جاباما
۳۸۷۴۱۴
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

در دیدار مدال‌آوران المپیک ریو:

آیت الله هاشمی: «کیمیا» کاری تاریخی کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم اقدامات شیطنت آمیزی که مانع حضور حجاج ایرانی در مراسم حج شد، برای سال آینده اصلاح شود.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار مدال‌آوران و قهرمانان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در المپیک ۲۰۱۶ ریو و داوران و مسؤولان ایرانی حاضر در آن مسابقات، با تبریک عید قربان به همه مسلمانان جهان، گفت: متأسفیم که ایرانیان امسال در حج نبودند و امیدواریم اقدامات شیطنت آمیزی که مانع حضور حجاج ایرانی در مراسم حج شد، برای سال آینده اصلاح شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری آیه «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاهُ عَلَیْکُمْ وَ زادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ وَ اللَّهُ یُؤْتی‏ مُلْکَهُ مَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ ، سوره بقره آیه ۲۴۷» به تفسیر و تشریح این آیه پرداخت و گفت: بخش آخر این آیه، کاملاً برای ورزشکاران دانشجو صدق می‌کند که باید گفت انتخاب شما از بین جوانان ایرانی که هم علم می‌آموزید و هم ورزش می‌کنید، کار خدا و به خاطر ویژگی‌های علمی و جسمی شماست.

هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر جایگاه علم و دانش در کارگاه آفرینش، به محتوای آیات سوره علق و همچنین سؤال و جواب ملائک از خداوند درباره خلقت انسان، گفت: انسان با علم و دانش تمام آنچه را که در زمین و آسمان است، به تسخیر خویش در می‌آورد و این یکی از برجستگی‌های خدادادی به انسان است.

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم که اندیشمندان و علما را به عنوان طبقه‌ای از طبقات اجتماعی مورد تکریم و احترام می‌داند، گفت: این ویژگی، وقتی با ورزش همراه ‌شود، برجسته‌تر می‌شود و شما باید قدر این لطف خداوند را بدانید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه سخنان خویش، با تأکید بر اهمیت ورزش برای سلامت جسمی و اخلاقی جامعه، گفت: ورزش، نیاز واقعی جامعه است و هر چه ورزش عمومی‌تر، جامعه سالمتر، با نشاط تر و با اخلاق‌تر می‌شود.

هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «ورزشکاران با اخلاق الگوی جامعه هستند»، افزود: ورزش همزاد با جوانمردی و جوانمردی همزاد با اخلاق است و ورزشکار براساس شخصیت ذاتی خویش نمی‌تواند ظالم باشد.

وی با یادآوری برخی از خاطرات ورزشی زندگی خویش، به برنامه دوران ریاست جمهوری خویش برای توسعه و فراگیری ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: با توجه به موانع طبیعی و غیرطبیعی که می‌دانستم وجود دارد به فرزندم فائزه مسئولیت دادم تا به این مسأله بپردازد که پس از سالها هنوز دارد کارش را برای ورزش زنان ادامه می‌دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اظهار رضایت از برنامه‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اوج این رضایت زمانی است که می‌بینیم دانشجویان قهرمان ما نیز در کنار همه مسایل ورزشی و ناداوری‌ها و اردوها، دغدغه تحصیل دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ابراز رضایت از اینکه ۵ مدال از مدال‌های المپیک متعلق به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است، ناداوری‌ها و حق‌کشی‌های دوره‌های اخیر را از نوادر اتفاقات المپیک دانست و گفت: ورزشکاران ما قهرمانانی پهلوان بودند که با اخلاق و منش ورزشکاری خود به دنیا نشان دادند که بی‌دلیل نیست مردم ایران تاریخی‌ترین تمدن بشریت را دارند.

ایشان با یادآوری بعضی از طرح‌هایی که در دوران ریاست مجلس شورای اسلامی و بعدها ریاست جمهوری برای تسهیل ورود رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های معزز آنان و بعدها نخبگان به دانشگاه و مقاطع عالی تحصیلی انجام داده است، در توضیح سرگذشت مصوبات مجلس و بعدها آیین‌نامه اجرایی دولت، گفت: کار ورزشکاران مدال آور ایران هم آن‌قدر ارزشمند است که برای تحصیل آنها باید اقداماتی شود تا الگوی کاملی برای جوانان ایرانی و باعث تشویق و ترغیب آنها برای روی آوران به ورزش در کنار پرداختن به تحصیلات عالیه و دانشگاهی شود.

در آغاز این دیدار، آقای دکتر محمد دادکان، معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی و چگونگی تقویت ورزش قهرمانی در این دانشگاه ارائه کرد و سپس دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، از برنامه‌های این دانشگاه برای گسترش فضای ورزشی گفت و افزود: سرمایه‌گذاری در امر ورزش برای جامعه به طور اعم و برای دانشگاه آزاد اسلامی به طور اخص، مفید است.

هاشمی رفسنجانی در بخش پایانی سخنان خویش با بیان این جمله که جای خانم علیزاده در میان ما خالی است، گفت: او کاری تاریخی کرده است که البته قبل از او نیز دختران ایرانی در پارالمپیک نشان داده بودند که زنان ایران از افتخارات مردم و کشور هستند و امیدوارم مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل جداگانه‌ای از خانم کیمیا علیزاده بجای آورند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ورزشگاه آزادی دیگر آن زیبایی و گنجایش را برای مسابقات بزرگ ندارد، از طرح دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد استادیومی بزرگ در تهران خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته زمینی اطراف حرم امام برای این کار در نظر گرفته شد که البته با موانعی برخوردیم که امیدواریم برطرف شود.

در ادامه این مراسم، آقایان بهداد سلیمی(وزنه برداری)، کیانوش رستمی(وزنه برداری)، کمیل قاسمی(کشتی)، مرادی(رئیس فدراسیون وزنه برداری)، فغانی (داور فوتبال فینال المپیک) باقرزاده (رئیس فدراسیون شمشیر بازی) و قاسم رضایی (کشتی فرنگی) به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص تقویت ورزش قهرمانی و همچنین راهکارهای رسیدگی به مشکلات ورزشکاران به ویژه در خصوص تحصیل پرداختند.

در پایان این مراسم هر یک از ورزشکاران، داوران ایرانی و مسؤولان فدراسیون‌های مدال‌آور در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو، جوایز نقدی و لوح تقدیر خویش را از دست رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقوقش چقدره دختر ت

    • بدون نام

      فائره هم تعریف داره.بچه هات مال حلال اگه میخوردند سرنوشتشون این نبود

    • بدون نام

      اگه راست میگی یه پسر 25 ساله من دارم براش یه کار جور کن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج