۳۸۷۴۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

تهران، شهر همزيستي پورشه و پرايد

هالي داگرِس، تحليل‌گر و كارشناس امور خاورميانه در قاهره و در موسسه مرور امور بين‌الملل قاهره به تحقيق مشغول است.او كه آخرين بار در سال ۲۰۰۹ به ايران آمده بود در گزارشي تصويري در فارن‌ پاليسي از تجربه سفر اخيرش به ايران نوشته است.

تهران، شهر همزيستي پورشه و پرايد

هفت صبح: هالي داگرِس، تحليل‌گر و كارشناس امور خاورميانه در قاهره و در موسسه مرور امور بين‌الملل قاهره به تحقيق مشغول است. او كه اصليتي ايراني‌آمريكايي دارد دوره شبابش را در ايران گذرانده است. داگرِس در ماه اوت سال جاري، در پي افزايش و شديدتر شدن تحريم‌ها عليه ايران و تشديد صحبت از جنگ عليه ايران در محافل و رسانه‌هاي غربي، دوباره به ايران سفر كرده است. او كه آخرين بار در سال 2009 به ايران آمده بود در گزارشي تصويري در فارن‌ پاليسي از تجربه سفر اخيرش به ايران نوشته است.

داگرِس كه به خوبي از وضعيت اينترنت در ايران آگاه است، مي‌نويسد: «من وي‌پي‌ان نداشتم و به همين‌خاطر نمي‌توانستم سراغ وب‌سايت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي بروم و با دوستانم و دنياي بيرون ارتباط برقرار كنم. در چنين شرايطي تنها ابزاري كه مي‌توانستم به واسطه آن مشاهداتم از ايران و زندگي روزمره در اين كشور را با ديگران به اشتراك بگذارم نرم‌افزار شبكه ‌اجتماعي اينستاگرام بود كه برخلاف ديگر شبكه‌هاي اجتماعي در ايران فيلتر نشده است.»

داگرِس در ادامه مي‌نويسد: «در حال حاضر اگر واژه ايران را در اينستاگرام جست‌وجو كنيد، دريچه‌اي به زندگي روزمره مردم ايران و گوشه‌اي از زيبايي‌هاي اين كشور، كه گاه در سايه جروبحث‌ها و منازعات سياسي ناديده گرفته مي‌شوند، به روي‌تان گشوده خواهد شد..»

داگرِس با آي‌پدش از تهرانِ پايتخت تا مشهد را رفته و بعد به اصفهان سفر كرده است. او عكس‌هايي را كه در اين شهرها از مردم و زندگي‌ روزمره‌شان گرفته است در مجموعه‌اي در وب‌سايت فارن‌پاليسي منتشر كرده است. عكس‌هايي از بازار بزرگ اصفهان گرفته تا برج‌هاي سربه‌فلك كشيده تهران، از رستوران باغ سالار در شانديز تا رستوران كوهسارِ شمشك، از كليساي وانك اصفهان تا ايستگاه متروي تجريش با معماري مدرنِ ايراني‌شده‌اش، از مسافراني كه به ديدارِ موزه نادرشاه در مشهد آمده‌اند تا خودروي پورشه‌ گران‌قيمتي كه در ميدان قدس تهران حيرت او را برانگيخته است.

داگرِس براي هريك از عكس‌هايش كه ايرانِ‌ واقعي را نشانِ مردمان غرب مي‌دهد و سعي دارد آنها را از پروپاگانداي وحشتي كه رسانه‌ها به راه انداخته‌اند برهاند، شرحي هم نوشته است زير عكسي از تونل توحيد:‌ «تونل توحيد در تهران كه نزديك به دو مايل طول دارد و به خطرناك بودن شهرت يافته، مردم با سرعت از آن مي‌گذرند و تدابير ايمني كافي براي موتورسيكلت‌ها وجود ندارد. اگرچه تابلوهاي متعددي به آنها هشدار مي‌دهد كه وارد تونل نشوند، بسياري از موتورسيكلت‌سواران باز هم وارد تونل مي‌شوند و گاه زنده از آن بيرون نمي‌آيند.»

عكسي از برج ميلاد هم با اين نوشته همراه شده كه: «برج ميلاد، يكي از بلندترين ساختمان‌هاي جهان، كه زماني رستورانِ طبقه فوقاني‌اش بستني‌هايي با روكش طلا و به قيمت 250 دلار سِرو مي‌كرد.» داگرِس زير عكس ديگري كه در ميدان قدس گرفته مي‌نويسد: «يك پرايدِ كيا و يك پورشه باكستر پشت چراغ قرمز در ميدان قدس پايتخت كنار هم ايستاده‌اند. تهران در 2011 و پيش از خروج پورشه در ماه آوريل، پايتخت پورشه خاورميانه بود. تهراني‌ها سال گذشته بيشتر از هر شهر ديگري در منطقه از اين خودروسازِ لوكس اتومبيل اسپورت خريدند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد میرهادی

      پس عکساش کو!!!!!!
      لااقل ادرس بدین بریم اونجا ببینیم

      پاسخ ها

      • كيان

        داداش يه چي ميگي ها ! چه عكسي چه كشكي . ميخواي اوني كه توش نشسته بذارن ما ببينيم مردم عادي كه پورشه سوار نيستن !!!

    • بهزاد میرهادی

      پس عکساش کو!!!!!!
      لااقل ادرس بدین بریم اونجا ببینیم

    • آرش

      به این می گن عدالت؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج