۳۹۰۵۵۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

خبر معاون سیما درباره پخش سریال جنجالی کمال تبریزی

کدام نسخه «سرزمین کهن» پخش می‌شود؟

مرتضی میرباقری معاون سیما امروز از پخش مجدد سریال «سرزمین کهن» بعد از اتمام «معمای شاه» خبر داد.

وب‌سایت آی سینما: مرتضی میرباقری معاون سیما امروز از پخش مجدد سریال «سرزمین کهن» بعد از اتمام «معمای شاه» خبر داد. اما این سریال که با حواشی بسیار زیادی در زمان پخش مواجه شد، به چه صورت به روی آنتن خواهد رفت؟ با توجه به خبری که امروز میرباقری رسانه‌ای کرد، آیا بخش‌هایی که پیش‌تر مورد اعتراض بختیاری‌ها قرار گرفته شده بود، حذف خواهد شد یا این سریال با اعمال اصلاحیه‌های بیشتر به روی آنتن خواهد رفت؟! پیش‌تر تبریزی ممیزی‌های بسیار زیادی که به این سریال وارد شده بود، را عامل برخی سوء تفاهم‌ها دانسته بود.

کدام نسخه «سرزمین کهن» پخش می‌شود؟

معاون سیما امروز اطلاعات تازه‌ای در مورد ساخت سریال‌های «الف ویژه» ارائه کرد و از ساخت ده سریال پر هزینه در مورد تاریخ انبیاء، تاریخ اسلام، اثرات اندیشمندان ایرانی در اسلام و تاریخ هشت سال دفاع مقدس خبر داد. میرباقری این گفته‌ها را در حالی مطرح کرده است که تنها سریال الف ویژه این روزهای تلویزیون «معمای شاه» با انتقادات فراوانی مواجه شده است.

اما یکی از مهم‌ترین خبرهایی که میرباقری امروز در مورد صحبت به میان آورد، احیای «سیما فیلم» بود. این موسسه در دهه هفتاد و هشتاد، مسئولیت ساخت بسیاری از سریال‌های پر مخاطب را به عهده داشت.

با روی کار آمدن محمد سرافراز عملا ساخت سریال‌ها از شبکه‌ها گرفته شده و در دو مرکز امور نمایشی سیما و گسترش فیلمنامه‌نویسی دنبال می‌شد. اما میرباقری با تاکید بر نقش سیما فیلم در تولید سریال‌های ویژه الف، درباره بازگشت گروه‌های فیلم و سریال به شبکه‌ها به ایسنا گفت:« هر یک از شبکه‌ها با توجه به حال و هوای مخاطبانشان تولید برنامه‌های نمایشی خواهند داشت ولی این تولیدات با برنامه‌ریزی و طبق اصولی خواهد بود که مرجع آن سیما فیلم است.»

اما شاید نکته مهم صحبت‌های امروز میرباقری به پخش سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی باز گردد. میرباقری امروز اعلام کرد که سریال «سرزمین کهن» بعد از پایان «معمای شاه» به روی آنتن خواهد رفت. حال با توجه به قسمت‌های سریال «معمای شاه» که بین ۶۰ تا ۷۰ در نظر گرفته شده و اینکه قرار است در ماه محرم هم شنبه تا چهارشنبه روی آنتن برود احتمالا اواسط زمستان پخش این سریال پایان می پذیرد و «سرزمین کهن» درست مثل سه سال پیش سریال ویژه تلویزیون در دی یا بهمن ماه ۹۵ خواهد بود.

اما چرا سریال «سرزمین کهن» همچنان با حواشی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند؟

اواخر دوران ریاست عزت الله ضرغامی در صداوسیما، سریال «سرزمین کهن» به روی آنتن شبکه سه رفت. با پایان یافتن سومین قسمت این سریال، بختیاری ها نسبت به دیالوگ‌های سریال کمال تبریزی معترض شدند و این اعتراض‌های باعث شد پخش «سرزمین کهن» متوقف شود و ضرغامی هم به میان معترضین رود و با پوشیدن لباس‌های محلی بختیاری و به علت پخش «سرزمین کهن» از آنها عذرخواهی کند.

با گذشت چندین ماه از توقف پخش «سرزمین کهن»، کمال تبریزی در گفت‌وگویی انتقادات بسیار تندی به مدیران سیما و علی دارابی وارد کرد و ممیزی‌های بسیاری زیادی که به قسمت‌های اولیه این سریال وارد شد را عامل به وجود آمدن برخی سوء تفاهم‌ها دانست.

اما با گذشت سه سال از توقف پخش «سرزمین کهن»، قرار است این سریال دوباره به روی آنتن برود، اما مشخص نیست که این سریال بدون ممیزی‌هایی که تبریزی به آن انتقاد داشت، پخش خواهد شد یا با اصلاحیه‌های اندکی و درآوردن برخی دیالوگ‌ها، همانند نسخه‌ای که مورد تایید علی دارابی بود، به روی آنتن خواهد رفت؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج