۳۹۰۵۳۲
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

منچستر، قلمروی شیاطین سرخ

منچستر شهریست که اگه مجبور نبود با الماس دنیای گردشگری، یعنی لندن دست و پنجه نرم کند، بدون شک برترین شهر انگلستان لقب می گرفت.این شهر با جمعیت تقریبی نیم میلیون نفر در شمال غربی انگلستان قرار گرفته و مانند بسیاری از شهرهای اروپا توسط امپراطوری رم در قرن اول میلادی تاسیس شده.

وب‌سایت همگردی: منچستر شهریست که اگه مجبور نبود با الماس دنیای گردشگری، یعنی لندن دست و پنجه نرم کند، بدون شک برترین شهر انگلستان لقب می گرفت. این شهر با جمعیت تقریبی نیم میلیون نفر در شمال غربی انگلستان قرار گرفته و مانند بسیاری از شهرهای اروپا توسط امپراطوری رم در قرن اول میلادی تاسیس شده.
یکی از مهم ترین شاخص های منچستر ورزش فوتبالشه، تا حدی که می شه گفت شهرتش رو مدیون این ورزشه. وجود دو تیم منچستر یونایتد و منچستر سیتی باعث شده تا فوتبال بیش از هر چیز دیگه ای نام این شهر رو در عرصه بین المللی بلند آوازه کنه.
منچستر، قلمروی شیاطین سرخ

از طرفی منچستر رو می شه شهر تاریخ و صنعت دونست، شهری که نقش بسیار پررنگی در توسعه بریتانیا داشته. شهری که شیاطین سرخ و آبی آسمانی اون حتی بیشتر از لندن نام انگلستان رو بر سر زبان ها انداخته.

درسته که تو منچستر به اندازه لندن سرمایه گذاری های عظیم نمی شه، ولی این شهر جزو پر بازدید ترین شهر های بریتانیاست و ثابت کرده که اندوخته های زیادی برای جذب توریست داره.

کجا اقامت کنم؟

منچستر جزو شهر های ارزان قیمت دنیا از لحاظ هزینه های اقامتی به حساب نمیاد و می شه گفت هزینه‌ی اقامت در یک اتاق خصوصی در هتل‌های ارزان‌قیمتش، از شبی ۴۰ پوند( تقریبا ۱۸۰۰۰۰ تومان) شروع می‌شه، این مبلغ شامل صبحانه و وای‌فای رایگان هم میشه.

به هر حال اگه بخوایم هتل هاش رو بر اساس امکانات و قیمت دسته بندی کنیم و بهترین هاشو بهتون معرفی کنیم، هتل رادیسون بلو، هتل میدلند و هتل لوری از هتل های لوکس و گرانقیمت این شهر هستند.

هتل پوندولوم، هتل پرمیر این و هتل جوریس این از هتل های ۳ ستاره شیک و تمیز و راحتیند که یه مقدار هزینه شون کمتره.

هتل آی بیس منچستر و هتل آی بیس بودجت هم از هتل های 2 ستاره و مقرون به صرفه شهر هستند که به نسبت امکانات خوبی هم ارائه میدن.
منچستر، قلمروی شیاطین سرخ
هتل میدلند
منچستر، قلمروی شیاطین سرخ
هتل رادیسون بلو
چی بخورم؟ کجا بخورم؟

با توجه به بین المللی بودن شهر منچستر تعجبی نداره که همه جور غذایی از هر ملیتی توش پیدا می شه، در واقع منچستر از نظر کافه و رستوران فقط جلوی لندن ِ که کم میاره. ولی چند تا از مهم ترین خوراکی های مخصوص به خود این شهر شامل تارت منچستر، تخم مرغ منچستر، خوراک نخود، پودینگ رگ، کیک اکلز، ماهی و سیب زمینی سرخ کرده و پنیر محلی میشه.

رستوران‌های خيلی شيك و گران‌قيمتش بيشتر در حومه‌ی شهر، مخصوصاً در وست‌ ديدزبری واقع شدن. خیابان لیپ‌وینگ‌لین هم رستورانای خیلی خوبی داره.

در کل چند تا از بهترین رستورانای این شهر شامل رستوران آلبرت، رستوران ضیا، رستوران یونانی الکساندروس، رستوران مای لاهور، رستوران دلیکیتز دی برونو و رستوران فازندا رودیزیو می شه. ولی اگه تو سفرتون به این شهر باز هم دلتون هوس کباب ها و خورش های چرب و چیل ایرانی رو کرد، رستوران پرشیا گریل بهترین انتخابه.
منچستر، قلمروی شیاطین سرخ
رستوران پرشیا گریل
منچستر، قلمروی شیاطین سرخ
رستوران ضیا
نوشیدنی ها

مهم ترین نوشیدنی این شهر نوشیدنی غیرالکلی ویمتو هستش، که می تونین توی اکثر رستورانا و کافه هاش اونو تست کنین.

کافه شوگر جانگشن، کافه هوم سوئیت هوم و کافه موس سه تا از بهترین کافه های این شهر هستند.
منچستر، قلمروی شیاطین سرخ
کافه موس
منچستر، قلمروی شیاطین سرخ
کافه شوگر جانگشن
چی بخرم؟

منچستر با فروشگاه‌های متنوع و رنگارنگش، برای کسایی که خريد كردن رو دوست دارن، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مقاصد سفر محسوب می شه.

مهم ترین خریدنی های این شهر که می تونین به عنوان یادگاری از منچستر برای خودتون یا به عنوان سوغات برای اطرافیانتون تهیه کنین، شامل لوازم ورزشی باشگاه های منچستر یونایتد و منچستر سیتی، ظروف سرامیکی، مجسمه، شکلات و قرص نعنای عمو جو می شه.

مرکز خرید تریانگل، مرکز خرید پرینت ورکز، مرکز خرید افلکس و مرکز خرید آرندال از مهم ترین مراکز خرید منچستر هستند.

خیابون مارکت هم یه خیابون معروف خرید در این شهرِ که دو طرفش پر از فروشگاهه.

برای خرید صنایع دستی و سوغاتی های هنری شهر هم حتما یه سری به مرکز طراحی و فروش صنایع دستی منچستر بزنین.

منچستر، قلمروی شیاطین سرخ
مرکز طراحی و فروش صنایع دستی
منچستر، قلمروی شیاطین سرخ
مرکز خرید افلکس

کجاها برم؟

منچستر شهریه که به هیچ عنوان توریستش رو خسته نمی کنه، همه چیز اینجا لذت بخشه، از قدم زدن تو خیابونای شلوغ و زنده شهر گرفته تا تماشای موزه ها و تفریگاه های سرگرم کننده اون.

تو این سفر جاهای زیادی برای تماشا کردن وجود داره، علی الخصوص واسه فوتبال دوست ها، چون محبوب ترین و معروفترین باشگاه فوتبال جهان یعنی ورزشگاه اولد ترافورد منچستر یونایتد تو این شهر هستش، علاوه بر اون موزه ملی فوتبال که از بزرگترین موزه های فوتبال دنیاست هم تو منچستره، پس یه جورایی واسه اونایی که عشق فوتبال دارن، منچستر حرف اول رو می زنه.

ولی این شهر کلی جاهای توریستی دیگه هم داره، مثل کتابخانه جان رایلند که نمونه هایی از دستخط قرون وسطایی و چاپ های اولیه اروپایی رو در خود جای داده، موزه امپراطوری جنگ، که با معماری فوق العاده اش ممکنه دیدگاه شما رو نسبت به جنگ تغییر بده، تالار شهر که یکی از نمادهای اصلی منچستر به حساب میاد، موزه علم و صنعت که اولین کامپیوتر، اولین راه آهن و کلی دیگه از اولین های جهان رو در خود جای داده و از مهم ترین موزه های دنیاست، موزه منچستر که 4.5 ملیون آیتم رو از سراسر دنیا در خود جای داده، گالری هنر منچستر، تئاتر رویال اکسچینج، کتابخانه مرکزی شهر و کلیسای منچستر.
منچستر، قلمروی شیاطین سرخ
موزه منچستر

منچستر، قلمروی شیاطین سرخ
تئاتر رویال اکسچینج
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج