۳۸۹۱۷۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چرایی سفر رئیس جمهور به نیویورک

به رسم هر ساله، امسال نیز در دوم مهرماه همه روسای جمهور از سراسر جهان گرد می‌آیند تا درباره مهم‌ترین مسائل جهانی مانند امنیت، صلح جهانی، جنگ، تهدید، ترور و... با یکدیگر به گفت وگو بپردازند.

قاسم محبعلی در آرمان نوشت: به رسم هر ساله، امسال نیز در دوم مهرماه همه روسای جمهور از سراسر جهان گرد می‌آیند تا درباره مهم‌ترین مسائل جهانی مانند امنیت، صلح جهانی، جنگ، تهدید، ترور و... با یکدیگر به گفت وگو بپردازند.
بدین ترتیب رئیس جمهور ایران به زودی درهفتاد و یکمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل حضور می‌یابد تا رویکرد و نقطه نظرات ایران را به گوش جهان برساند. همان طور که سایر روسای جمهور نقطه نظرات خود را درباره صلح، امنیت ، توسعه، رفاه و سایر مسائل مهم را مطرح می‌کنند و این فرصت نیز تاثیرعمیقی بر نگاه کشورها نسبت به یکدیگر خواهد گذاشت. از سویی به جای اینکه هزینه چند سفر پرداخته شود و وقت زیادی از دولت‌ها و حکومت‌ها گرفته شود تا یک رئیس جمهور و یا دیپلمات با همتای خود ملاقات داشته باشد و تلاش کند تا منافع و مناسبات کشورش را با کشور مقابل ارتقا ببخشد. حضور روسای جمهور در سازمان ملل فرصت ذی‌قیمتی را فراهم می‌کند تا به‌طور همزمان سران کشورها و دیپلمات‌های عالی رتبه با یکدیگر در راستای منافع و مسائل دو جانبه خود با یکدیگر ملاقات و گفت‌وگو کرده و به ارتقای مناسبات شان بپردازند.
علاوه بر آن سخنرانی سران جهان و اظهاراتشان درباره عملکرد سازمان ملل فرصت مغتنمی را فراهم می‌سازد تا این سازمان عملکرد خود را در حوزه‌های مهم مانند وضعیت آوارگان خاورمیانه، بحران منطقه و کشورهای درگیر جنگ تغییراتی ایجاد کند. اما صرف نظر از همه این مسائل باید اذعان داشت که سخنرانی از تریبون سازمان ملل از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند نگاه ملت‌ها نسبت به یکدیگر را تغییر دهد و همچنین مهم‌ترین تصمیمات می‌تواند در راستای مسائل مهم جهانی در آن روز اتخاذ شود.
بدون تردید بحران تروریسم به عنوان یک تهدید جهانی که جامعه ملل به ويژه خاورمیانه از آن رنج می‌برند مورد توجه و نطق رئیس جمهور ایران و سایر سران بانفوذ منطقه ای و حاضر در اجلاس قرار خواهد گرفت. بنابراین با توجه به تحولات یک سال اخیر منطقه در راس آن سوریه و عراق که تهدید جهانی و روزافزون تروریسم را به اوج رسانده است؛ همچنین عزم جهانی را به ويژه در یک سال گذشته برای زودن خشونت داعش و مبارزه با سایر گروه‌های تروریستی جزم تر کرده است؛ علاوه بر آن جنگ با تروریسم و وضعیت آشفته منطقه خیل آوارگان را از خاورمیانه به سمت کشورهای اروپایی سوق داده است، محور توجه روسای حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل قرار می‌گیرد.
رئیس جمهور ایران درشرایطی در مجمع جهانی سازمان ملل حضور پیدا می‌کند که برجام را پشت سر گذاشته و ازسویی تنها چند ماه زمان تا پایان ریاست جمهوری ایشان باقی است. از آنجا که یکی از مسائل مورد توجه دولت روحانی در برجام گسترش مناسبات اقتصادی ایران با جهان بوده است، بنابراین در حاشیه مجمع جهانی روسای جمهور در سازمان ملل بی‌شک دیدار با سران کشورهای دیگر ملاقات و گفت وگوهایی خواهد داشت که این رویدادها می‌تواند در نهایت فضای مناسب‌تری برای گسترش تعامل ایران با اتحادیه اروپا، آسیا و... فراهم کند و نگاه مطلوب تری از جهان نسبت به ایران به جای بگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج