۳۸۹۵۹۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

معرفی نمایندگان چک، استونی و کوزوو به آکادمی

سه فیلم جدید راهی رقابت اسکار می‌شوند

کشورهای چک، استونی و کوزوو نیز بالاخره از انتخاب قطعی نمایندگان خود برای شرکت در رقابت بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۷ خبر دادند.

آی ‌سینما: کشورهای چک، استونی و کوزوو نیز بالاخره از انتخاب قطعی نمایندگان خود برای شرکت در رقابت بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۷ خبر دادند. آکادمی سینما و تلویزیون چک با انتخاب فیلم «گمشده در مونیخ» ساخته پتر زلنکا، استونی با انتخاب کمدی سیاه «مادر» به کارگردانی کادری کوسار و کوزوو با «هیچ‌جا خونه آدم نمی‌شه» ساخته فاتون بایراکتاری برای راه یافتن به فهرست نامزدهای بهترین فیلم خارجی زبان با یکدیگر رقابت می‌کنند.
سه فیلم جدید راهی رقابت اسکار می‌شوند

به گزارش «هالیوود ریپورتر»، درام‌کمدی «گمشده در مونیخ» (Lost in Munich) که تلفیقی از نقد جدی بر مسایل اساسی تاریخ چک و همچنین ویژگی طنزآمیز آثار زلنکا است، به عنوان نماینده چک به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی می‌شود. این فیلم روایتگر ماجرای «آقای پی» یک طوطی سخنگوی 90 ساله است که شعارهای نژادپرستانه می‌دهد و زمانی متعلق به ادوارد دالادیه نخست‌وزیر فرانسه بوده است.

آقای پی به عنوان تنها یادگار زنده دوران «توافقنامه مونیخ» (1938) به پراگ بازگردانده می‌شود و در ادامه روزنامه‌نگاری ناامید و سرگردان به نام «پاول» که درگیر بحران میان‌سالی است، پرنده سخنگوی داستان را می‌دزدد و بحرانی دیپلماتیک را رقم می‌زند.

چک آخرین‌بار در سال 1996، با فیلم «کلیا» ساخته یان سوراک موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد و تاکنون دو بار به فهرست نهایی نامزدهای بخش بهترین فیلم خارجی زبان راه یافته است.

همچنین، کمدی سیاه «مادر» (Mother) که از جشنواره ترابیکا گرفته تا ادینبورگ 2016 با واکنش تحسین‌آمیز منتقدان روبه‌رو شده است، به عنوان نماینده استونی به آکادمی اسکار معرفی شد. این فیلم به کارگردانی کادری کوسار روایتگر داستانی طنزآمیز است و ماجراهای ساکنان عجیب و غریب شهرستانی کوچک را به تصویر می‌کشد.

«مادر» که اولین‌بار آوریل گذشته در جشنواره فیلم ترایبکا در سطح بین‌المللی روی پرده رفت، به عنوان سومین فیلم بلند کوسار با الهام از نمایشنامه رادیویی «کما» به قلم کوین مک‌کان نویسنده ایرلندی جلوی دوربین رفته است.

استونی از 1992 تاکنون، هر سال نماینده خود را به آکادمی معرفی کرده و تنها یک‌بار - دو سال پیش - با فیلم «نارنگی‌ها» به عنوان تولید مشترک استونی-گرجستان به فهرست پنج نامزد نهایی بخش خارجی زبان اسکار راه یافته است.

به علاوه، در حالی که کم‌تر از سه هفته (تا سوم اکتبر) به مهلت معرفی نمایندگان کشورهای مختلف برای شرکت در رقابت اسکار 2017 باقی مانده، کوزوو نیز «هیچ جا خونه آدم نمی‌شه» (Home Sweet Home) را به عنوان نماینده خود به آکادمی معرفی کرد. جدیدترین ساخته فاتون بایراکتاری اولین‌بار در جشنواره کارلوی واری در سطح جهانی به نمایش درآمد. فیلم روایتگر سرنوشت شخصیتی به نام «اگرون» است که تا مدت‌ها تصور می‌شد در جریان جنگ کوزوو در جبهه جان باخته است. اما وقتی سالم و سلامت به خانه برمی‌گردد خوشحالی نجات یافتنش خیلی زود تبدیل به بهت و حیرت می‌شود چرا که بنابه دلایلی ناچار می‌شود همچنان زنده ماندن خود را از دیگران پنهان کند.

این سومین سالی است که کوزوو نماینده خود را برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان به آکادمی اسکار معرفی می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج