جاباما
۳۹۰۵۰۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پارچه‌ای که معجزه می‌کند

محققان فناوری‌ای را ابداع کرده‌اند که به واسطه آن به زودی می‌توانید ابزارهای الکترونیک‌تان را به راحت‌ترین روش یعنی در فضای آزاد و با کمک نور خورشید و باد شارژ کنید.

خبرگزاری آنا: محققان فناوری‌ای را ابداع کرده‌اند که به واسطه آن به زودی می‌توانید ابزارهای الکترونیک‌تان را به راحت‌ترین روش یعنی در فضای آزاد و با کمک نور خورشید و باد شارژ کنید.
پارچه‌ای که معجزه می‌کند

محققان موسسه فناوری جورجیا در آمریکا به تازگی «پارچه هیبریدی قدرت» طراحی کرده‌اند که با استفاده از سلول‌های خورشیدی و همچنین نانوژنراتورهای تریبوالکتریک، از باد و نور خورشید برق تولید می‌کند. تریبوالکتریک یا اثر برق مالشی نوعی الکتریسیته تماسی است که در آن ماده‌ای خاص در تماس با ماده‌ای دیگر باردار می‌شود و باعث تولید برق می‌شود.

جالب است بدانید که این پارچه در قد و قواره یک ورق کاغذ دفتر است و می‌تواند به راحتی مقدار قابل توجهی برق را زمانی که روی شیشه خودرو قرار می‌گیرد، تولید کند. محققان ادعا می‌کنند که در آینده‌ای نزدیک این فناوری با چادرهای مسافرتی، پرده‌ها و حتی لباس‌ها یکپارچه خواهد شد و از این طریق انرژی مورد نیاز برخی وسایل همراه کاربر را تامین کنند.

آنها همچنین می‌گویند که این روش به زودی به لباس‌های تن ما امکان می‌دهد که انرژی مورد نیاز گوشی هوشمند و GPS (فناوری موقعیت‌یاب جهانی) را برایمان تامین کنند. این پارچه ضخامتی معادل ۳۲۰ میکرومتر دارد و شبیه به پارچه پشمی است.
پارچه‌ای که معجزه می‌کند

زونگ لین وانگ، پروفسور گرجستانی دانشکده مهندسی و علم مواد موسسه فناوری جورجیا، در این مورد می‌گوید: «این پارچه هیبریدی تولید کننده برق یک راهکار جالب و کاربردی برای شارژ ابزارهای الکترونیک آن هم از منابع انرژی در دسترسی مثل وزش باد در یک روز آفتابی است».

محققان برای تولید این پارچه، از فیبرهای پلیمری سبک، سلول‌های خورشیدی‌ ساختند و سپس آنها را همانند تار و پود پارچه به هم بافتند تا به شکل یک پارچه پشمی درآید. این پارچه از حرکت مکانیکی شامل چرخش و ارتعاش نیز برق تولید می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج