۳۹۰۶۶۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

عزیزکرده تیم ملی ایران ۲۹ ساله شد

فوتبال برای رضا مهم است اما همه زندگی او نیست و این حقیقتی است که گوچی را نسبت به سایر فوتبالیست ها متمایز می کند،آن قدر متمایز که شاید نظیرش را در فوتبال اروپا کمتر بتوان یافت.

۱۱ نیوز: رضا قوچان نژاد یکی از تأثیرگذارترین ملی پوشان فعلی فوتبال ایران و زننده همه گل های حساس سال های اخیر امروز پا به ۲۹ سالگی می گذارد. به همین بهانه مروری داشتیم به زندگی متفاوت و خاص رضا از گذشته تا امروز که شمع ۲۹ سالگی اش را فوت خواهد کرد. مردی که در میان ایرانی ها با لقب گوچی محبوبیت خاصی دارد و همه انتظار دارند با گل هایش بار دیگر راه صعود به جام جهانی را برای ایرانی ها هموار کند.

***

رضا قوچان نژاد ۲۹ شهریور ۱۳۶۶ در مشهد متولد شد. در ۴ سالگی ایران را به مقصد هلند ترک کرد و به تحصیلات، ورزش و زندگی خود در شهر لیوواردن هلند ادامه داد. در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده و فوتبالش در دوران دانشگاه به حدی درخشان بود که هنوز جایزه ای به نام "رضا" در دانشگاه frisia به بهترین بازیکن سال این دانشگاه اهدا می شود.


عزیزکرده تیم ملی ایران 29 ساله شد

در کنار تحصیل و ورزش دستی هم در هنر موسیقی دارد و در نواختن پیانو و ویولون تبحر دارد. خودش این گونه علاقه اش به موسیقی را ابراز می کند. «دوست دارم در آینده این مسیر را ادامه بدهم. آنچه با ویولن می نوازم، یک موسیقی صرفاً کلاسیک نیست بلکه موسیقی شرقی است که باعث شور و شوق در من می‌شود. کمی بیش از دو سال است که درس این موسیقی را هم می خوانم».

***

رضا پس از دانشگاه فوتبال خود را در تیم شهر کامبور و سپس رقیب دیرینه اش هیرنفین ادامه داد اما فوتبال حرفه ای را از سال ۲۰۰۵ در تیم کنونی اش یعنی هیرنفین آغاز کرد گرچه در لیگ برتر هلند موفقیت چشمگیری نداشت تا به صورت قرضی در تیم های گواهدایگلز و امن در لیگ یک هلند بازی کند.
عزیزکرده تیم ملی ایران 29 ساله شد

درحالی که یکی از بازیکنان ثابت رده های پایه تیم ملی هلند بود ناگهان فوتبال را به دلیل ادامه تحصیل کنار گذاشت اما پس از آن با درخشش در لیگ یک و در ترکیب تیم های گواهدایگلز و کامبور به فوتبال بازگشت: «آن زمان می خواستم فوتبال را ترک کنم چون فکر می کردم در سایر بخش های زندگی موفقیت من را صدا می زند. من درسم را شروع کردم و پس از مدتی مارک اورمارس متقاعدم کرد که بازگردم. این چنین شد که به فوتبالم ادامه دادم و سعی کردم در هر دو عرصه درس و فوتبال، کارم را ادامه بدهم. من موفیت های کنونی ام را به مارک اورمارس مدیون هستم. او به من فرصت کافی داد تا در کنار تمرین به درس بپردازم ، از او تشکر می کنم».

***

درخشش رضا در تیم های پایه هلند و همچنین دسته اول لیگ این کشور باعث شد تا برای اولین بار با پیشنهادی خارج از هلند به لیگ یک بلژیک و تیم سنت ترویدن بپیوندد و سپس از این تیم راهی مطرح ترین تیم بلژیک استاندارد لیژ شود. مقصد بعدی این بازیکن که به خاطر نام فامیل طولانی اش به گوچی معروف شد فوتبال جزیره و تیم چارلتون بود که در پی ناکامی در جمع سرخپوشان لندن به صورت قرضی به تیم های الکویت و الوکره در لیگ های کویت و قطر رفت، رضا در بازگشت از این انتقال های قرضی به انگلیس هم در چارلتون ماندنی نشد تا به طور قطعی پس از یک دهه به هیرنفین بازگردد.
عزیزکرده تیم ملی ایران 29 ساله شد

در رده ملی قوچان نژاد به واسطه درخشش در دوران نوجوانی به تمام تیم های ملی زیر ۱۶ تا زیر ۱۹ سال هلند دعوت شده و در تمامی این تیم ها هم سابقه گلزنی دارد اما در نهایت در اواخر سال ۲۰۱۲ و در زمان حضور در سنت ترویدن بلژیک به دعوت کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران برای بازی در تیم سرزمین مادری خود پاسخ مثبت داد و در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۲ اولین بازی ملی خود را در دیدار مقابل کره جنوبی انجام داد اما اولین گل های ملی خود را در سومین بازی ملی خود مقابل لبنان در فوریه ۲۰۱۳ به ثمر رساند.

***
گوچی تاکنون طی ۳۰ بازی ملی ۱۴ گل از جمله حساس ترین گل های سال های اخیر فوتبال ملی ایران را به ثمر رسانده است. گل های ۳ امتیازی مقابل قطر در دوحه و کره در اولسان که منجر به صعود ایران به جام جهانی شد، تک گل ایران در جام جهانی مقابل بوسنی، گل ۳ امتیازی مقابل امارات و گل دقیقه ۱۱۹ مقابل عراق در جام ملت ها و گل دقیقه ۹۳ او در دیدار اخیر مقابل قطر در چارچوب مقدماتی جام جهانی از گل های مهم و تأثیرگذار او در تیم ملی ایران بوده است. خود رضا در خصوص گلهای سرنوشت سازش برای تیم ملی ایران می گوید: «شغل من گلزنی است و بنابراین از زدن این گل ها به ویژه برای کشورم خوشحالم. همیشه دنبال این بودم که برای تیم ایران بازی کنم. بازی در باشگاه یا تیم ملی تفاوت زیادی دارد. سخت است که آن را توضیح بدهی اما این موضوع از زمانی که سرود ملی کشورت قبل از بازی ها پخش می شود متفاوت می شود».


عزیزکرده تیم ملی ایران 29 ساله شد

مهاجم مشهدی تیم ملی از فروردین امسال به جرگه متأهلین پیوست تا زندگی جدیدی را با سروین بیات، طراح و معمار مطرح ایرانی مقیم آمریکا آغاز کند. مراسم عقد قوچان نژاد و همسرش عید امسال در حرم رضوی برگزار شد و قرار است به زودی مراسم عروسی شان نیز در خارج از کشور برگزار شود.

***
رضا پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت هم اکنون بازگشت موفقیت آمیزی به فوتبال هلند و تیم هیرنفین داشته و در تیم ملی هم روزهای پرفروغی را پشت سر می گذارد.درمجموع رضا زندگی متفاوتی را نسبت به همتایان خود در فوتبال ایران تجربه می کند. او علاوه بر فوتبال، تحصیلات دانشگاهی و هنر، استعداد خارق العاده ای نیز در یادگیری زبان دارد تا حدی که به هفت زبان زنده دنیا آشناست. گوچی انگلیسی، هلندی، فارسی را کامل بلد است، فرانسوی را هم می تواند به خوبی صحبت کند. آلمانی را متوجه می شود. درباره زبان ایتالیایی هم مطالعاتی داشته همچنین زبان پرتغالی.

***
روزهای پر فروغ رضا از او چهره محبوبی در فوتبال ایران ساخته و به همین دلیل طرفداران بسیاری نیز در شبکه های اجتماعی دارد با این حال نوع نگاه او به این مقوله نیز در نوع خود جالب توجه است: «داشتن شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. اما من نمی توانم دروغ بگویم. رسانه های اجتماعی به مانند جهانی غیر واقعی می مانند. به خاطر شغلم از آنها استفاده می کنم اما زندگی ام به این موضوع وابسته نیست. صفحاتی که دارم برای ادای احترام به هوادارانم هست. این صفحات نگاهی اجمالی به زندگی من است».


عزیزکرده تیم ملی ایران 29 ساله شد

قوچان نژاد درحالی بیست و نهمین سالروز تولدش را جشن می گیرد که برای آینده برنامه های مهمی دارد: « سوای از فوتبال و اتفاقاتش به طور حتم الان هدف اصلی ام ادامه تحصیل تا مراجع عالی است. نه الزاماً در رشته حقوق، شاید برای مثال در بیزینس. ایده های زیادی برای آینده دارم. نمی دانم از کجا شروع کنم. خیلی خوب است این ها را در ذهنم دارم چون باعث می شود جوان بمانم. کسانی که من را از نزدیک می شناسند می دانند فقط یک فوتبالیست نیستم، می خواهم چیزی بیش از آن باشم».

***
اگر بخواهیم رضا قوچان نژاد و تفاوت های ریز و درشتی که با هم بازی و هم نسلانش دارد را در یک جمله توصیف کنیم باید گفت: «فوتبال برای رضا مهم است اما همه زندگی او نیست».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی اروپا بزرگ شی تفکر جهان سومی ک نداری! باید دست باباشو ببوسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج