۳۸۹۴۴۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اشتباه کارشناسان در تخمین وجود آب در مریخ

شواهد جدید از اکتشافات مدارگرد ناسا نشان می دهند که کل شبکه دریاچه‌ای و جریان تغذیه شده از آب شدن برف ها در مریخ ممکن است به سال‌ها پس از آن چیزی باشد که تصور می‌شد.

وب سایت کلیک: شواهد جدید از اکتشافات مدارگرد ناسا نشان می دهند که کل شبکه دریاچه‌ای و جریان تغذیه شده از آب شدن برف ها در مریخ ممکن است به سال‌ها پس از آن چیزی باشد که تصور می‌شد.

محققین بر اساس تصاویر جدید گرفته شده از ناحیه باستانی شمال مریخ، می گویند که "میزان قابل توجهی آب" تقریبا یک میلیارد سال پس از آن زمانی که ما به عنوان دوران مرطوب از آن یاد می کنیم، از بین رفته است. این امر ممکن است به این معنی باشد که زندگی میکروبی طولانی تر از آنچه ما تصور می‌کنیم ادامه یافته است.
اشتباه کارشناسان در تخمین وجود آب در مریخ

شارون ویلسون یکی از اعضای تیم می گوید "ما دره هایی را کشف کردیم که آب را به حوضه دریاچه می برده اند. حوضه‌ای دریاچه‌ای متعددی پر شده اند که نشان دهنده میزان قابل توجهی آب در آن زمان است."

با تطبیق شواهد در تصاویر به دست آمده با داده های گرد آوری شده توسط Global Surveyor ناسا و مارس اکسپرس آژانس فضایی اروپا، این تیم توانست نشانه های سیستم تبخیر آب طولانی را تشخیص دهد که نمونه های آن در دریاچه بزرگ آمریکای شمالی دیده شده بود. برای مقایسه تاهو به طور متوسط ۳۷ ترلیون گالون (۱۴۰ تریلیون لیتر) آب در خود نگه می‌دارد که برای پوشاندن کالیفرنیا با آبی به ارتفاع ۳۵ سانتی متر کافی است.

طبق اطلاعات وزارت کشاورزی آمریکا اگر بخواهید تاهو را خالی کنید، حدود ۷۰۰ سال طول می کشد تا مجددا پر شود. این میزان آبی است که تخمین زده می شود در یکی از این دریاچه های مریخ نیز وجود داشته است. ویلسون توضیح می دهد که این دریاچه مریخی توسط یک دره در جنوب تغذیه می شد و از لبه شمالی آن در یک حوضه بسیار بزرگ دیگر سر ریز می شد که به آن لقب دریاچه قلب را داده اند.

دریاچه قلب ظاهرا نقش مهمی در کل سیستم دریاچه ای و دره‌ای دارد که ۹۰ مایل (۱۵۰ کیلومتر) در شمال مریخ ادامه دارد. این تیم تخمین میزند که دریاچه قلب حدود ۶۷۰ مایل مکعب(۲۷۹۰ کیلومتر مکعب) آب در خود جای می داده است. بر اساس اطلاعات جدید، مریخ بین ۲ تا ۳ میلیارد سال پیش اتمسفر این سیاره از دست رفته و آب این سیاره یخ زده است.

ویلسون می گوید "نرخ آبی که در این دره ها جریان داشته است با نرخ آب شدن برف در این زمان هماهنگ است. این ها رودخانه های خروشان نبوده اند. بلکه الگوی زه کشی ساده داشته و سیستم عمیق و پیچیده‌ای ایجاد نکرده‌اند."

دانشمندان می گویند سیستم های مشابهی نیز در سایر جاهای مریخ پیدا شده است که نشان می دهد این نواحی مرطوب گسترده بوده اند که برای یافتن بقایای زندگی باستانی خبر خوبی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج