۳۸۷۷۵۸
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

کره شمالی می تواند ۲۰ بمب اتمی تولید کند

کارشناسان با توجه به تعدد آزمایش های اتمی و افزایش حجم غنی سازی اورانیوم کره شمالی، پیش بینی می کنند که پیونگ یانگ تا پایان امسال مواد کافی برای ساخت ۲۰ بمب هسته ای را در اختیار داشته باشد.

خبرگزاری مهر: کارشناسان تسلیحاتی مدعی هستند که کره شمالی با افزایش شمار تسهیلات غنی سازی اورانیوم و اتکا به ذخایر فعلی پلوتونیم خود، تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۶) از مواد لازم برای ساخت حدود ۲۰ بمب هسته ای برخوردار خواهد بود.

اگرچه تشخیص میزان دقیق توانمندی هسته ای کره شمالی غیرممکن است، بعد از پشت سر گذاشتن پنجمین آزمایش اتمی این کشور در جمعه هفته گذشته که به باور بسیاری از کارشناسان قویترین در نوع خود بوده است، و همچنین با در نظر گرفتن احتمال انجام ششمین آزمایش در هفته ها یا ماه های پیش رو، به نظر نمی آید که دولت پیونگ یانگ با کمبود مواد لازم برای ساخت بمب مواجه باشد.

در این میان، کارشناسان می گویند کره شمالی که دارای ذخایر غنی اورانیوم است برای بیش از یک دهه در خفا با هدف تولید بمب هسته ای بر روی طرح غنی سازی اورانیوم کار کرده است.

به گفته این کارشناسان، این طرح که در طول ده سال گذشته توسعه یافته است، احتمالا سالانه به تولید بیش از ۱۵۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده منجر می شود که برای ساخت دستکم شش بمب هسته ای کفایت می کند.

این در حالی است که ذخیره پلوتونیوم کره شمالی بین ۳۲ تا ۵۴ کیلوگرم تخمین زده می شود و مجموع این ارقام پیونگ یانگ را تا پایان سال جاری میلادی قادر به ساخت ۲۰ بمب هسته ای می کند.

گفته می شود که ارزیابی ذخیره پلوتونیوم کره شمالی نسبتا دقیق است چرا که کارشناسان از روی تصاویر ماهواره هایی که به رصد فعالیت سایت های هسته ای این کشور می پردازند، رقم فعلی را اعلام کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروند

      خاک توسررییس جمهورکشورکره ی شمالی عوض اینکه به فکرمردم بدبخت واقتصادخودباشه فکر تسحیلات وجنگ افروزی است خداکنه که نابودشه اینانسل به نسل دارن حکومت میکنن پدرمردمودرآوردن بازوروزندان مردمو،وادارمیکنه به خودش وپدرش احترام بذارن کسی که به مردمش میگه اگه غذانیست گوشت سگ بخوریدخاک برسرت بااین عقیدت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج