جاباما
۳۸۸۴۰۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

از گور برخاسته

سکانس های ماندگار سینما (۳۷)

بازگشته یا از گور برخاسته (The Revenant) یک فیلم حماسی در گونهٔ وسترن و مهیج به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو محصول سال ۲۰۱۵ است.

برترین ها: بازگشته یا از گور برخاسته (The Revenant) یک فیلم حماسی در گونهٔ وسترن و مهیج به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو محصول سال ۲۰۱۵ است.
فیلم‌نامهٔ این فیلم از رمان بازگشته نوشتهٔ مایکل پانک اقتباس شده و نویسندگی آن را آلخاندرو اینیاریتو و مارک اسمیت برعهده داشتند. بازیگرانی همچون لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، ویل پولتر و دامنل گیلسون در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.
ابتدا قرار بود پارک چان ووک فیلم را با حضور ساموئل ال جکسون در نقش اصلی بسازد اما پس از مدتی چان ووک از پروزه کنار رفت و جان هیلکات جای او را گرفت. هیلکات قصد داشت نقش اصلی را به کریستین بیل بدهد اما بیل سرگرم بازی در شوالیه تاریکی شد و هیلکات هم از پروژه کنار رفت. سال ۲۰۱۰ الخاندرو گونسالس اینیاریتو به پروژه پیوست و نقش را به لئوناردو دی‌کاپریو سپرد. دی‌کاپریو برای بازی در این فیلم قید حضور در فیلم استیو جابز را زد. نقشی که در نهایت مایکل فاسبندر آنرا بازی کرد.
اینیاریتو قصد داشت فیلم را زودتر بسازد اما دی‌کاپریو سرگرم بازی در فیلم گرگ وال استریت بود و برای همین هم اینیاریتو سراغ بردمن رفت و آنرا ساخت که بخاطرش جایزه اسکار بهترین فیلم و کارگردانی را دریافت کرد.با عقب افتادن از برنامه برف های زمستانی لوکیشن کانادا آب شدند و کل گروه مجبور شدند بخاطر دسترسی به برف به شمال آرژانتین بروند. شرایط سخت فیلمبرداری و بداخلاقی های اینیاریتو باعث شد خیلی از عوامل یا استعفا بدهند و یا اخراج بشوند. از آنجا که اینیاریتو میخواست از جلوه های ویژه کامپیوتری برای خلق لوکیشن استفاده نکند مجبور شد فیلم را در دوازده لوکیشن در سه کشور مختلف فیلمبرداری کند.
وضع بد آب و هوا، دور بودن لوکیشن و اصرار اینیاریتو و امانوئل لوبزکی برای استفاده از نور طبیعی باعث شد فیلمبرداری نه ماه طول بکشد. دی‌کاپریو گیاه خوار برای بازی در این فیلم مجبور شد جگر خام گاومیش بخورد، روش های درمانی قدیمی بیاموزد، آتش درست کند و به دو زبان بومی آمریکایی صحبت کند. او بازی کردن در این فیلم را سخت ترین تجربه زندگیش میداند. اینیاریتو برای نقش فیتز جرالد ابتدا شان پن را در نظر داشت اما پن به دلیل تداخل برنامه هایش نتوانست در فیلم بازی کند. بدین ترتیب نقش به تام هاردی رسید. بعد از فیلم تلقین این دومین بار است که لئوناردو دی‌کاپریو و تام هاردی با یگدیگر همبازی میشوند. ساخت فیلم در نهایت ۱۳۵ میلیون دلار خرج برداشت.پس از فیلم مردی در برهوت که ریچارد سارافیان در سال ۱۹۷۱ با حضور ریچارد هریس آنرا ساخت، از گور برخاسته دومین فیلمی است که درباره هیو گلس ساخته شده است. از گور برخاسته در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار با بیشترین تعداد نامزدی در ۱۲ رشته، در جایگاه اول قرار داشت و توانست سه جایزه از جمله بهترین کاگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند.
سکانس زیر، سکانس نفس گیر حمله خرس گریزلی به هیو گلاس (لئوناردو دی کاپریو) را نشان میدهد. سکانسی که نقطه اوج داستان فیلم است و قهرمان داستان را وارد چالش بزرگی می کند.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
سکانس های ماندگار سینما (37)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج