۳۸۸۳۷۶
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

سعودی ها و پيام مثبت ايران

علي اكبر فرازي در روزنامه آرمان نوشت: اظهارات منطقي و حساب شده دو تن از مسئولان عاليرتبه جمهوري اسلامي ايران؛ يكي يادداشت محمد جواد ظريف در روزنامه نيويورك تايمز و ديگري اظهارات رحیم صفوي مشاور رهبر معظم انقلاب نشانگر خردورزي و عقلانيت سياست خارجي ايران است.

علي اكبر فرازي در روزنامه آرمان نوشت: اظهارات منطقي و حساب شده دو تن از مسئولان عاليرتبه جمهوري اسلامي ايران؛ يكي يادداشت محمد جواد ظريف در روزنامه نيويورك تايمز و ديگري اظهارات رحیم صفوي مشاور رهبر معظم انقلاب نشانگر خردورزي و عقلانيت سياست خارجي ايران است.

اظهاراتي كه مبني بر پرهيز از تنش‌زايي در روابط با عربستان و تاكيد بر رويكردها و سياست‌هاي تعاملي و همگرايانه ايران در مناسبات منطقه‌اي و جهاني، و همچنين دعوت از مقامات رياض براي ورود به ائتلاف جهاني ضد تروريسم است. اينكه هم مقام عاليرتبه ديپلماسي و هم مقام عاليرتبه نظامي جمهوري اسلامي ايران بر راه‌حل تعاملي و باز شدن راه گفت‌وگو تاكيد كردند، بدين معناست كه ايران همواره با حفظ عزت و كرامت خود و با هوشياي و درايت كامل اوضاع جهاني و منطقه‌اي را رصد مي‌كند و خواستار حاكم شدن صلح و ثبات در منطقه است و این رفتار را همواره مبنا قرار داده است.

مقامات عربستان سعودي بايد اين اظهارات را به فال نيك بگيرند و بدانند كه مواضع تعاملي و سازنده ايران در قبال همسايگان خود از موضع پايين دست نيست بلكه ايران با همسايگانش از موضع برابري و برادري صحبت مي‌كند. مضاف بر اين، مقامات رياض بايد بدانند كه نيت جمهوري اسلامي ايران اين است كه كشورهاي منطقه و به ويژه عربستان تحت تاثير القائات دشمناني قرار نگيرند كه منافع جهان اسلام را به خطر مي‌اندازند تا منافع خود را تامين كنند، جنگ افروزي مي‌كنند تا در محيط ناآرام و بي‌ثبات خاورميانه نيات خود را عملياتي كنند.

بر اين اساس دولتمردان رياض بايد پيام مثبت ايران كه از سر خيرخواهي و دلسوزي است را به فال نيك بگيرند و تكليف خود را يك‌بار براي هميشه با مساله تروريسم و افراطي‌گري كه بزرگ‌ترين معضل دنياي كنوني است، روشن كنند. همه بايد دست در دست هم دهند براي ايجاد جهاني عاري از خشونت، ترور و افراطي گري. جهاني امن و باثبات و منطقه‌اي كه شهروندان آن در صلح و آرامش به سر مي‌برند و به جاي صرف درآمدهاي كلان در آتش افروزي و تنش، همه امكانات مادي، معنوي و انساني خود را صرف توسعه، رفاه و پيشرفت مسلمانان كنند و نه صرف حذف يكديگر.

شرايط كنوني جهان و منطقه شرايط خطير و حساسي است كه با تحريكات دشمنان اسلام به نقطه بحراني نزديك مي‌شود و اگر هوشياري و عقلانيت، حاكم بر روابط ميان كشورهاي منطقه نشود، اگر تعامل و همگرايي جانشين واگرايي و تنش نشود و جنگ افروزي دشمنان تداوم يابد، آنكه بيشتر متاثر خواهد شد حاميان افراطي‌گري و در وهله بعد ملت‌هاي مسلمان منطقه هستند. اميد است دولتمردان رياض پيام روشنگرانه جمهوري اسلامي ايران را به موقع دريافت كنند و بدانند پافشاري بر مواضع تفرقه‌ افكنانه و حمايت از كشتار مردم بي‌گناه در جاي جاي خاورميانه براي هميشه نمي‌تواند تدوام يابد و قبل از آنكه دير شود خود را با اقتضائات جهاني مبتني بر صلح و مبارزه با تروريسم هماهنگ كنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود.اگر سر عقل بیان

    • بدون نام

      غرب فهمیده،لازمست ... که ایران بدنبال ثبات سیاسی،اقتصادی،نظامی درمنطقه است لذا شرطش اینست که ایران رابعنوان برادربزگتروعاقل بپذیرند.کمافی السابق بوده آیم.

    • ایرانی

      عالی بود به شرطی که دیگه‌کسی نره سفارتخانه در ایران اتش بزنه تا روابط تیره شود

    • بدون نام

      مسئولین بی تجربه ومغرور عربستان ،بازیچه دست غربیها شده وهرچه انها ازشون بخواهند انجام میدهند وغربیها قدرت اقتصادی وسیاسی ونظامی خودشون درتحریک وجنگ دراین منطقه میدونند وما حالا حالا روی خوشب از عربستان نمی بینیم.

    • بدون نام

      خدا لعنتتان کند چرا متن زیبای مراناقص وبی سروته چاپ کردید اصلا این متن معنی دارد؟.............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج