جاباما
۳۸۶۷۷۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

تداوم کسری بودجه عربستان با رقمی بالا

کسریِ بودجۀ عربستان تا سال ۲۰۱۸ همچنان رقمی بالا باقی خواهد ماند و مشکلات عربستان به خاطر قیمت پایین نفت خام همچنان ادامه خواهد داشت.

تابناک: کسریِ بودجۀ عربستان تا سال ۲۰۱۸ همچنان رقمی بالا باقی خواهد ماند و مشکلات عربستان به خاطر قیمت پایین نفت خام همچنان ادامه خواهد داشت.

آمار جدید نشان می دهد که کسری بودجۀ عربستان تا سال ۲۰۱۸ همچنان رقمی بالا باقی خواهد ماند.

موسسه رتبه بندی " فیتچ ریتینگ" طبق آنچه که می تواند آماری جدید برایِ بزرگترین صادر کنندۀ نفت خام تلقی شود می گوید که کسریِ بودجۀ عربستان تا سال ۲۰۱۸ همچنان رقمی بالا باقی خواهد ماند و مشکلات عربستان به خاطر قیمت پایین نفت خام همچنان ادامه خواهد داشت.

مؤسسۀ رتبه بندی اعلام کرد که کسریِ بودجۀ عربستان امسال و سال آینده، به ترتیب چیزی در حدودِ ۱۱.۲ و ۶.۸ درصدِ تولیدِ ناخالص داخلی خواهد بود و انتظار می رود این مقدار در سال ۲۰۱۸ به ۲.۴ درصد کاهش یابد.

کاهشِ کسریِ بودجه عمدتاً به دلیل افزایش قیمت نفت خواهد بود، اما چنان که ادارۀ آمار گفته است برنامۀ اصلاحات ملی حکومت عربستان نیز می تواند تاثیر بسزایی بر روی کاهش کسری بودجه داشته باشد.

فیتچ اعلام کرد که در طول هفت ماه اول سال ۲۰۱۶، سپردۀ کلیِ حکومت عربستان در مؤسسۀ مالیِ عربستان سعودی (SAMA) از ۱۰۷۰ میلیارد ریال سعودی به ۹۲ میلیار ریال یا حدود ۴۶ درصد تولید ناخالص داخلی کاهش یافته است.

این در حالی ست که بدهی حکومت از ۱.۶ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۴ به چیزی حدود ۱۴.۷ درصد در انتهای ۲۰۱۶ خواهد رسید.

صندوق بین المللی پول در ماهِ اوریل گفت که اقتصادِ عربستان در سال ۲۰۱۶ تنها ۱.۲ درصد رشد خواهد داشت. این کمترین رشد اقتصادی عربستان در ۷ سال گذشته خواهد بود. این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۱.۹ درصد خواهد رسید.

دسامبر گذشته عربستانِ سعودی کسری بودجه خود را برای سال ۲۰۱۵، ۹۸ میلیارد دلار اعلام کرد که به دلیل سقوط قیمت نفت بود.

درآمد پادشاهی عربستان در سال ۲۰۱۵، ۶۰۸ میلیارد ریال سعودی (۱۶۲ میلیارد دلار) تخمین زده می شود، که به نظر اختلافِ فاحشی با درآمد حاصل شده در سال ۲۰۱۴ دارد؛ چرا که مخارج حکومت در سال ۲۰۱۴، ۲۶۰ میلیارد دلار اعلام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره شما راست می گین ما وضعمون خوبه آره حق با شماست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج