است اما بعضی از منتقدان از جمله رقیبان این شرکت می گویند تسلا در عرضه اتوپایلوت عجله کرده است.

در سیستم بازبینی شده اتوپایلوت اگر راننده در سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت و زمانی که هیچ خودرویی در جلو نباشد بیش از یک دقیقه دست از فرمان بردارد، هشدار خواهد داد. اگر راننده سه بار هشدار صوتی در مدت یک ساعت را نادیده بگیرد، سیستم به طور موقت و تا زمان پارک شدن خودرو قفل خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج