جاباما
۳۸۷۲۰۹
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

‌ چـمدان امن و امان است!

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

گرمای هوا و دیگری تغییر وضعیت شما از شرایطی كه در منزل هستید نسبت به زمانی كه سفر می‌روید. البته طبیعی است كه در سفر،‌ شرایط زندگی با حالت عادی‌ فرق دارد، اما گاهی بی‌توجهی به چند نكته ساده باعث می‌شود از سفر لذت نبرید.

وب‌سایت همشهری شش و هفت: عصبی و كلافه هستید. خواب‌تان به هم ریخته. صبح از خواب بیدار می‌شوید،‌ حس می‌كنید تا خود صبح بیدار بوده‌اید و علاوه براین كلی مشت و لگد خورده‌اید. از نظر تغذیه‌ای وضعیت‌تان به هم ریخته است. گاهی به شدت اشتها دارید و در ساعت‌هایی از روز هر خوراكی كه می‌بینید،‌ می‌خورید و در زمان معین و مناسب آن یعنی ناهار یا شام،‌ اشتها به خوردن ندارید. همه اینها می‌تواند به دو دلیل ایجاد شود.


چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

گرمای هوا و دیگری تغییر وضعیت شما از شرایطی كه در منزل هستید نسبت به زمانی كه سفر می‌روید. البته طبیعی است كه در سفر،‌ شرایط زندگی با حالت عادی‌ فرق دارد، اما گاهی بی‌توجهی به چند نكته ساده باعث می‌شود از سفر لذت نبرید. به این دلیل كه به قول معروف آب به آب شده‌ و حالا نظم زندگی‌تان به هم ریخته است. برای این كه بتوانید در سفر هم وضعیت جسمی‌ و روانی‌تان را متعادل نگه داشته و هم از قید و بند خانه رها شوید و هم خیلی بی ملاحظه سفر نكنید،‌ این نكته‌ها را بخوانید. شاید در سفر امسال‌تان این نكته‌ها به كارتان بیاید.

‌مضطرب نشوید

تمام وسایل را دور و برتان ریخته‌اید؛‌ از لباس‌ مهمانی گرفته تا جوراب و شال و ... خودتان هم وسط این وسایل نشسته‌اید و به افق خیره شده‌اید. تصمیم‌گیری برای انتخاب نهایی لباس‌ها برای‌تان سخت است. از طرفی به این فكر می‌كنید كه چه كسی قرار است این آشفته بازار را جمع كند! كلافه و عصبی،‌ به هرچه سفر و گردش ناسزا می‌گویید. شاید در این شرایط كمی حق داشته باشید،‌اما خودكرده را تدبیر نیست! برای بستن چمدان سفر به این حد آشفتگی و اضطراب نیازی نیست.

چه كار كنیم

جواب شما در یك كلمه خلاصه می‌شود؛‌ نظم. برای این كه بتوانید به راحتی چمدان را ببندید،‌ پیش از این كه همه كمدتان را روی زمین پهن كنید،‌ ابتدا در ذهن‌تان مرور كنید كه اول چند روز در سفر خواهید بود؟‌ دوم به چه نوع لباس‌هایی نیاز دارید؟‌سوم، هوا و ساختار جغرافیایی محل اقامت شما به چه شكلی است؟‌ برای مثال، اگر در سفر قرار نیست خانه اقوام بروید یا به دوستی برای ناهار یا شام سربزنید،‌ نیاز به همراه بردن لباس‌های مهمانی نیست. لباس‌های ساده سفری كافی است. اگر جایی كه می‌روید،‌كوهستانی است و ممكن است بخشی از تفریح شما كوهنوردی باشد،‌حتما با خودتان كفش مناسب ببرید. بنابراین پیش از اینكه همه وسایل را از كمدتان بیرون بریزید،‌ فكر و جست‌وجو كنید.

یادداشت كنید

وسایل سفر كم نیست. بنابراین طبیعی است كه اگر همه آنها را در ذهن‌تان نگه دارید،‌حتما چیزی را از قلم می‌اندازید. شك نكنید وقتی به مقصد رسیدید،‌می‌بینید حداقل چند قلم را جا انداخته‌اید.

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

چه كار كنیم

چند روز قبل از سفر تمام وسایل مورد نیازتان را روی كاغذ بنویسید. هر كدام را كه برمی‌دارید،‌روی آن قلم بكشید. به این ترتیب بدون استرس همه وسایل را در چمدان‌تان جا داده‌اید.

ساعت را از دست ندهید

معده در حال سوراخ شدن است؛‌ اما بازهم دست از شنا كردن برنمی‌دارید. همه درحال خوردن غذا هستند،‌ شما بازهم درحال عكس گرفتن هستید. همه قرار است چند ساعتی استراحت كنند تا برای بازدید عصرانه از موزه،‌ سرحال باشند؛‌ اما شما بیرون می‌روید و قدم می‌زنید. درست است كه سفر یعنی تغییر شرایط و رها شدن از قید و بند‌ها اما نباید این مساله به سلامت شما آسیب بزند.

چه باید كرد

‌ تفاوت زمانی شما برای خوردن وعده‌های غذایی با زمانی كه در خانه هستید حداكثر باید نیم تا یك ساعت باشد. بیش از این مقدار آهنگ طبیعی عملكرد دستگاه گوارش دچار اختلال می‌شود. اگر این را به آب به آب شدن طبیعی در هر سفری اضافه كنید،‌خواهید دید كه چه بلایی سر دستگاه گوارش‌تان خواهد آمد.

وقتی رسیدید، بهداشت را رعایت كنید

شاید ملحفه‌های هتل‌ها به ظاهر تمیز باشند یا این كه سرویس بهداشتی آنها ضدعفونی شده باشد،‌ اما باز هم رعایت نظافت شخصی،‌ چیز دیگری است. درواقع این خود شما هستید كه می‌توانید مانع از ابتلای خود و خانواده‌تان به بیماری‌های مختلف شوید.

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

چه كار كنیم

‌ برای هر سفری چند ملحفه‌ روانداز و زیراندازه و روبالشی همراه‌تان داشته باشید. پیش از هر اقدام دیگری، ‌ملحفه‌هایی را كه همراه آورده‌اید روی تخت بیندازید. به این ترتیب خیال‌تان از نظر انتقال آلودگی از طریق تماس با وسایل هتل برطرف می‌شود.

خوراك مناسب بردارید

طبیعی است وقتی برای اولین بار قدم به شهر یا كشوری می‌گذارید،‌ از وضعیت تغذیه‌ای آنجا خبر نداشته باشید. بنابراین باید چند خوراكی ضروری همراه‌تان ببرید تا درصورت نامناسب بودن شرایط آنها را بخورید تا بتوانید به شرایط بهتری دست پیدا كنید. چه خوراكی‌هایی را باید با خودتان ببرید؟‌

چه كار كنیم

‌ اولین كار همراه داشتن چند عدد كنسرو است. نان،‌ مقداری خوراكی بسته‌بندی شده مانند پنیر،عسل، ‌خرما و... همراه داشته باشید. آب معدنی یكی دیگر از وسایلی است كه باید همراه‌تان داشته باشید. اگر بچه كوچك دارید،‌حتما برای او هم وسایل اولیه مثل غذای كودك،بیسكوییت ساده، شیر خشك و... همراه داشته باشید.

خواب را از دست ندهید

بله،‌ درست است! سفر نیامده‌اید كه بخوابید، اما سفر آمده‌اید كه ضمن استراحت،‌تفریح هم داشته باشید. بنابراین اگر قرار باشد فقط زمان سفر را به تفریح اختصاص بدهید،‌ خیلی زود خسته شده و در همان روز اول مسافرت،‌ سلامت‌تان را به خطر می‌اندازید.

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

چه باید كرد

تفاوت زمانی برای خواب و استراحت در سفر نسبت به زمانی كه در منزل هستید،‌ باید حداكثر یك تا یك ساعت و نیم برای روز و یك ساعت برای شب باشد. بیش از این مقدار ساعت بیولوژیك شما دچار اختلال شده و نمی‌توانید از ادامه سفر لذت ببرید. به هم خوردن زمان خواب و استراحت از دیگر مشكلاتی است كه اكثر افراد در سفر به آن دچار می‌شوند به این دلیل كه به این زمان‌بندی‌ها دقت نمی‌كنند.

تازه‌ها را امتحان كنید

یكی از لذت‌های سفر،‌ كشف تازه‌هاست. این كار هم شما را از یكنواختی جسمی و هم روانی خارج می‌كند. یكی از دلایل تغییر در سطح ترشح هورمون‌ها،‌همین مساله است. به این معنی كه با تجربه‌های جدید می‌توانید فرصت سلامت جسمی و روانی را در خودتان ایجاد كنید.

چه باید كرد

در شهر یا كشور جدید،‌ حتما غذاهای محلی آنجا را كه با شرع و عرف ما سازگارند میل كنید. از مناطق خاص آن یعنی موزه‌ها، مكان‌های روستایی،‌ امكان تفریحی،‌ مراكز فرهنگی و... بازدید كنید. تناسب بین بازدیدها را هم فراموش نكنید. اگر فعالیت تفریحی خاصی دارند ، ‌حتما آن را انجام دهید. برای مثال اگر قایق‌سواری از تفریح‌های آن منطقه است،‌ حتما به قایق‌سواری بروید.

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟
به عادت‌های‌تان پشت نكنید،‌ كنترل كنید

در سفر كه آدم دیگری نمی‌شوید! اگر برای مثال ضریب خواب شما بالاست و باید حداقل ۱۰ ساعت در روز بخوابید. در سفر هم شما همان آدم هستید. اگر هر شب پیاده‌روی می‌كردید و بعد می‌خوابیدید،‌اكنون در سفر هم بدن شما به همان پیاده‌روی نیاز دارد. بنابراین در سفر عادت‌های‌تان همراه شماست. اما برای این كه هم كمی از قید و بند رها شوید و یكنواختی زندگی عادی را آنجا هم با خودتان نبرید و هم این كه نظم روانی- جسمی بدن را حفظ كنید، باید راهكار جدیدی را انتخاب كنید.

چه باید كرد

‌ اگر هر روز یك ساعت بعد ازشام پیاده‌روی می‌كردید،‌ این مدت را به نیم ساعت كاهش دهید،‌اما برنامه پیاده‌روی‌تان را در طول سفر كاملا قطع نكنید. درباره عادت‌های دیگرتان هم،‌همین نكته را رعایت كنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج