۳۸۷۶۸۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

قطع ۱۷۰۰ درخت چیتگر برای اصلاح بصری!

از چند ماه قبل هشدارها درباره خشک‌شدن چند هزار اصله درخت در پارک جنگلی چیتگر، بارها از سوی مسئولان و رسانه‌ها مطرح شد، اما طبق معمول، با سکوت و شانه‌خالی‌کردن مسئولان از پیگیری و پاسخ‌گویی مواجه شد و در نهایت تعداد زیادی از این درختان نه‌تنها خشک شدند، بلکه شهرداری منطقه ٢٢، احساس کرد این درختان جایشان را تنگ کرده و خیلی زود بیش از هزارو ٧٠٠ اصله درخت را قطع کرد.

روزنامه شرق:‌ از چند ماه قبل هشدارها درباره خشک‌شدن چند هزار اصله درخت در پارک جنگلی چیتگر، بارها از سوی مسئولان و رسانه‌ها مطرح شد، اما طبق معمول، با سکوت و شانه‌خالی‌کردن مسئولان از پیگیری و پاسخ‌گویی مواجه شد و در نهایت تعداد زیادی از این درختان نه‌تنها خشک شدند، بلکه شهرداری منطقه ٢٢، احساس کرد این درختان جایشان را تنگ کرده و خیلی زود بیش از هزارو ٧٠٠ اصله درخت را قطع کرد.

در ادامه اعتراض‌ها به این اتفاق ناگوار، عبدالحسین مختاباد در جلسه غیرعلنی این هفته شورای شهر تهران، به قطع چند هزار اصله درخت از بوستان چندهکتاری چیتگر اشاره کرد و خطاب به شهردار منطقه ٢٢، گفت: شهرداری منطقه ٢٢ چند هزار اصله درخت را به بهانه خشک‌شدگی قطع کرده است و تذکر من این است که این عمل را با چه توجیهی می‌توان پذیرفت. ما چندین بار تذکرات مختلفی در موارد مختلف خطاب به شهرداری منطقه ٢٢ دادیم، اما گویا این تذکرات نادیده گرفته می‌شوند.

در ادامه جلسه، بهادر مولایی، شهردار منطقه ٢٢، در توضیحی گفت:تعدادی از درختان بوستان دچار سرمازدگی شده و در ادامه خشک شده اند. با توجه به اینکه این درختان دارای قدمت مشخصی هستند و نیز با توجه به اینکه فضای بصری بوستان ٩٨٠هکتاری چیتگر را تحت الشعاع قرار داده بودند، با استفاده از نظر کارشناسان اقدام به قطع هزارو ٧٠٠ اصله درخت کردیم. مولایی در ادامه با ابراز گلایه از همکاری‌نکردن برخی سازمان‌ها مانند سازمان آب، گفت: در اینجا یک سؤال مطرح است؛ اینکه سازمان آب به چه مجوزی به واسطه پرداخت‌نکردن حق آب، آب چیتگر را قطع می‌کند؟

آیا کسی این سؤال را از سازمان آب پرسیده؟ آیا تنها شهرداری باید پاسخ‌گوی خدمت‌رسانی به مردم باشد؟ این در حالی است که شهرداری میلیاردها تومان از سازمان آب به واسطه حفاری‌هایی که انجام داده یا سازمان برق به واسطه روشنایی‌های که وظیفه آنها بوده و شهرداری انجام داده، طلبکار است. این توضیحات مولایی برای مختاباد پذیرفتنی نبود و گفت: خود شهردار، ابتدای صحبت‌هایش اعلام کرد درختان دچار سرمازدگی شده‌‌اند بنابراین قطع آب و موارد این‌چنینی نمی‌تواند دخیل باشد. چندی قبل محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، گفته بود به علت قطع لوله آب و آبیار‌ی‌نشدن، متأسفانه تعداد زیادی از درختان چیتگر خشک و قطع شدند.

وی با اشاره به اختلاف مالی شهرداری با شرکت آب منطقه‌ای، گفت: آب درون لوله‌ها به دلیل این اختلاف، قطع و متأسفانه شهرداری منطقه نیز با آبیاری‌نکردن به‌موقع درختان از طریق تانکر، خشک‌شدن این درختان را تشدید کرد.بر اساس این گزارش، بیش از پنج سال قبل، وقتی قرار بود کلنگ دریاچه چیتگر را قالیباف به زمین بزند، یکی از مهم‌ترین مسائل درباره این پروژه و حواشی آن، تأمین آب برای این دریاچه و فضای اطراف آن بود. حالا با گذشت پنج سال، درحالی‌که این دریاچه طرفدار خود را پیدا کرده و جمعیت زیادی را در شهر به سمت خود جلب می‌کند و مشتری‌های پارک جنگلی چیتگر را چندبرابر کرده است، همان مشکل، یعنی تأمین آب، سر برآورده است.

مشکلی که در این موقعیت، به شکلی خاموش با عنوان‌هایی مانند سرمازدگی، آفت، اصلاح بصری یا اختلاف مالی دو مجموعه، جان درختان این پارک جنگلی قدیمی تهران را گرفته و می‌گیرد. فعلا اختلاف مالی و طلب‌های حل‌نشده دولت و شهرداری از حوزه حمل‌ونقل مانند آفتی به جان درختان افتاده و در این مرحله، جان هزارو ٧٠٠ اصله درخت را گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج