۳۹۰۹۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۸ کشته در حمله بوکوحرام به کلیسای نیجریه

حمله غافلگیرانه تروریست های بوکوحرام به محوطه بیرونی یک کلیسا واقع در روستای « کوآمجلاری» در ایالت « بورنو» در شمال شرق نیجریه، دستکم هشت کشته بر جا گذاشت.

خبرگزاری ایرنا: حمله غافلگیرانه تروریست های بوکوحرام به محوطه بیرونی یک کلیسا واقع در روستای « کوآمجلاری» در ایالت « بورنو» در شمال شرق نیجریه، دستکم هشت کشته بر جا گذاشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک شهروند محلی با تایید این خبر افزود: افراد مسلح بوکوحرام با حمله به کسانی که پس از انجام اعمال عبادی خود در محوطه بیرونی کلیسا تجمع کرده بودند، به سوی جمعیت آتش گشودند که بر اثر آن هشت تن از ساکنان این روستا کشته شدند.
پیشترگروه تروریستی بوکوحرام مسوولیت انفجار انتحاری و تیر اندازی در دو کلیسای نیجریه را که به کشته شدن دست کم سه تن انجامید بر عهده گرفته بود و تهدید به حملات بیشتر کرد.

در حملات ۲۹ آوریل گذشته این گروه تروریستی به سالن سخنرانی دانشگاهی در شهر ˈکانوˈ در شمال نیجریه نیز دست کم ۱۵ نفر کشته شدند. هدف این حمله، دانشجویان مسیحی بودند که در مراسم مذهبی در این سالن شرکت داشتند.

نیجریه در طول هفت سال گذشته دستخوش شورش گروه تروریستی بوکوحرام در شمال شرقی این کشور است. در جریان حملات این گروه تروریستی حدود 20 هزار نفر کشته و دو میلیون و 600 هزار تن بی خانمان شده اند.

در همین خصوص و به گزارش تارنمای خبری 'نایجریا نیوز' از لاگوس، «دولاپو بادموس» افسر ارشد پلیس نیجریه با اشاره به جنایات بوکوحرام علیه شهروندان، اظهار داشت: تاکنون افراد زیادی بازداشت شده اند که همگی به عضویت در گروه بوکوحرام اعتراف و اذعان کرده اند که به دلیل تحرکات جدید نظامی در منطقه شمال شرقی، به این منطقه گریخته اند.

بادموس با اشاره به تشدید حملات اخیر بوکوحرام، تصریح کرد: عملیات علیه افراد وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام ادامه دارد.

پیشتر سخنگوی پلیس لاگوس اظهار داشته بود که ۴۲ فرد مظنون به عضویت در بوکوحرام را در لاگوس و اوگون بازداشت کرده ایم.

این درحالی است که حملات بوکو حرام اغلب بر مناطق روستایی و کشاورزی در شمال شرق نیجریه و میادین نفتی جنوبی نیجریه متمرکز بوده است.

اقدامات این گروه تروریستی و خودسر از سال ۲۰۱۰ تاکنون سبب کشته شدن بیش از ۳۰ هزار نفر شده است که بیشتر این افراد در یک سال گذشته جان خود را از دست داده اند. کودکان در نیجریه به شدت از اقدامات بوکوحرام آسیب دیده و وحشت زده هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج