۳۸۸۶۳۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

احتمال سکته مغزی انسان با نیش زنبور

در اغلب موارد نیش زدن زنبور باعث تورم، درد و ایجاد کهیر و قرمزی در محل نیش‌زدگی ‌و یا یک واکنش آلرژی مرگبار در افراد می‌شود که حتی ممکن است به سکته مغزی ختم شود.

خبرگزاری ایسنا: در اغلب موارد نیش زدن زنبور باعث تورم، درد و ایجاد کهیر و قرمزی در محل نیش‌زدگی ‌و یا یک واکنش آلرژی مرگبار در افراد می‌شود که حتی ممکن است به سکته مغزی ختم شود.

در گزارش منتشره مجله پزشکی دانشگاه اوهایو آمده است سکته مغزی هنگامی رخ می‌دهد که یک لخته خون باعث انسداد شریان خون‌رسان به مغز و یا یک رگ خونی مغز پاره شده و خون‌رسانی به بخشی از مغز متوقف می‌شود .

سم زنبور شامل ترکیباتی است که ‌بیشتر آنها نقش هشداردهنده دارند و به هنگام نیش زدن و یا هنگام حمله‌ور شدن به سمت شکار و یا در مواقع خطر آزاد می‌شوند و از طریق مکانیزم‌های متعددی می‌توانند منجر به سکته مغزی در فرد شوند که شامل انقباض رگ‌های خونی، لخته شدن خون و واکنش‌های آلرژیک شدید است که در این حالت فشارخون کاهش یافته و خون به اندازه کافی در شریان‌های مغز جریان نمی‌یابد.

همچنین نیش زنبور ممکن است باعث ایجاد ضربان قلب نامنظم به نام فیبریلاسیون دهلیزی (َAtrial fibrillation ) شود. افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند، زیرا در این حالت خون در قلب جمع می‌شود و لخته‌های خون ایجاد شده از قلب به مغز می‌روند و سکته مغزی رخ می‌دهد.

با بررسی آزمایش‌های انجام شده بر روی بیمارانی که دچار نیش‌گزیدگی شده بودند پزشکان به این نتیجه رسیدند که در مورد انسان، اولین مکانیزم، انقباض رگ‌های خونی است که باعث ‌بروزسکته مغزی می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      واویلا اوه خیل خطرناکه که

    • محمد

      چه درمانی پیشنهاد میشه ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج