۳۸۷۹۹۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هشدار چین به تایوان درباره سفر دالایی لاما

چین امروز (چهارشنبه) به دولت جدید تایوان درخصوص صدور مجوز سفر دالایی لاما، رهبر معنوی بودایی‌های تبت به این منطقه هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: چین امروز (چهارشنبه) به دولت جدید تایوان درخصوص صدور مجوز سفر دالایی لاما، رهبر معنوی بودایی‌های تبت به این منطقه هشدار داد.

این هشدار بعد از آن صادر شد که یک قانون‌گذار شناخته شده تایوانی از دالایی لاما، دعوت کرد تا سفری به این جزیره خودمختار تحت حاکمیت پکن داشته باشد.

این در حالی است که چین دالایی لاما ۸۰ ساله را یک چهره جدایی‌طلب می‌داند. ما یینگ جئو، رئیس جمهور سابق تایوان که حامی روابط اقتصادی نزدیک‌تر با چین بود، پیش‌تر در زمان ریاست جمهوری‌اش چندین بار مانع سفر دالایی لاما به تایوان شد.

او البته در سال ۲۰۰۹ در زمان آخرین سفر دالایی لاما به تایوان چنین مجوزی را داده بود اما شخصاً با او دیدار نکرد.

تسای اینگ ون، رئیس جمهور جدید تایوان که در ماه ژانویه انتخاب شد، هنوز اعلام نکرده که اجازه به سفر دالایی لاما به این منطقه خواهد داد یا خیر.

فردی لیم، یکی از قانون‌گذاران شناخته شده منتقد چین در تایوان که یک خواننده مشهور نیز است، اخیراً در دیداری با دالایی لاما در هند او را دعوت به سفر به تایوان کرد.

ما شیائو گوانگ، سخنگوی دفتر امور تایوان - دولت چین، در کنفرانسی خبری در پکن گفت: دالایی لاما لباس‌های مذهبی خود را برای انجام فعالیت‌های جدایی طلبانه می‌پوشد.

وی تاکید کرد: برخی نیروهای سیاسی در تایوان به دنبال تبانی با جدایی طلبانی که هدفشان استقلال تبت است، بوده و می‌خواهند ناآرامی‌هایی به وجود بیاورند که تاثیر شدیدی بر روابط چین و تایوان خواهد گذاشت و ما شدیداً مخالف هرگونه سفر دالایی لاما به تایوان هستیم.

این در حالی است که دیوید لی، وزیر خارجه تایوان اعلام کرد: این وزارتخانه با احتیاط مساله سفر دالایی لاما به این منطقه را بررسی خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج