۳۸۶۸۱۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

آیت‌الله سعیدی:عربستان به دنبال حج کفار است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: بحث برائت از مشرکین یکی از ارکان حج ابراهیمی است، اما سعودی‌ها به دنبال حجی هستند که ضرری برای کفار نداشته باشد.

خبرگزاری میزان: آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید قربان که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به سنت قربانی کردن اظهار کرد: امروز روز قربانی کردن است، در روایات از ائمه معصومین(س) آمده که اگر مردم می‌دانستند چه خیری در قربانی کردن است، پول قرض می‌کردند تا قربانی کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: در روایات اهل بیت(ع) آمده در هنگام قربانی کردن همین که نخستین قطره خون از قربانی به زمین ریخته شود، گناهان صاحب قربانی بخشیده خواهد شد، ما به وسیله قربانی کردن تقرب به سوی خداوند پیدا می‌کنیم، یکی از راه‌های دیگر تقرب به خداوند داشتن محبت اهل بیت(ع) و برائت از دشمنان آنها است.

وی در خصوص اخلاص تصریح کرد: قربانی باید برای خداوند باشد، قربانی هابیل از سوی خداوند پذیرفته نشد، چون قربانی او برای خداوند نبود، مصرف قربانی برای بستگان و نیازمندان است تا به این وسیله نیازمندان هم بتوانند بهره‌مند شوند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اثر مال حرام اظهار کرد: مرحوم آیت الله مشکینی فرمود من زمانی که به درس آیت الله بروجردی رفتم، این مرجع تقلید به مناسبتی یک روایتی خواند که من آن را هیچ گاه فراموش نمی‌کنم، روایت این بود که چه بسیار هستند انسانی‌هایی که در دنیا لباس فاخر می‌پوشند، اما در آخرت حتی کفن ندارند، چون مالشان، مال حرام بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س ) ادامه داد: چه بسیارند انسان‌هایی که در دنیا پیاده و در آخرت سواره هستند، به هر حال باید رعایت حلال و حرام خدا را کرد، در حج امسال جای حجاج ایرانی و برخی کشورهای دیگر خالی است، چون دولت بی لیاقت عربستان سعودی مانع از حج آنها شد و صد عن سبیل الله کرد.

وی در خصوص فاجعه منا تصریح کرد: در سال گذشته 7 هزار حاجی که 475 نفر از آنها ایرانی بودند، به دلیل بی کفایتی مسؤولان عربستان سعودی در منا جان خود را از دست دادند، کسانی که مانع از حج حجاج می‌شوند، لیاقت عذاب الهی را دارند.

آیت الله سعیدی با اشاره به برائت از مشرکین در حج اظهار کرد: حج فرصتی برای برائت از دشمنان خداست و بحث برائت از مشرکین یکی از ارکان حج ابراهیمی است، اما سعودی‌ها به دنبال حجی هستند که ضرری برای کفار نداشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب با حضور کشورهای اسلامی در خصوص فاجعه منا شدند، ایشان خواستار زنده ماندن یاد شهدای منا هستند و مقام معظم رهبری از سازمان حج و زیارت و دستگاه دیپلماسی کشور خواستند که فاجعه منا را پیگیری کنند.

وی در خصوص اداره حرمین شریفین تصریح کرد: ما از خداوند می‌خواهیم که دست این افراد بی‌لیاقت از حرمین شریفین در مکه و مدینه کوتاه شود و اداره این حرمین به دست افراد صالح بیفتد، دعا می‌کنیم که خداوند انتقام شهدای منا را از این جنایتکاران بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      زمان قدیم مردم اونقدرپول نداشتن که پول قرض بگیرن برای قربونی ازنظرمالی درمضیغه بودن الان هم که خدااقتصادمرده رازنده کنه نه کسی قرض میده ونه کسی میتونه،قرض کنه ...

    • رضا

      باسلام..خدا ان شاءالله سایه مقام معززومعظم رهبری زا ازسر ملل مسلمانان دنیا کم نکند وان شاءالله ایشان بسلامت باشندومطمعناباوجودایشان دست سران کفار که درحجاز حکومت وظلم وبیدادمیکنندبزودی کوتاه وقطع خواهدشذ.واشخاصی لایق ومسلمان واقعی حکومت حجاز را بدست خواهندگرفت.برادروخواهران عزیرشماهم برای سلامتی وطول عمرباعزت پدر پیرمان
      دعافرماییدکه دعای دیگران درحق دیگران بسیارموثره
      آمین یارب العالمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج