۳۹۰۶۶۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چینی ها دقیق ترین ساعت اتمی را به فضا فرستادند

دقیق ترین ساعت ساخت دست بشر، رسماً به فضا فرستاده شد. این زمان سنج هم اکنون در ایستگاه تیانگونگ-۲ در مدار زمین می چرخد، که دومین ایستگاه فضایی در برنامه هوافضای کشور چین به شمار می رود.

وب سایت دیجیاتو - حمید مقدسی: دقیق ترین ساعت ساخت دست بشر، رسماً به فضا فرستاده شد. این زمان سنج هم اکنون در ایستگاه تیانگونگ-۲ در مدار زمین می چرخد، که دومین ایستگاه فضایی در برنامه هوافضای کشور چین به شمار می رود.
چینی ها دقیق ترین ساعت اتمی را به فضا فرستادند

در روز پنجشنبه ۱۵ سپتامبر این ایستگاه از صحرای گبی به فضا پرتاب شد و در محموله ارزشمندش، اولین ساعت اتمی سرد جهان قرار داشت. طی دوره دو ساله، فضانوردان ساکن در Tiangong-۲ آزمایشاتی را روی «ساعت اتمی سرد در فضا» یا CACS انجام می دهند تا ببینند آیا خروج از جاذبه زمین، دقت این زمان سنج را افزایش خواهد داد یا خیر.

چینی ها دقیق ترین ساعت اتمی را به فضا فرستادند

البته تمامی ساعت های موجود در کره زمین تا حد بسیار زیادی دقیق هستند، اما CACS دقت فوق العاده ای دارد. برای مقایسه می توان گفت دقیق ترین ساعت موجود در کره خاکی در هر 300 میلیون سال یک ثانیه اختلاف پیدا می کند، اما برای CACS این رقم به یک میلیارد سال می رسد.

پروفسور «ژو ژین» از دانشمندان پروژه ساعت اتمی مورد بحث در این رابطه می گوید: «این ابزار، اولین نمونه ساعت اتمی سرد است که در فضا کار می کند، و می توان از آن در کاربردهای نظامی و عمومی استفاده نمود.» کشور چین قصد دارد با این ابزار، دقت سیستم GPS بومی خودش را افزایش دهد.

گفتنی است معمولاً از ساعت های اتمی برای کالیبره کردن ابزارهای الکترونیکی فوق دقیق مانند GPS یا حوزه هایی همچون فیزیک ذرات، زمین شناسی و دیگر علومی که نیازمند دقت و صحت بالایی هستند، استفاده می گردد. حال کشور چین امیدوار است بتواند با افزایش دقت، کاربردهای دولتی و عمومی این ساعت را بهبود بخشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج