۳۸۹۹۴۸
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

ژاپن مهاجرپذیرتر می‌شود

دو دستیار نخست وزیر ژاپن اعلام کردند دولت این کشور در نظر دارد تا به منظور تقویت نیروی کار این کشور کارگر خارجی استخدام کند.

اقتصاد نیوز: دو دستیار نخست وزیر ژاپن اعلام کردند دولت این کشور در نظر دارد تا به منظور تقویت نیروی کار این کشور کارگر خارجی استخدام کند.

ماساهیکو شیبایاما، قانونگذار حزب لیبرال دموکرات حاکم شینزو آبه که به عنوان مشاور ویژه نخست‌وزیر خدمت می‌کند در مصاحبه‌ای در سنگاپور گفت: سیاست‌های در دست بررسی ممکن است موجب دوبرابر شدن حضور کارگران خارجی در ژاپن شود.

شیبایاما گفت: «احتمالا در چند سال آینده استراتژی‌های زیادی به تصویب خواهد رسید. من فکر نمی‌کنم که این هدف ثابت دولت باشد ولی از نظر من، با توجه به شرایط کنونی بازار جهانی، دوبرابر شدن تعداد کارگران خارجی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. ما باید یک سیستم پایدار برای قبول کارگران خارجی بیشتر و بیشتر ایجاد کنیم.»

مهاجرت اغلب به عنوان یک راه‌حل برای مشکلات جمعیتی ژاپن به عنوان جامعه‌ای سالمند با نرخ رشد جمعیت پایین پیشنهاد می‌شود. آبه متعهد شده که جمعیت ۱۲۷ میلیونی ژاپن، به زیر ۱۰۰ میلیون نفر سقوط نخواهد کرد و این در حالی است که ایده آوردن کارگران خارجی نگرانی‌هایی را در خصوص اثرات احتمالی بر جامعه ایجاد کرده است.

در یک مصاحبه جداگانه، یاسوتوشی نیشیمورا، مشاور آبه و معاون وزیر اقتصاد پیشین این کشور اعلام کرد: دولت در نظر دارد تا در تابستان امسال سیستم کارآموزان خارجی را گسترش دهد؛ سیستمی که تحت آن به کارگران اجازه داده می‌شود تا برای مدت محدودی و بدون در نظرگرفتن ویزای جدید به بخش‌هایی که از کمبود نیروی کار رنج ‌می‌برند وارد شوند.

نیشیمورا افزود: «در حدود ۱۹۰ هزار خارجی در حال حاضر تحت این سیستم در ژاپن مشغول به کارند. با توجه به قانون، مدت زمان اقامت آنها از سه سال کنونی به پنج سال افزایش خواهد یافت.»

این قانون همچنین به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا کارآموزان بیشتری را در محدوده وسیعی از بخش‌های کسب‌وکار به کار بگیرند. همچنین چشم‌انداز این سیستم می‌تواند بهبود یافت.

نیشیمورا گفت: همچنین بحث‌هایی در خصوص آوردن کارگران صنعت تکنولوژی از هند و ویتنام وجود دارد. در کنار این صحبت‌هایی برای ایجاد یک دسته‌بندی ویزای جدید برای کارگران در صنعت رو به رشد توریسم این کشور وجود دارد.

شیبایاما اعلام کرد گسترش توریسم خارجی به تغییر نگرش مردم دیگر کشورها کمک کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من میرم اگه بشه بریم

    • بدون نام

      اعزام چه جوریه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج