جاباما
۳۸۹۰۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

خط قرمز پلیس‌ برای انتخابات ریاست جمهوری

سردار رادان با تشریح خط قرمز پلیس برای کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مورد وضعیت بازداشتگاهها گفت: تمام بازداشتگاههای نیروی انتظامی به دوربین مجهز است و افسر نگهبان و مافوق دوربینها را کنترل می کنند.

خبرگزاری مهر: سردار رادان با تشریح خط قرمز پلیس برای کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مورد وضعیت بازداشتگاهها گفت: تمام بازداشتگاههای نیروی انتظامی به دوربین مجهز است و افسر نگهبان و مافوق دوربینها را کنترل می کنند.

سردار احمدرضا رادان روز دوشنبه در حاشیه دیدار مردمی در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش ۶ درصدی تلفات رانندگی در ۸ ماهه نخست امسال، اظهار داشت: سال گذشته با کاهش ۳ هزار نفری تلفات رانندگی توانستیم رکورد خوبی را بر جای بگذاریم امیدواریم امسال نیز در حالیکه میزان تلفات رانندگی ۸۰۰ نفر کاهش یافته است بتوانیم آن را به هزار نفر ارتقاء دهیم تا در کاهش تلفات موفق عمل کرده باشیم.

وی با اعلام اینکه، کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی اولویت اول پلیس است گفت: هم اکنون جاده های پرتردد تحت پوشش دوربینهای ثبت تخلفات قرار دارند ضمن اینکه علاوه بر ناوگان مسافربری، ناوگان ترانزیتی نیز در اولویت کنترل پلیس قرار دارد. به زودی طرح کنترل خودروهای بار عمومی نیز تشدید می شود.

با اراذل و اوباش شوخی نداریم

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه عفو اراذل و اوباش بر عهده دستگاه قضایی است گفت: کار پلیس برخورد با جرائم خشن و سخت است. در برخوردهای اولیه با اراذل و اوباش بیش از ۹۰ درصد آنها پس از تعیین مجازات و تحمل کیفر، کار شرورانه خود را کنار گذاشته اند. عده ای از اراذل و اوباش نیز همچنان باقی مانده اند که باید بدانند در مسیر خوبی حرکت نمی کنند و پلیس بدون شوخی با آنها قاطعانه برخورد می کند.

کاهش ۴۸ درصدی زورگیری در تهران

سردار رادان از کاهش ۴۸ درصدی زورگیری در تهران خبر داد و اظهار داشت: پس از اعلام رئیس دستگاه قضا برای برخورد با حاملان سلاح سرد و زورگیران و همزمان با دستگیری ۴ زورگیر خشن، هم اکنون وقوع زورگیری ۴۸ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: برخورد قاطع با زورگیران و اراذل و اوباش زنگ خطری برای سایر مجرمان است. برخورد قاطع احساس امنیت را افزایش می دهد.

عبور از قانون خط قرمز پلیس در انتخابات

سردار رادان در پاسخ به سئوال خبرنگار ما که از او پرسید خط قرمز پلیس در تبلیغات انتخاباتی و تخلفات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چیست، گفت: خط قرمز پلیس عبور از قانون است. قانون انتخابات مشخص است و نامزدها و طرفدارانشان می دانند در چه زمانی باید اقدام به تبلیغات کنند. اگر نامزدی یا طرفدار آن فرد پای خود را از قانون فراتر گذارد پلیس به عنوان جرم مشهود با آن برخورد کرده و پس از رسیدگی پرونده را تحویل مقامات قضایی می دهد. به نظر من مردم به افرادی رای می دهند که قانون را رعایت کنند.

تمام بازداشتگاههای نیروی انتظامی تحت نظارت سازمان زندانهاست

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه تمام بازداشتگاههای نیروی انتظامی تحت نظر سازمان زندانها است، تاکید کرد: ستادی چندی قبل به دستور فرمانده نیروی انتظامی برای کنترل بازداشتگاهها تشکیل شد و دستورالعملی در این رابطه صادر شد. البته باید فرق بازداشتگاه و تحت نظرگاه نیز برای افراد مشخص شود. هم اکنون تمام بازداشتگاه های نیروی انتظامی تحت نظارت سازمان زندانهاست و هیچ بازداشتگاهی خارج از این دستورالعمل فعالیت نمی کند. اگر دادستانی تهران می خواهد نظارت بیشتری را با راه اندازی معاونتی داشته باشد خوشحال می شویم.

سردار رادان افزود: تمام بازداشتگاههای نیروی انتظامی به دوربین مجهز است و افسر نگهبان و مافوق دوربینها را کنترل می کنند. هیچ بازداشتگاهی در نیروی انتظامی وجود ندارد که به دوربین مجهز نباشد.

کشف بیش از ۹۰ درصد زورگیری های کشور

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او پرسیده بود پلیس چگونه از دوربینهای سطح شهر برای کشف جرم استفاده می کند، گفت: یکی از ابزارهای کمکی پلیس، تجهیزات فنی و الکترونیکی است. اگرچه در مرزها اقدامات خوبی برای کنترل الکترونیکی انجام شده است اما در شهر عقب ماندگی زیادی داریم. هم اکنون پلیس استفاده خوبی از دوربین های سطح شهر می کند.

به گفته رادان، تا قبل از انتشار فیلم زورگیری در یکی از محلات پایتخت، پلیس ۹۰ درصد زورگیری های پایتخت و بیش از ۹۰ درصد زورگیری های کشور را کشف کرده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: زورگیری جزو جرائم خشن محسوب می شود و برخورد و رسیدگی به آن در اولویت است. متاسفانه با پخش فیلم زورگیری در فضای مجازی برخی از متهمان متواری شدند.

دوره نوچه پروری تمام شده است

وی در رابطه با دسته بندی اراذل و اوباش، گفت: اراذل و اوباش بر اساس ۶ اقدامی که انجام می دهند سطح بندی می شوند. افرادیکه اقدام به نوچه پروری کرده اند و دست به اقدامات شرورانه زدند جزو اراذل سطح یک محسوب می شود و اراذل دسته دو نیز افرادی هستند که دوست دارند همانند اراذل سطح یک شوند این افراد نوچه هستند اما خودشان دوست دارند نوچه پروری کنند.

دسته سوم اراذل و اوباش نیز کسانی هستند که فکر می کنند اگر لات بشوند خوب است. این افراد نه نوچه دارند و نه نوچه پروری می کنند به همین دلیل به کلانتری احضار و از آنها تعهد گرفته می شود. اراذل سطح سه اگر بار دیگر مرتکب جرم شوند دستگیر و تحویل مقامات قضایی می شوند.

رادان با اشاره به برخورد با معتادان تصریح کرد: در برخورد با مواد مخدر نباید توپ را در میدان دیگران بیندازیم. در ستاد مبارزه با مواد مخدر پیگیری های ویژه برای راه اندازی اردوگاه نگهداری مجرمان مواد مخدر انجام داده ایم. باید بین معتادانی که طبق دسته بندی بیمار محسوب می شوند دستگیر نشده و تنها به مراکز درمانی منتقل می شوند. اما کسانی که پس از ترک دوباره اقدام به مصرف مواد مخدر کنند به عنوان معتاد دستگیر می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • usarsif

      باسلام
      ازحرف تا عمل فاصله بسیاری میباشد هرموقع ثابت کردین مرد عمل هستید نه فقط با حرف خوراک خبر گزاری ها ...................

    • usarsif

      باسلام
      یک سئوال چرا وقتی اراذل اوباش ؛ زورگیر ووووویا متهمین که چندین بار مجرم هستند در تصاویر تلویزیونی ویا جراید عکس آنها شطرنجی میشوند ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج