جاباما
۳۸۷۸۵۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اقدام جالب تسلا در حفظ جان سرنشینان

شرکت تسلا تولید کننده و طراح خودروهای بدون سرنشین و نیمه اتومات، تکنولوژی فرا مدرن را برای تضمین امنیت سرنشینان به کار گرفته است.

وب سایت کلیک: شرکت تسلا تولید کننده و طراح خودروهای بدون سرنشین و نیمه اتومات، تکنولوژی فرا مدرن را برای تضمین امنیت سرنشینان به کار گرفته است.

اقدام جالب تسلا در حفظ جان سرنشینان

با پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به صنعت خودروسازی، این حوزه نیز با پیشرفت های کلانی مواجه بوده است. از خودروهای نیمه و تمام اتوماتیک گرفته تا خودران های بدون سرنشین که طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

شرکت تسلا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودران های مدرن، این روزها با چالش تصادفات رانندگی خودروهای این شرکت روبه رو شده است. مدیران ارشد شرکت تسلا با بررسی این معضل و همچنین به کارگیری تکنولوژی روز خودروهای تمام اتوماتیک به رفع این مشکل پرداخته اند، تا سرنشینان با اطمینان خاطر این خودروهای را برای جابه جایی انتخاب کنند.

شرکت تسلا با بررسی تصادفات جاده ای خودران های این شرکت، به دو نکته اساسی در این زمینه دست یافته است. یکی از مشکلات موثر در تصادفات این دست از خودروها را می توان به نقص و یا اختلال در برنامه ریزی و یا عدم هماهنگی با دیگر رانندگان دانست.

شرکت خودروسازی تسلا به تازگی آپدیت تازه ای از نرم افزار خودران های این شرکت ارائه داده است که طبق آن علاوه بر به روزرسانی تمامی اطلاعات مورد نیاز خودرو، احتمالات تصادفات بر اثر اشتباهات خودروهای بدون راننده به صفر می رسد. بروزرسانی نرم افزار این خودروها که از هفته گذشته به صورت رسمی در سراسر نمایندگی های این شرکت قابل دسترس است، مجموعه ای از اطلاعات و وضعیت جاده ها در اختیار تکنولوژی رادار خودرو قرار می دهد که خطر خارج شدن از حریم جاده و یا تصادف با خودروی دیگر را کاهش می دهد. این سیستم پیشرفته همچنین قادر است خودران ها را به تکنولوژی مدرن ترمز خودکار مجهز کند، که خودران تسلا بدون نیاز به هشدار دوربین ها در مواقع ضروری به سرعت ترمز کرده و جان سرنشینان را حفظ کند.

همچنین این شرکت با در نظر گرفتن دوربین های فوق حساس تعبیه شده در قسمت زیرین خودران ها موقعیتی را بوجود آورده که با اتصال به تکنولوژی رادار این خودروها از مواردی شبیه به دست اندازها و یا خطرات دیگر این خودرو را مطلع می سازد. پس از تغییرات و تمهیدات انجام شده در طراحی این خودروها مدیر اجرایی این پروژه "الن مسک" در کنفرانس خبری این شرکت افزود: «با اجرایی شدن این پروژه و دستیابی به برترین تکنولوژی بکار گرفته شده اکنون در نقطه ای ایستاده ایم که می توان با اعتماد به نفس کامل از ایمن بودن خودران های این شرکت حرف زد.»

پس از عملیاتی شدن پروژه ایمن سازی و تجهیز رادارهای خودران های شرکت تسلا، مجموعه طراحی های این شرکت که قابلیت رانندگی به صورت تمام اتوماتیک را در اختیار دارند، از این پس با آپدیت سیستم رادار مجهز به سیستم نقشه خوان سه بعدی خواهند بود که تمامی اطلاعات از جمله خیابان های نزدیک به مقصد، شناسایی موانع برای ترمز خودکار، پرتگاه ها و دیگر موارد را در اختیار این خودرو قرار می دهد.

کارشناسان معتقدند این تکنولوژی شباهت بسیاری با نقشه های به کار گرفته شده در سیستم خودران های گوگل دارد که با استفاده از سیستم سنسورهای لیزری عملکردی مشابه با دوربین های رادار نسبتا قدیمی تر به کار گرفته شده در خودران های تسلا را دارد.

با توجه به سیستم های استفاده شده در خودران های شرکت تسلا، سیستم تکنولوژی رادار در این خودروها با جمع آوری اطلاعات از دوربین های متفاوت کارگذاری شده در خودرو و آنالیز اطلاعات به یک بانک اطلاعاتی کامل دست می یابد که این خود در کاهش تصادفات کاملا موثر خواهد.

علاوه بر تجهیزات به کار گرفته شده توسط این شرکت می توان به سنسورهای تشخیص و پیش بینی میزان تغییرات جوی نیز اشاره کرد که سهم بزرگی در بالارفتن امنیت خودروها دارد.

در پایان کنفرانس خبری مدیر اجرایی پروژه بالابردن امنیت خودران های شرکت تسلا؛ الن مسک افزود:« با توجه به نوع سیستم ها و رادارهای تعبیه شده در خودران های تسلا امکان تصادفات جاده ای به میزان چشم گیری کاهش پیدا کرده است که البته این به معنای صفر بودن احتمال تصادفات نخواهد بود، چرا که همیشه عللی جدا از مشکلات سیستم خودروها می تواند در حوادث دخیل باشد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج