۳۸۷۵۳۶
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

سردار صفوی: با سعودی ها مدارا کنیم

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این‌که "باید روابط‌مان را با کشورهای عمان، کویت و حتی قطر بیش‌تر کنیم" تصریح کرد: هرگز نباید به سوی تنش با عربستان حرکت کنیم.

خبرگزاری ایلنا: سردار صفوی روز دوشنبه در نشست مشترک مؤسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام و مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به رقابت عربستان با ایران در منطقه گفت: در حوزه ژئوپلیتیک خلیج‌فارس، ما یک رقیب استراتژیک به نام عربستان سعودی داریم. مخصوصاً در وضعیت فعلی‌شان با مدیریت آمریکایی‌ها یا شاید صهیونیست‌ها. به نظر من می‌خواهند با ایران یک روابط تنش‌آلود به وجود آورند.

وی ادامه داد: سعودی‌ها نسبت به افزایش وزن ژئوپلیتیکی ایران معترض هستند و شکست‌های خود در سوریه، عراق، لبنان و حتی در یمن را به گردن ایران می‌اندازند. در حالی که این نتیجه سیاست‌های نه چندان خوب آنها و خرید سلاح و غیره بر مبنای پول‌های زیاد نفتی است. ضمن این‌که ایران تا به حال بسیار خویشتن‌داری کرده است. در جنگ ۸ ساله بیش‌ترین دولت‌هایی که به عراق کمک کردند، عربستان و کویت بودند. میلیاردها دلار را به عراق دادند و عراق این پول‌ها را تبدیل به موشک و بمب علیه ایران کرد که در شهادت ۲۰۰ هزار نفر شهید ایران شریک است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: عربستان تا به حال فجایع بزرگی برای حجاج ما به وجود آورده است که نمونه‌اش فاجعه منا و شهادت چند صد ایرانی در سال قبل بود.

بنا بر گزارش العالم، صفوی دربارۀ راهکار مدیریت شرایط کنونی هم تأکید کرد: به هر جهت در این حوزه پیشنهاد من این است که ما باید روابط‌مان را با کشورهای عمان، کویت حتی قطر بیش‌تر کنیم و در رابطه با سعودی‌ها مدارا کنیم. ما به هیچ وجه نباید به سمت تنش با سعودی‌ها حرکت کنیم. صلح، امنیت و قدرت برتر خلیج‌فارس از آنِ ماست که این را آمریکایی‌ها هم می‌دانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین یزد

      کاملا درسته باید ادم ... را دو بار سلام کرد مثل عربستان چون عربستان ادمک دست امریکا و اسراییل است و برای ایران خطرناک مراقب دشمن باشید درود بر رزمندگان اسلام سلام بر شهیدان ...

    • بدون نام

      خداوند سایه مقام معظم رهبری را تا ظهور اقا امام زمان حفظ نماید

    • مسلمان

      بنظر من سردار صفوی موقعیت جهان اسلام راکاملا درک کردندومیدانندکه این تنشها اصلا به نفع نه ایران ونه عربستان هست وفقط آب و گل آلود میکندبرادشمن مسلما نان پس با دور نگری کردوصبر که خدا با صا بران هست

    • حسین

      درود بر فهم ودانشت سردار کاملا درست است ما نباید خود را به دام مثلث آمریکا سعودی اسرایل بیندازیم از تند روی واحساسات پرهیز کنید منطقه محتاج آرامش است از تنش پرهیز کنید امروز وقت عقلانیت است نه احساسات

    • امیر

      کاملا درست است. اعتبار و قدرت جمهوری اسلامی ایران با هیاهو و جنجال وهابی ها خدشه بردار نیست. خویشتن داری و تقویت بنیه کشور عاقلانه و کاملا استراتژیک است.

    • بدون نام

      ایران و عربستان دو کشور اسلامی قدرتمند هستند کسی این را انکار نمی کند

    • بدون نام

      کاملا درسته ،امریکا وبطورکلی کشورهای دیگه ازاین اب گل الود بین مسلمانان ،خصوصا بین ایران واعراب ودر صدراین ها تنش بین ایران وهمسایگانی مثل عربستان منافعی بجیب زدنند وقدرت کشورهای دیگه چه غربی وچه شرقی از ایجاد تنش بین ما بوده ،که ما همسایگان غنی منطقه هیچگاه باهم متحد نشویم

    • بدون نام

      کاملا درسته...زودتر به این هدف میاسید برسید..هرچند دیر نشده

    • کامران

      ایران و عربستان باید با هم سریع تر روابط داشته باشند و کسانی که سفارتخانه کشور عربستان را آتش زدن مجازات سنگین شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج