جاباما
۳۸۹۸۰۹
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اوحدی:

تعدادی از زائران ایرانی در عراق زندانی هستند

رئیس سازمان حج و زیارت از دستگیری گروهی خبر داد که از ۶ هزار زائر کلاهبرداری کرده و پول و گذرنامه آنها را به جیب زده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان: سعید اوحدی در مورد زائران زندانی در عراق و عربستان گفت: هم اکنون هیچ یک از زائران ما در عربستان در زندان نیستند.

وی ادامه داد: از موسم حج سال گذشته یک نفر در زندان بود که با تلاش وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت یک ماه بعد از پایان موسم حج آزاد و به وطن بازگشت.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در مورد زائران زندانی در عراق گفت: ابتدا باید بگویم ما هیچ زائری را نداریم که از سوی کاروان های حج و زیارت اعزام شده و در زندان باشد.

وی افزود: مشکل ما در مورد عراق و زیارت عتبات عالیات این است که عده ای در قالب کاروان های آزادبر، با تبلیغ زیارت قسطی یا ارزان زائر را به عراق می برند و آنجا زائر دچار مشکل می شود.

اوحدی با بیان اینکه تنها کاروان های حج و زیارت هستند که با نهادهای درمانی و امنیتی در عراق قرارداد رسمی دارند گفت: تأکید می کنم که کاروان های آزاد بر غیرقانونی هستند و مردم نباید به آنها اعتماد کنند.

وی در مورد زائران زندان و علت دستگیری آنها در عراق گفت: ما باید به قوانین کشور عراق احترام بگذاریم تعدادی از زائران به علت عدم توجه به قوانین عراق در بازداشت هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: برای مثال، در یکی از موارد پول هتل از سوی مسئول کاروان تسویه نشده بود، بنابر این هتل گذرنامه زائران را تحویل نداد و آنها را به پلیس معرفی کرد.

وی بیان کرد: وقتی ما اعلام کرده ایم تنها مرجع رسمی اعزام به عتبات هستیم و کاروان های ما نیز محدودیت اعزام ندارد، چرا مردم به این افراد که عده ای از آنها شیاد و کلاهبردار هستند اعتماد می کنند؟

اوحدی گفت: همین چند روز گذشته پلیس عده ای را دستگیر کرد که در قالب کاروان های زیارتی از ۶ هزار زائر پول و گذرنامه به سرقت برده اند.

وی در پایان از تلاش سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه جهت آزادی این زائران در عراق خبر داد و گفت: از تعداد زائران زندانی در عراق بی اطلاع هستم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سوسنگرد

      قانون باید رعایت شود، تامین امنیت بیش از بیست میلیون زائر عتبات عالیات در عراق ملزم به احترام به قوانین آن کشور هست.
      یا حسین ( ع )
      حسینی باشیم و حسینی رفتار کنیم و رعایت قانون کنیم

    • بدون نام

      اخه حج و زیارت بیشتر به منافع خودش فکر میکنه تا کار برای رضای خدا و زمینه سازی برای زیارت همه ی اقشار. پولی که اونها میگیرند گاهی تا دو برابر خرج واقعی هست که افرادی شخصی یا کاروانی بروند علت واقعی ان چیست??? چرا در ایران برای کار خیر و ثواب هم ادم باید وجه زیادی پرداخت کند??? چرا حج و زبارت اقساطی زائران را نمیبرد??? مگر زیارت بردن افراد ثواب ندارد، مگر حج و زیارت به ثواب اعتقادی ندارد??? یا نکند خدایی نکرده دولت فقط به فکر منافع مادی افتاده و معنویات را به مل فراموش کرده است!!!!??????

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج