۳۸۷۸۴۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵

یک منبع مطلع ایرانی تایید کرد که "نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵ در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یک منبع مطلع ایرانی تایید کرد که "نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵ در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود.

این اولین نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵ در چارچوب برجام است که پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای در دی ماه سال گذشته برگزار می‌شود.

این منبع مطلع هم‌چنین اعلام کرد که پنجمین کمیسیون مشترک برجام احتمالا ۳۱ شهریور در سطح مدیران و معاونان وزیران خارجه در نیویورک برگزار شود.

به گفته وی نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵ یک روز پس از برگزاری کمیسیون برجام در اول مهر برگزار خواهد شد.

بر اساس آنچه به عنوان "ساز و کار حل و فصل اختلافات" در متن برجام آمده است: چنان‌چه ایران معتقد باشد که هر یک یا کلیه گروه ۱+۵ تعهدات خود را رعایت نکرده‌اند، ایران می‌تواند موضوع را به منظور حل و فصل به کمیسیون مشترک ارجاع کند. به همین ترتیب، چنان‌چه هر یک از اعضای گروه ۱+۵ معتقد باشد که ایران تعهدات خود را رعایت نکرده است، هر یک از دولت‌های گروه ۱+۵ می‌تواند اقدام مشابه به عمل آورد.

متعاقب بررسی کمیسیون مشترک، چنان‌چه هر عضو معتقد باشد که موضوع پایبندی (به تعهدات) فیصله نیافته است، می‌تواند موضوع را به وزیران امور خارجه ارجاع دهد. وزیران ۱۵ روز زمان خواهند داشت تا موضوع را فیصله دهند، مگر این‌که این زمان با اجماع تمدید شود.

به نظر می‌آید برخی اختلافات به ویژه از سوی ایران بر سر برداشته نشدن بعضی از تحریم‌ها (بانکی) با وجود برگزاری چهار کمیسیون برجام که این موضوعات در آن مطرح و مذاکره شده است دو طرف نتوانستند به راه‌حلی برسند، از این رو شاهد برگزاری نشست وزیران خارجه خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج