۳۸۷۷۵۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تشریح وضعیت بیماری های قلبی در ایران

وزیر بهداشت از متخصصین قلب و عروق به عنوان نجات بخش ترین گروه پزشکی نام برد.

خبرگزایر مهر: وزیر بهداشت از متخصصین قلب و عروق به عنوان نجات بخش ترین گروه پزشکی نام برد.

دکتر سید حسن هاشمی سه شنبه شب در هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق در مرکز همایش های برج میلاد تهران، افزود: آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران بالاست و از این جهت حتی می‌توان گفت رکورددار هستیم.

وی از متخصصین قلب و عروق به عنوان نجات بخش ترین گروه‌های پزشکی نام برد و گفت: رشته قلب و عروق در ایران جایگاه مناسبی در جهان دارد.

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که دولت باید از رشته قلب و عروق حمایت و برای آن هدف گذاری کند، افزود: طی سه سال گذشته اقدامات زیادی در زمینه بیماری های قلبی صورت گرفته و در حدود ۵۰ بیمارستان به تجهیزات این رشته پزشکی مجهز شده اند.

هاشمی ادامه داد: از برنامه‌های ما این بوده که طی ۱۰ سال آینده عوارض و خطرات بیماری‌های قلب و عروق را تا ۲۵ درصد کاهش داده و بر همین اساس دو داروی جدید درمان بیماری‌های قلبی عروقی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی گفت: ۵۰ درصد به تخت های ویژه کشور طی دو سال گذشته اضافه شده و امیدواریم طی یک سال و نیم آینده آن را به مرز صد در صد برسانیم هرچند که اصل کار در زمینه کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی، پیشگیری از بروز بیماری است

وزیر بهداشت با اعلام اینکه در حال حاضر حاشیه شهرها تحت پوشش شبکه بهداشت قرار گرفته است، افزود: به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یک بهورز آقا و یک بهورز خانم فعالند. همچنین به ازای هر ۲۵ هزار تا ۵۰ هزار نفر یک مرکز جامع خدمات سلامت داریم.

هاشمی همچنین گفت: در حال حاضر برای ۵۱ میلیون نفر در کشور پرونده الکترونیک سلامت تشکیل داده ایم و ۹۵ درصد مردم دفترچه بیمه درمانی دارند.

هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران از ۲۳ تا ۲۶ شهریور ۹۵ در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج