۳۸۸۸۵۶
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

بیماری اسکلتی در ایران بیداد می کند

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، شیوع بیماری های عضلانی و اسکلتی را مهمترین نگرانی کشور در سال های نه چندان دور دانست.

خبرگزاری مهر: رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، شیوع بیماری های عضلانی و اسکلتی را مهمترین نگرانی کشور در سال های نه چندان دور دانست.

دکتر محمد علی محسنی بندپی از عدم توجه وزارت بهداشت به مسائل جامعه فیزیوتراپی کشور انتقاد کرد و گفت: به رغم صحبت هایی که وزیر بهداشت سال گذشته در مورد رشته فیزیوتراپی داشت، اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی با تاکید بر اینکه علم فیزیوتراپی از جایگاه و اهمیت خاصی در نظام سلامت دنیا برخوردار است، اظهارداشت: فیزیوتراپیست ها به دنبال دکتر شدن نیستند، بلکه می خواهند ارتقای علمی فیزیوتراپی در ایران مناسب ارتقای علمی در دنیا پیش برود.

محسنی بندپی با اشاره به مکاتبات و جلسات متعددی که انجمن فیزیوتراپی با مسئولین وزارت بهداشت داشته است، گفت: زمینه فکری تصمیم سازان در نظام سلامت هنوز نسبت به اهمیت رشته فیزیوتراپی تکمیل نیست.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان در کشور، افزود: پدیده سالمندی تا سال ۱۴۲۰ متوجه ایران خواهد شد و باید از همین امروز به فکر بود.

وی با عنوان این مطلب که بیماری های عضلانی و اسکلتی در کشور بیداد می کند، گفت: وزارت بهداشت، سالهاست هزینه های بسیار سنگینی را بابت آرتروزهای پیش رونده پرداخت می کند. در حالی که این عارضه، با آگاهی که فیزیوتراپیست ها می توانند به مردم بدهند، قابل کنترل است.

محسنی بندپی ادامه داد: هنوز در برنامه های آموزشی رشته های پزشکی کشورمان، بیماری های واگیردار مورد توجه است. در حالی که سالهاست، از بحران بیماری های واگیر خارج شده ایم و گرفتار بیماری های غیرواگیر هستیم.

وی با اشاره به شیوع بالای سکته در کشور، گفت: بایستی نیروهای مورد نیاز کشورمان را بر اساس واقعیت های روز دنیا تربیت کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      بیماری اسکلتی بیداد میکند. سرطان بیداد می کند. تصادفات جاده ای بیداد میکند. دیابت بیداد می کند. و..........چی داد می کند کی داد میکند

    • بدون نام

      اگر به فکر دکتر شدن نیستید سطح علمی خود را در کارشناسی ارتقا دهید و واقعا در کلینیکهای خود علمی کار کنید نه با سرکار گذاشتم بیماران با چند دستگاه.
      اگر چیزیی در چنطه دارید در همین سطوحی که دارید که کم نیست ارتقا دهید و نظارت نمایید.

    • بدون نام

      5 سال آینده اکثر جمعیت پیر شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج