۳۸۹۱۳۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سنگري كه سردار سليماني ترجيحش داد

دو، سه ماه پيش بود كه گمانه‌زني‌ها و شايعات درمورد حضور سردار سليماني در انتخابات سال آينده در برخي رسانه‌ها داغ شده بود. البته همان موقع هم قابل پيش بيني بود كه چنين موضوعي تنها در حد شايعه باقي خواهد ماند و ايشان با توجه به جايگاه و مسووليت سنگيني كه به دوش دارند در همان سنگر باقي خواهند ماند.

احمد شیرزاد در اعتماد نوشت: دو، سه ماه پيش بود كه گمانه‌زني‌ها و شايعات درمورد حضور سردار سليماني در انتخابات سال آينده در برخي رسانه‌ها داغ شده بود. البته همان موقع هم قابل پيش بيني بود كه چنين موضوعي تنها در حد شايعه باقي خواهد ماند و ايشان با توجه به جايگاه و مسووليت سنگيني كه به دوش دارند در همان سنگر باقي خواهند ماند.
بيانيه‌اي كه سردار قاسم سليماني ديروز منتشر كردند بالاخره پاياني بر اين شايعات و گمانه‌زني‌ها شد و ايشان به طور رسمي اعلام كردند كه در انتخابات سال آينده به عنوان كانديدا حضور پيدا نخواهند كرد و هميشه به عنوان سرباز اين نظام باقي خواهند ماند. اقدام سردار سليماني در انتشار اين بيانيه كاملا قابل پيش بيني بود، چرا كه او با توجه به مسووليت نظامي كه بر دوش دارد و با توجه به اينكه عمده محبوبيتش در جامعه نيز به خاطر كسوت نظامي است، ترجيح مي‌دهد تا در سنگرهاي دفاع از كشور باقي بماند. واقعيت امر اين است كه عرصه سياست با عرصه نظامي‌گري تفاوت‌هاي بسيار زيادي دارد كه من بنا دارم به يكي از موارد آن بپردازم. سياست عرصه نقد بي‌رحمانه است. هر فردي با هر جايگاه و كسوتي زماني كه وارد عرصه سياست مي‌شود بايد خود را آماده بي‌رحمانه‌ترين نقدها كند.

به بيان ديگر در همه جاي دنيا لباس سياست به معناي آمادگي براي شنيدن نقد تمام ديدگاه‌ها و تحليل‌ها و حتي گذشته يك فرد است. نظاميان در همه جوامع و در همه كشورها از جايگاه ويژه‌اي برخوردارند و معمولا هيچ كشوري سربازان و نظاميانش را به نقد نمي‌كشد، در واقع جايگاه افرادي كه براي دفاع از كشور از جان مايه مي‌گذارند از چنان ارزشي برخوردار است كه نظاميان را به بوته نقد نمي‌كشاند.
اما در هر جاي دنيا وقتي فردي حتي در كسوت نظامي وارد عرصه سياست شود، در واقع وارد ميدان نقد شده است، چرا كه عالم سياست ميدان نقد بي‌رحمانه است. به طور كلي از همين رو است كه سياستمداران از حضور نظاميان در اين عرصه چندان استقبالي نمي‌كنند و اتفاقا خود نظاميان هم ترجيح مي‌دهند كه وارد فضاي سياست نشوند و در همان سنگر خود باقي بمانند. انتشار اين بيانيه از سوي سردار سليماني و اينكه ترجيح دادند تا در جايگاه مهم خود باقي بمانند خبر بسيار خوب و پسنديده‌اي بود كه انتخاب كردند تا در سنگر خود باقي بمانند و وظيفه سنگين خود در همان عرصه را بر دوش داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج