۳۸۹۴۹۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

طنز؛ سرقت ایده طلاخلاکُن

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:
بی‌بی‌سی گزارشی داده که بین ما و سوفیا و بابای سوفیا توأمان صلح و جنگ ایجاد کرده. بی‌بی‌سی گزارش داده که موزه گوگنهایم در نیویورک از عموم مردم دعوت کرده تا برای رفتن به توالت ساخته‌شده از طلا به این موزه بروند.
نظر بومی: بابای سوفیا نظرش ممتنع است و معتقد است طلا طلاست حتی اگر در خلاست.

نظر حقوق‌بشری - هنری: سوفیا اما معتقد است این توهین به حقوق‌بشر در آمریکاست که یک موزه از مردم دعوت کند بروند آنجا توالت. چون توالت حقوق خصوصی افراد است و هرکسی هرجا دوست دارد می‌تواند کارش را بکند. در ضمن اینکه در آمریکا شما اثرت را مجانی تقدیم موزه کنی، کاملا بعید است. همین الان بعضی از هنرمندان تلاش می‌کنند اثرشان را وارد موزه‌ها و حراج‌های دوبی کنند تا باقی آثارشان در جاهای دیگر دنیا گران شود. بعد چطوری ما مجانی اثرمان را بفرستیم موزه گوگنهایم، بعد هیچ تأثیری در قیمت، کیفیت، کمیت و حتی جذب مخاطب اثر ما در جاهای دیگر نکند؟

نظر حقوقی: بابای سوفیا معتقد است آمریکا شورش را درآورده چون توی خود آمریکا اسم یک توالت را می‌گذارند آمریکا و آب از آب تکان نمی‌خورد. بعد توی خاورمیانه، آمریکا بی‌جنبه‌بازی درمی‌آورد و تا بهش بگویی بالای چشمت ابروست یا پرچمش را آتش بزنی، دعوا راه می‌اندازد.

نظر آسیب‌شناسانه: من یک گوشت‌کوب ساخته‌ام و اسمش را گذاشته‌ام بابای سوفیا، اما سوفیا اجازه نمی‌دهد این اثر فاخر را به نمایش عمومی بگذارم. این نشان می‌دهد ایرانی‌ها نه‌تنها جنبه ندارند، بلکه بی‌هنر هم هستند. بی‌بی‌سی گفته: این توالت در بخش دستشویی‌هایی قرار داده شده که زنان و مردان می‌توانند از آن استفاده کنند.

نظر ددمنشانه: بابای سوفیا می‌گوید بفرما، اینها حاضرند طلا را مستراح کنند فقط با این هدف که زن و مرد قاطی شوند. بدبخت‌های بی‌همه‌چیز. بی‌بی‌سی گفته: کاتلان، هنرمند میلانی نابرابری اقتصادی را الهام‌بخش این اثر خود عنوان کرده است.

نظر اقتصادی: به نظر ما این خارجی‌ها عقب‌مانده هستند و همه‌چیز را مثل منشور کوروش از ما دزدیده‌اند. این را دیگر همه می‌دانند که آقای احمدی‌نژاد توانست طلا و نفت و پول و ارز را از ارزش بیندازد و تغییر کاربری دهد. بعد این نامردها برداشته‌اند با طلا توالت درست کرده‌اند، فکر کردند چی؟ شیطان می‌گوید کارنامه اقتصادی چندسال پیش را منتشر کنم تا این هنرمند طلاخلاکن، دستش رو شود و از خجالت آب شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قسمت پایانیش عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج