جاباما
۳۸۷۰۲۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تازه‌ترین اجرای پاپتی‌ها در یک خانه مسکونی

المیرا رضایی می‌گوید نمایش ˝در آغاز یک سمفونی بود...˝ در یک خانه مسکونی در خیابان فرصت شمالی اجرا می شود.

هنرآنلاین: المیرا رضایی می‌گوید نمایش ˝در آغاز یک سمفونی بود...˝ در یک خانه مسکونی در خیابان فرصت شمالی اجرا می شود.

تازه‌ترین اجرای پاپتی‌ها در یک خانه مسکونی

نمایش "در آغاز یک سمفونی بود..." نوشته و کار المیرا رضایی اجراهای عمومی خود را آغاز کرده است. این کارگردان جوان با بیان مطالبی در مورد این اجرا به ما گفت: ایده کار از تصویر ذهنی من در مورد زنی که ۲۰ سال در یک خانه بسر می‌برد، شکل گرفت؛ ایده‌ای که آرام آرام طرح و متن اولیه آن نوشته شد و در طول تمرینات، به شکل کارگاهی تکمیل شد.

او در رابطه با داستان این نمایش عنوان کرد: زنی خاطرات بیست ساله‌اش را زندگی می‌کند؛ خاطراتی که قادر به فراموش کردن آنها نیست؛ او از محدودیت‌هایی حرف می‌زند که به خاطر آنها مجبور به ادامه زندگی شده است.

رضایی با اشاره به اینکه نمایش محیطی است بیان کرد: نمایش "در آغاز یک سمفونی بود..." در یک خانه اجرا می‌شود؛ در واقع تماشاگران به عنوان مهمان وارد این خانه می‌شوند. در واقع با تماشاگران اینتراکتیو برخورد می‌شود و آنها می‌توانند در اجرا دخالت داشته باشند و تجربه کنند. تماشاگران در طول اجرا سیال هستند و جایی نمی‌نشیند.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: حضور آقای حمید پورآذری در این اثر بسیار موثر بود؛ ابتدا قصد داشتیم اجرای صحنه‌ای از این کار داشته باشیم اما با مشاوره‌های پورآذری تصمیم به اجرا در یک خانه گرفتیم.

تازه‌ترین اجرای پاپتی‌ها در یک خانه مسکونی

رضایی با عنوان اینکه هر شب تنها تعداد محدودی تماشاگر می‌توانند در این کار حضور داشته باشند گفت: این خانه کوچک است و ما فضای محدودی در اختیار قرار داریم؛ با توجه به اینکه در اتاق‌های مختلف اجرا می‌کنیم زاویه دید تماشاگران محدود می‌شود بنابراین در هر اجرا تنها میزبان ۱۰ نفر خواهیم بود.

او افزود: حدود چهار ماه دنبال این خانه می‌گشتیم تا بتوانیم محل مناسبی را برای اجرا پیدا کنیم. این خانه در خیابان فرصت شمالی است.

گفتنی است؛ نمایش "در آغاز یک سمفونی بود..." نوشته و کار المیرا رضایی از ۲۰ شهریور تا ۱۰ مهرماه ساعت ۲۰ در میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر شمالی، خیابان فرصت شیرازی، پلاک ۲۴ اجرا می‌شود. بازیگران به ترتیب ورود عبارتند از کیمیا کاوند، ملیکا شکری، بهراد سلاح ورزی، پرنیا شمس، یاسمن رسولی، پردیس حسامی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج