۳۹۰۱۴۶
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

بیرانوند، صدرنشین گلرهای لیگ

تا پیش از آغاز هفته هفتم رقابت‌های لیگ شانزدهم، دروازه‌بان پرسپولیسی‌ها را می‌توان بهترین گلر لیگ برتر دانست، بیرانوند در حالی به این عنوان دست پیداکرده است که در شش بازی اخیر خود تنها در یک بازی دروازه خود را بازشده دید.

ورزش سه: بیست و سه دروازه‌بان در شش هفته از رقابت‌های لیگ شانزدهم به میدان رفتند و در بازی های برگزارشده محک خوردند، و هفت تیم در طول بازی‌های خود در لیگ برتر اقدام به تعویض دروازه‌بان خود کردند.

با بررسی دروازه‌بان های حاضر در لیگ شانزدهم همراه ما باشید:

اول - علیرضا بیرانوند؛ هر ۵۴۰ دقیقه یک بار

گلر لرستانی‌ها و سابق نفتی‌ها بالاخره توانست پرسپولیسی شود. او که از ابتدای بازی‌های لیگ شانزدهم درون دروازه این تیم ایستاد تنها یک بار دروازه خود را بازشده دید و با ۵ کلین شیت، در ابتدای لیگ بقیه دروازه‌بان‌ها را در ثبت کلین شیت جاگذاشت. بیرانوند که این روزها به‌عنوان دروازه‌بان اول کی روش درون دروازه تیم ملی نیز می‌ایستد هر ۵۴۰ دقیقه یک بار گل می‌خورد و امیدوار است این عدد را به بالاترین حد ممکن برساند.

دوم - حسن هوری؛ شیرشاه باج نمی‌دهد

لیگ شانزدهم را باید فصل احیای دروازه‌بان باتجربه جنوبی‌ها دانست، حسن هوری که سال‌هاست در فوتبال ایران بازی می‌کند امسال توانسته بیشتر از هر زمان دیگری خود را نشان دهد. او ۴ بار دروازه خود را بازشده دیده است و البته در ۳ دیدار نیز اقدام به کلین شیت کرده، البته تفاوت هوری با دیگر دروازه‌بان های حاضر در لیگ، پاس گل مستقیم او برای بازیکنان خودی است که با احتساب امتیاز آن، هوری به ۰.۵ امتیاز مثبت می‌رسد و در رده دوم دروازه‌بان‌ها می‌ایستد.

سوم - محمدرضا اخباری؛ در ادامه موفقیت

دروازه‌بان جوان تبریزی‌ها در راستای دو فصل درخشان خود در لیگ فعلی نیز توانسته به خوبی از دروازه خود محافظت کند و به همین دلیل تبدیل به یکی از سه دروازه‌بان منتخب کی روش شده است. اخباری نیز ۴ بار دروازه خود را بازشده دید و در ۳ بازی دروازه خود را بسته نگه داشت. میانگین زمانی بازشدن دروازه اخباری ۱۳۵ دقیقه است.

سوم - الساندرو فیلیپ؛ سورپرایز نارنجی پوشان

سایپایی‌ها امسال یکی از بهترین دروازه‌بان های خارجی حاضر در لیگ برتر را دارند، الساندرو که از ناشناخته‌ترین نام‌های واردشده به فوتبال ایران بود در مدت‌زمانی که برای نارنجی پوشان به میدان رفت توانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد، او تنها ۳۴ دقیقه از بازی‌های لیگ شانزدهم را به دلیل مصدومیت از دست داد. فیلیپ در بازی‌هایی که برای سایپا به میدان رفته است ۴ بار دروازه خود را بازشده دید، در یک بازی دروازه خود را بسته نگه داشت و یک بار نیز پنالتی بازیکن تیم حریف را مهار کرد، او از نظر زمانی هر ۱۲۶ دقیقه یک بار اسیر مهاجمان حریف می‌شود.

بیشترین کلین شیت

همان‌طور که عنوان شد علیرضا بیرانوند با ۵ بار بسته نگه‌داشتن دروازه خود در ۶ بازی توانسته این عنوان را از آن خود کند، پس از او نیز حسن هوری و محمدرضا اخباری با ۳ کلین شیت در رده دوم قرار دارند.

بیشترین مهار پنالتی

تاکنون دو دروازه‌بان موفق به مهار پنالتی بازیکنان حریفشان شده‌اند، الساندرو فیلیپ، دروازه‌بان تیم سایپا در دیدار مقابل پدیده موفق شد پنالتی محسن یوسفی را دفع کند و شهاب گردان، گلر پدیده در دیدار مقابل سپاهان توانست ضربه مهرداد محمدی را مهار کند.

بهترین میانگین زمانی

طبیعی است بیرانوند بهترین معدل زمانی گل نخوردن را از آن خود کرده است، او در ۵۴۰ دقیقه‌ای که برای پرسپولیسی‌ها به میدان رفته است تنها یک بار دروازه خود را باز شده دید. اما به‌غیراز او، حسن هوری، محمدرضا اخباری، لی اولیویرا و فرناندو ده خسوس با دریافت ۴ گل در ۶ دیداری که برای تیم‌های شان به میدان رفتند میانگین زمانی باز شدن دروازه خود را به عدد ۱۳۵ دقیقه رساندند.

تغییر کرده‌ها درون دروازه

تاکنون هفت تیم اقدام به تغییر دروازه‌بان های خود کردند که برخی از آنها اجباری و به دلیل مصدومیت و یا محرومیت بوده است، در مجموع می‌توان گفت تا پایان بازی‌های هفته ششم ۲۳ دروازه‌بان به بازی گرفته شدند.

همه سنگربانان اخطاری

تاکنون دروازه‌بانی از بازی‌های لیگ اخراج نشدند، اما پنج دروازه‌بان در حین بازی از داور کارت زرد دریافت کردند، الساندرو فیلیپ، لی اولیویرا، رشید مظاهری، مهرداد طهماسبی و حامد لک گلرهای کارت زردی لیگ شانزدهم محسوب می‌شوند.

شرح جدول:

دروازه‌بان‌هایی که در بیشترین بازی‌های تیمشان به میدان رفته‌اند در جدول اصلی حضور دارند، هر کلین شیت نیم امتیاز و مهار ضربه پنالتی یک امتیاز مثبت برای دروازه‌بان‌ها به همراه دارد، در طرف مقابل هر گل خورده نیز نیم امتیاز منفی برای دروازه‌ها به همراه دارد. هر پاس گل مستقیم نیز یک امتیاز مثبت برای گلرها محاسبه می‌شود که تاکنون حسن هوری اقدام به ارسال آن کرده است.

بیرانوند، صدرنشین گلرهای لیگ
بیرانوند، صدرنشین گلرهای لیگ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • fovad

      لنگ

    • فریبا

      رحمتی کیسه کش کجایی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج