۳۸۹۲۰۰
۲۱ نظر
۵۰۰۷
۲۱ نظر
۵۰۰۷
پ

سردار برایت خواب صندلی دیده بودند

آشفته کردن خواب دشمن! و خواب دشمن‌دوستان! خواب «صندلی» برایت دیده بودند! برای تو! خواب «عنوان» برایت دیده بودند! برای تو! برای مرد جبهه حاج‌عمران! خواب «تومان» برایت دیده بودند! برای تو! برای مرد جبهه خان‌طومان!

حسین قدیانی در وطن امروز نوشت: آری! شانه‌هایت برای‌مان آشناست؛ لرزیدنش را زیاد دیده‌ایم! چشم‌هایت برای‌مان آشناست؛ اشک‌هایت را زیاد دیده‌ایم! قدم‌هایت برای‌مان آشناست؛ کربلاهایت را زیاد دیده‌ایم! لباس خاکی بی‌جلیقه‌ات برای‌مان آشناست؛ عاشوراهایت را زیاد دیده‌ایم! عاشق‌ بودنت برای‌مان آشناست؛ شهادتت را زیاد دیده‌ایم! نامه‌هایت برای‌مان آشناست؛ دست ‌خطت را زیاد دیده‌ایم! بابت این نامه آخری اما به شکل ویژه ممنون تو هستیم سردار! آشفته کردی خواب‌شان را! اصلا کار تو همین است! آشفته کردن خواب دشمن! و خواب دشمن‌دوستان! خواب «صندلی» برایت دیده بودند! برای تو! خواب «عنوان» برایت دیده بودند! برای تو! برای مرد جبهه حاج‌عمران! خواب «تومان» برایت دیده بودند! برای تو! برای مرد جبهه خان‌طومان!
خواب «شمیران» برای تو دیده بودند! برای تو! برای مرد جبهه شاخ‌شمیران! خواب «ریاست» برای تو دیده بودند! برای تو! برای مرد جبهه شهادت! خواب «سیاست» برای تو دیده بودند! برای تو! برای مرد جبهه صداقت! و جبهه صفا! و جبهه خلوص! و جبهه اشک! و جبهه عشق! و جبهه جاده‌های منتهی به بهشت! توهم زده بودند تو را هم می‌توانند وارد «بازی» کنند! خواب پست و سمت برایت دیده بودند! که تو را وارد «بازی دوگانه‌ها» کنند! تو اما باز هم آشفته کردی خواب‌شان را! این‌بار به جای «قدم» با «قلم»! و با تنها نوشتن چند جمله کوتاه! مختصر و مفید! «سرباز هور» و چشم طمع داشتن به صندلی ریاست بر جمهور؟! این ۴ تا چوب، ارزانی اصحاب سیاست!
دل حاج‌قاسم ما را نمی‌توان با عنوان «ریاست محترم جمهوری» لرزاند! نامزد شدن برای این سمت، با حفظ احترام ویژه برای اصحاب سیاست، شأن سردار ما را پایین می‌آورد! هیهات! ما و رای دادن به قاسم سلیمانی؟! بسی بالاتر از رای، دعای خود را و اشک خود را و عشق خود را و همه وجود خود را تقدیم سرداری می‌کنیم که سالیانی دراز، از راحتی خودش گذشته تا حتی آن جماعتی هم که نظام را قبول ندارند، از گزند دشمن در امان باشند! هیهات! ما و یک رای ۴ ساله به سردار قاسم سلیمانی؟! و قیاس کردن او با عناصر جبهه سیاست؟! با اینها؟! با این آقایان؟! نفرمایید!
برای ما حاج‌قاسم، تجلی اصحاب جبهه حق در تمام تاریخ است! مردی مقدس که امام خود را تنها نمی‌گذارد! و البته، از خواب و خاطره هم مایه نمی‌گذارد! مایه می‌گذارد از جانش! می‌رود کوه‌ها، صحراها، دشت‌ها و بیابان‌ها با دشمن جلاد می‌جنگد، بلکه شاید... شاید رزق شهادت نصیبش شد! آهای جماعت وقیح! لیلای سردار ما «شهادت» است و بس! او «مجنون» بچه‌های جزیره است! شیربچه‌های خیبر! و بدر! و قایق عاشورا! و دجله و فرات! و نینوا! آنقدر باوفا و بصیر است که در اوج جنگ با حرمله‌ترین حرامیان تاریخ، تصویر لبخند خود را برای ما می‌فرستد! تصویرهای ساده! با حالت‌های ساده! و انگار نه انگار که در جنگ است! آن هم در بدترین و سخت‌ترین جنگ‌ها! هیهات!
ما یک رای ۴ ساله به اسطوره خودمان بدهیم؟! همین؟! لطفا نه ما را با مردم کوفه اشتباه بگیرید، نه حاج‌قاسم را با عناصر سیاست! من اما خوب می‌دانم نهایت درد شما از چیست! بگذار صریح بگویم! از این است که حاج‌قاسم را حتی آن جماعت زاویه‌دار با نظام هم دوست می‌دارد! دلیل؟! خیلی ساده است! گیرم فردی نظام را خیلی هم حالا قبول نداشته باشد؛ امنیت خود را که دوست دارد! و سر راحت بر بالین گذاشتن خود را که دوست دارد! برای دوست داشتن این مرد، یک ذره حب وطن کفایت می‌کند! باورم هست این تیرهای سه‌شعبه آشنا، محبوبیت حاج‌قاسم عزیز ما را نشانه رفته بود اما نامه او، مصادف شد با ناله جماعت! و آشفته کردن خواب جماعت! نشستن بر صندلی ریاست‌جمهوری، هیچ چیز به قاسم سلیمانی اضافه نمی‌کند! مردم، او را دوست دارند، چون او مردم را دوست دارد! همه مردم، او را دوست دارند، چون او همه مردم را دوست دارد!
او مغرورانه بر سینه نمی‌کوبد که امنیت شما در داخل مرزها، مدیون جنگ من و شیربچه‌هایم در بیرون مرزهاست! او فرق دارد با آورندگان فلان توافق! او اهل منت گذاشتن بر سر ملت نیست! او کهکشانی می‌جنگد، نه آنکه نجومی حقوق بگیرد! او متعلق به اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی است؛ نه این اسلام بی‌رحم رحمانی، که در ادامه تحریم دشمن، از داخل هم برداشته ملت را تحریم کرده! چه طرفه حکایتی! از سویی قاسم سلیمانی را وارد بازی انتخابات می‌کنند، از دیگر سو تحریم! لیکن اگر حاج‌قاسم دارد در بیرون خاک وطن، برای امن و امان ما می‌جنگد، ما چرا در داخل، اجازه بدهیم بانکی به نام خودمان، نقش گلوله تانک را بر سینه او ایفا کند؟! آه از این ظلم روزگار! و این همه بی‌معرفتی!
اینکه می‌گویند «ما توان نظامی و موشک می‌خواهیم چه‌کار؟!» اصلش آن است که «ما قاسم سلیمانی را می‌خواهیم چه‌کار؟!» دیگر فکر این بدیهی‌ترین نکته ممکن را نمی‌کنند که حتی اهالی نه چندان معتقد به نظام هم، امنیت خود را یعنی قاسم سلیمانی خود را دوست می‌دارند! با نامه اخیر سردار اما هم قاسم سلیمانی بیشتر خودش را به مردم نشان داد، هم البته این جماعت را بیشتر به مردم شناساند! گمانم با دشمن هم همین گونه زیرک و زیبا می‌جنگد که این همه حساب می‌برند از او! و از این مرد مردمی! وه که چه شانه‌های آشنایی دارد! عاشق اینم که به جای همایش اصحاب سیاست، هر وقت ایران باشد می‌رود کنگره شهدا! و ابایی ندارد از اشک، آنجا که دختر شهیدی «بابا» را صدا می‌زند! این خط آخری هم، سخنی با حضرت آقا! وقتی به سردار سپاه تو چنین دل‌داده‌ایم، تو خود بخوان عمق عشق ما ملت را به امام خامنه‌ای! نیک اما می‌دانم شما هم انتظار آن یار سفرکرده را می‌کشی! و بسی بیشتر از ما! شانه‌هایت برای‌مان آشناست...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا قضیه چی بوده؟ کی خواب دیده بود ؟ خواب چی دیده بود؟ یکی توضیح بده لطفا

    • بدون نام

      حرفهای خوبی بود
      ممنونیم سردار از امنیتی که برای مامیاری

    • یکی از پسران ایرانی

      زنده باد سردار حاج قاسم سلیمانی

    • بدون نام

      زنده باد سردار تا اخیرین نفس پشتتیم

    • سرباز ایرانی

      زنده باد سردار ایرانی

    • بدون نام

      امنیت را خدابه ایران داده نه سردارسلیمانی لطفااینقدرپاچه خواری نکنید برای مرد عیب است

    • مصطفی

      یه جوری نوشتی که انگار رییس جمهور های جمهوری اسلامی همگی خلافکار و حریص و... هستن-تخلف صورت میگیره ولی دیگه این حد که تو تلویحا اشاره کردی...

    • بدون نام

      با اینکه متن هچل هفتی داشت اما واسه بار اول با وطن امروز موافقم، فکر‌کن!!

    • بدون نام

      دعا واشک هایمان بدرقه راهت سردار

    • بدون نام

      تو که مردی بشین خدا امنیتت بده همیجوری یه هویی

    • بدون نام

      امنیت را خدا نمیده !
      امنیت را باید پیدا کرد داداش
      امنیت جان و خون میخاهد تو که میگی خدا میده تو خونشو داره
      تو میتوانی از زیر کولر و از زن و بچه دل بکنی از دور دور کردن دل بکنی
      امثال تو باید چند تا بمب جلوی خونشون منفجر بشه تا حرف مفت نزنند

    • امیرخانی

      یه عده تندرو می خواستم افتخار ایران خار چشم ابر قدرت ها
      بکشوننش تو ریاست جمهوری
      به لطف خدا ودرایت سردار موفق به این کار نشدن

    • بدون نام

      میشه کسی کاری نکنه بعد بگه خدا که امنیت میده من چرا خودمو به کشتن بدم نه اینجوریا نیست عامو

    • امرخانی

      مااین ارامش مدیون لطف خداوندیم ولی دوست گرامی خداوند یکی قرار میده که مامور این کار بشه

    • بدون نام

      سلام
      زنده باد سردار سلیمانی،خدا پشت و پناهت
      لکن نویسنده نباید به سیاستمداران و سرداران دیپلماسی که آنها هم برای امنیت کشور در جبهه دیپلماسی میجنگند ، توهین کند ،به گمانم حتی سردار سلیمانی محبوب نیز ،مثلا بی احترامی به وزیر امور خارجه یا رئیس جمهور را نمیپسندد.....
      یا حق

    • جواد

      اتفاقا این خواب راطیف شما دیده بود که شکست خورد حالا دست پیش می گیریدکه پس نیافتید.

    • فرهاد

      درود بر سردار سلیمانی مظهر عزت وشجاعت مدیون تو هستیم سرداربگذار این به اصطلاح آقایان با آقا زاده هایشان دری وری بگویندممنون سردارممنون

    • ابراهیم

      بعدازرهبر عزیزمان.حاج قاسم سلیمانی عزیزومحبوب دل هرایرانی وطن دوست است

    • بدون نام

      خوش و عقل و زکاوت را خداوند عنایت کرده این سردار عزیزمان بود که با زکاوت و هوشیاری و با برنامه دقیق جلوی امثال امریکای شیطان صفت و یک مشت داعشی حیوان صفت ایستاده و مقتدرانه از حرمین امام حسین گرفته تا خانم زینب ایستادگی کرده توی نادان کجابودی تا خون عزیزانمان را در سوریه و عراق ببینی

    • علی 17

      زنده باد سردار

    • پويا رهگذر

      چرا ترسيدن بعضيا !1؟؟اون كه گفته سرباز خواهد ماند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج