۳۸۶۹۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

استفانونیس، پایه ثابت همه عروسی ها!

گل استفانونیس سال‌هاست به خاطر استفاده در دسته گل‌ عروس از محبوبیت خاصی برخوردار است. در فاصله بین ماه‌های اردیبهشت تا خرداد این گیاه گل‌هایی سفیدرنگ و فوق‌العاده معطر بر روی ساقه‌هایی تاک‌گونه و خوش‌نما به بار می‌آورد.

مجله منزل : گل استفانونیس سال‌هاست به خاطر استفاده در دسته گل‌ عروس از محبوبیت خاصی برخوردار است. در فاصله بین ماه‌های اردیبهشت تا خرداد این گیاه گل‌هایی سفیدرنگ و فوق‌العاده معطر بر روی ساقه‌هایی تاک‌گونه و خوش‌نما به بار می‌آورد. در بین برگ‌های چرمی و سبز این گیاه (۵/۷ تا ۱۰ سانتی‌متر)‌ گل خوشه‌هایی (۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر) به بار می‌آید که در خود شکوفه‌هایی لوله‌ای شکل و براق دارد. این گیاه تاک‌مانند درون گلدان‌ها با قیم و داربست‌های کوچک به خوبی به رشد خود ادامه می‌دهد. گونه‌ مشهور این گیاه S.Floribunda یاسمن ماداگاسکاری است.

استفانونیس، پایه ثابت همه عروسی ها!

روش پرورش (نیازهای اکولوژیکی)

1- نور: برخورداری از 4 ساعت نور مستقیم آفتاب در روز برای گیاه مطلوب است.

2- آبیاری: خاک گلدان‌ها از آذرماه تا اسفند باید تا حدودی خشک و در سایر مرطوب نگه‌ داشته شود.

3- دما: در تابستان دمای محیط باید 21 درجه یا کمی بالاتر و در زمستان بین 10 تا 16 درجه‌ سانتی‌گراد باشد. اگر درجه‌ حرارت محیط پایین‌تر از این حد بماند، غنچه‌های آن فرو می‌ریزند.

4- کود: از آذر تا اسفندماه از کود دادن به گیاه خودداری کنید و از فروردین تا آبان‌ هر ماه یکبار به آن کود بدهید.

5 - تعویض گلدان: پایان هر سال، در محیطی سربسته و بدون کوران می‌توانید نسبت به تعویض گلدان‌ها اقدام کنید.

6 - نوع خاک: ترکیبی دو پیمانه پیت موس و یک پیمانه پرلایت را برای خاک گیاه استفاده کنید.

7 - روش تکثیر: با روش قلمه‌زنی ساقه‌ای در دمای 29 درجه سانتی‌گراد می‌توانید نسبت به تکثیر آن اقدام کنید.

برای اولین‌بار در تاریخ از گل استفانوتیس برای دسته‌گل مراسم عروسی پرنسس ویلز استفاده شد. این دسته‌گل نمونه‌ای سنتی از دسته‌گل آبشاری عروس است که با عبور دادن سیم از غنچه‌های نوشکفته گل‌های مذکور به همراه ارکیده و زنبق فرم می‌گیرد.

در ایران، گل‌های مریم را از ساقه‌ جدا کرده و به صورت تسبیح همانطور که در ساقه قرار گرفته‌اند از سیم گل‌آرایی عبور داده و با برگ‌های سبز و ظریف به آن حالت آبشارگونه می‌دهند.

تزئینات گل روی ماشین عروس:

دسته گل عروس همچنین ماشین عروس را از هر رنگ و مدلی می‌توانید انتخاب کنید، اما نکته اصلی اینجاست که این گل‌های آراسته، باید از صبح تا ساعت‌های آخر شب سالم و شاداب باشد. بنابراین لازم است فاکتورهایی را برای شاداب نگه‌داشتن گل‌ها رعایت کنید.

در تابستان از گل رز و شیپوری استفاده نکنید اما در زمستان استفاده از گل رز به‌شرط آنکه گل‌ها غنچه باشند،‌ مانعی ندارد. در تمامی فصول، اسپری کردن کمی آب روی گلبرگ‌ها کمک زیادی به دوام آن‌ها می‌کند. در تابستان از گل‌های مقاوم استفاده کنید. در این حالت بهترین انتخاب ؟؟؟، در وهله بعدی گل فلونوپسیس و در وهله‌ی سوم گل کاتلیا در کپسول آب است. در بهار و پاییز از لیسانتوس، آلستومریا، غنچه‌های رز و نسترن و مریم می‌توانید استفاده کنید. برای آراستن و نصب گل‌ها روی اتوموبیل اسفنج آن حتما باید از جنس مرغوب باشد و هر چند ساعت یکبار مقداری آب روی آن پاشیده شود. باید دقت داشته باشید که سرعت اتومبیل نباید زیاد باشد. چون باد تند هم اسفنج‌ها را خشک می‌کند و هم باعث پژمرده شدن گل‌ها می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج