جاباما
۳۹۰۱۱۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

حسادت ویژگی شخصیتی غالب در انسانهاست

اساس یافته های محققان، حدود ۹۰ درصد از جمعیت جهان را می توان در چهار گونه شخصیتی دسته بندی کرد که شامل انسان های خوش بین، بدبین، حسود و قابل اعتماد می شوند و جالب اینجاست که بیشتر انسان ها در شمار انسان هایی با تیپ شخصیتی حسود جای می گیرند.

وب سایت تک شات: بر اساس یافته های محققان، حدود ۹۰ درصد از جمعیت جهان را می توان در چهار گونه شخصیتی دسته بندی کرد که شامل انسان های خوش بین، بدبین، حسود و قابل اعتماد می شوند و جالب اینجاست که بیشتر انسان ها در شمار انسان هایی با تیپ شخصیتی حسود جای می گیرند.
حسادت ویژگی شخصیتی غالب در انسانهاست

در این پژوهش که توسط محققان اسپانیایی انجام شد، پاسخ ۵۴۰ داوطلب به صدها سوال مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و واکنش آن ها در شرایط مختلف که می توانست منجر به بروز درگیری و یا همکاری با سایرین شود، زیر ذره بین قرار گرفت.

در واقع می توان گفت که این آزمایش در گستره تئوری بازی که شاخه ای از علم ریاضیات محسوب می شود، انجام شده است. به بیانی ساده تر، تئوری بازی کاربردهای اقتصادی و جامعه شناختی فراوانی دارد و قادر است رفتار انسان را در موقعیت هایی که وی نیازمند تصمیم گیریست، مورد ارزیابی قرار دهد. به طوری که تصمیمی که فرد اتخاذ می کند، منجر به وقوع پیامدهای متفاوتی خواهد شد که این پیامدها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

در این تحقیق ، افراد در گروه های دو نفری تقسیم شدند که البته با توجه به شرایط بازی، ممکن است این گروه ها تغییر کنند. با توجه به شرایطی که افراد در آن قرار می گیرند، می توانند از میان گزینه های همکاری و یا خیانت یکی را انتخاب کنند که هر دو گزینه به نظر ایده آل می آیند.

پس از پایان این آزمایش، یک الگوریتم کامپیوتری، افراد را بر اساس رفتارهایشان تقسیم بندی می کند. یافته ها نشان داد که ۹۰ درصد از افراد در چهار گروه خوش بین، بد بین، حسود و قابل اعتماد دسته بندی شدند که افراد متعلق به گروه سوم یعنی حسود، از سایر گروه ها بیشتر بودند به طوری که نسبت درصدها به ترتیب برابر با ۲۰، ۲۰، ۳۰ و ۲۰ بود.

ناگفته نماند که ۱۰ درصد باقی مانده نیز متعلق به افراد و گروه هایی بود که الگوریتم مورد نظر، قادر به دسته بندی عکس العمل آن ها در این آزمایش نبود.

در خصوص جزییات این آزمایش نیز باید گفت که به عقیده گروه اول، یعنی خوش بین ها، بهترین گزینه آن است که هر دو طرف از آن بهره مند شوند و منفعتی دوطرفه داشته باشد؛ حال آن که بد بین ها، همواره به دنبال گزینه ای بودند که دردسر و یا بهتر بگوییم شر کمتری را برایشان به دنبال داشته باشد.

و اما در رابطه با گروه سوم یعنی حسودها باید گفت که این افراد هرگز به نتیجه کار نمی نگرند و برایشان این مسئله مهم است که کسی بهتر از آن ها نباشد. و بالاخره افراد قابل اعتماد به همکاری و شراکت اعتقاد دارند و برایشان مهم نیست که چی کسی برنده و یا بازنده خواهد بود.

آنکسو سانچز، از پژوهشگران این گروه تحقیقاتی، در این باره عنوان کرد که الگوریتمی که آن ها از آن استفاده کردند، بارها و به طور کاملاً موفقیت آمیز در زمینه های دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفت و کاربرد آن در ارزیابی رفتار انسانی، کاملاً دقیق و حساب شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه صفات های بد قابل از بین بردن هستن و میشه همشون رو با صفات خوب جایگزین کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج