۳۸۹۸۹۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

در حسرت یک جشن کوچک

شش هفته بدون برد برای چهار تیم پایین جدول، شرایط را برای این تیم‌ها بحرانی کرده است.

ایران ورزشی: شش هفته بدون برد برای چهار تیم پایین جدول، شرایط را برای این تیم‌ها بحرانی کرده است. صبای قم، پیکان، استقلال و گسترش فولاد که با گذشت شش هفته از شروع لیگ، هنوز نتوانسته‌اند حتی یک پیروزی در کارنامه خود ثبت کنند، روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند. بخصوص سرمربی‌های این چهار تیم که زمان لازم برای ایجاد هماهنگی در تیم خود را در اختیار داشته‌اند و با این حال باز هم موفق نشدند حتی یک برد در کارنامه خود ثبت کنند. از بین این چهار تیم گرچه حالا علیرضا منصوریان با تساوی در شهرآورد، توانسته تا حدودی از زیر فشار هواداران و مدیریت رها شود اما بیراه نیست اگر بگوییم هفته آینده، هفته‌ای سرنوشت‌ساز برای سرمربیان این تیم‌هاست.

بازی‌های هفته هفتم که برگزار شود، لیگ فوتبال ایران تعطیلی ۲۰ روزه دیگری را در پیش خواهد داشت. تعطیلی دیگری که این بار برای سرمربیان تیم‌های پایین جدول نه تنها فرصت نیست که می‌تواند تهدیدی جدی باشد. سرمربی‌ تیم‌هایی که تا هفته چهارم نتایج قابل قبولی نگرفته بودند و ناهماهنگی بازیکنان یا سنگینی ناشی از فشار بدنسازی را عامل اصلی ضعف تیم خود می‌دانستند، در تعطیلی قبل فرصت کافی را برای رفع ضعف‌های تیم در اختیار داشتند. بعد از همان تعطیلی، دیگر حالا بهانه هیچ تیمی برای هماهنگ نبودن پذیرفته نیست. اگر هم فشار بدنسازی برای تیمی بوده، بدون شک تا حالا باید برطرف شده باشد. به همین خاطر هفته هفتم شاید به نوعی آخرین فرصت برای سرمربیانی است که هرکدام عوامل و مشکلات مختلفی را دلیل ناکامی‌هایی می‌دانند که گریبانگیرشان شده و هیچ راه حل کارآمدی هم برای این مشکلات پیدا نمی‌کنند.
بحث را با فراز کمالوند ادامه بدهیم، تیم او در این فصل از بهترین تیم‌های لیگ است. کمالوند دروازه‌بانی را در اختیار دارد که عبدا... ویسی در فصل گذشته ۹۰ درصد از موفقیت استقلال خوزستان را به خاطر عملکرد فوق‌العاده او می‌دانست. همان دخسوس اما حالا در تیم کمالوند بدترین اشتباهات را مرتکب می‌شود که دلیل این ضعف یکی از بزرگ‌ترین ابهاماتی است که درباره گسترش فولاد به چشم می‌خورد. بیشتر از دروازه‌بان، خط حمله میلیاردی این تیم است که بزرگ‌ترین نقطه تناقض با بدون برد ماندن این تیم است! کمالوند که تا پیش از این بدنسازی سنگین تیمش را دلیل نبردن در هفته‌های نخست اعلام کرده بود، حالا بعد از تعطیلی ۲۰ روزه لیگ، از بدشانسی می‌گوید و نمی‌داند چرا تیمش نتیجه نمی‌گیرد. کمالوند باید در فرصت پیش رو مشکلات فنی تیمش را بررسی کند. باشگاه گسترش به کمالوند اعتماد و اعتقاد دارد و چه خوب که شایعه و حرف و حدیث بعد از چند بازی بد در باشگاه گسترش شنیده نمی‌شود.
اوضاع مجید جلالی در پیکان تا حدودی بهتر از کمالوند است. چرا که هم پیکان در جدول رده‌بندی دو پله بالاتر از گسترش فولاد قرار دارد و هم تازه‌وارد بودن این تیم در لیگ برتر و ناهماهنگی بین بازیکنان جوان و باتجربه این تیم تا حدودی نبردن‌های پیکان را توجیه می‌کند. جلالی گرچه از بازیکنان با تجربه‌ای چون رحمان احمدی، آرش برهانی، امیرحسین صادقی و مهدی شیری در تیمش استفاده می‌کند اما همین که بازیکنان جوانی مثل ماهان رحمانی را از فصل گذشته در تیم خود حفظ کرده، باعث می‌شود ناهماهنگی‌ها و نبردن‌های تیمش قابل توجیه باشد. با همه اینها اما او هم فرصت لازم برای ایجاد این هماهنگی‌ها را در اختیار داشته و بعید نیست مسوولان پیکان در صورت نتیجه نگرفتن این تیم در هفته آینده، تمایل نداشته باشند که باز هم به جلالی فرصت دهند.
بعد از اینکه کمک‌داور به اشتباه گل رضا عنایتی را مردود اعلام کرد، حالا صمد مرفاوی شرایطی به مراتب بهتر از دو سرمربی قبل دارد و جایگاهی به مراتب مطمئن‌تر از کمالوند و جلالی. چرا که بعد از این اتفاق مرفاوی دیگر زیر بار نبردن تیمش نمی‌رود. او می‌تواند ادعا کند که اگر گل عنایتی به اشتباه مردود نمی‌شد، حالا تیمش یک برد در کارنامه داشت و این اشتباهات داوری بوده که به صبا آسیب رسانده است. مهم‌تر اینکه، مشکلات متعدد مالی باشگاه صبای قم در ابتدای فصل و تصمیم‌هایی که برای منحل کردن این تیم گرفته شده بود، خواه ناخواه صبا و مرفاوی را در جایگاهی قرارداده که انتظار زیادی برای نتایج خارق‌العاده از آنها وجود ندارد. به همین خاطر با وضعیتی که صبای قم دارد، احتمال کمی وجود دارد که مسوولان باشگاه زحمت ایجاد تغییر و تحول در کادرفنی را به خود بدهند، مگر اینکه موضع‌ استانداری که حالا اصلی‌ترین حامی باشگاه است تغییر کند و این تغییر موضع صمد مرفاوی را تهدید کند.
این ۴ تیم، هفته‌هاست که در حسرت یک جشن کوچک مانده‌اند. شاید با نخستین پیروزی و برگزاری یک جشن کوچک، روزهای تیره و تار تمام شوند. ببینیم و تعریف کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج