جاباما
۳۹۰۹۴۳
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

اتباع خارجی می توانند در ایران بیمه شوند

تقی نوربخش در مراسم رونمایی از سامانه‌های اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در راستای افزایش پوشش بیمه ای سازمان، شرایطی فراهم شده است که می‌توانیم اتباع خارجی را تحت پوشش ببریم گفت: ایده اولیه این کار دو سال گذشته شکل گرفت و امروز عملیاتی شده است.

خبرگزاری ایسنا: تقی نوربخش در مراسم رونمایی از سامانه‌های اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در راستای افزایش پوشش بیمه ای سازمان، شرایطی فراهم شده است که می‌توانیم اتباع خارجی را تحت پوشش ببریم گفت: ایده اولیه این کار دو سال گذشته شکل گرفت و امروز عملیاتی شده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از فراهم شدن امکان بیمه اتباع خارجی در داخل کشور پس از گذشت ۴۰ سال از زمان تصویب قانون مربوطه خبر داد و گفت: هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز از این پس می‌توانند از خدمات بیمه‌ای تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

به گزارش ایسنا، تقی نوربخش در مراسم رونمایی از سامانه‌های اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در راستای افزایش پوشش بیمه ای سازمان، شرایطی فراهم شده است که می‌توانیم اتباع خارجی را تحت پوشش ببریم گفت: ایده اولیه این کار دو سال گذشته شکل گرفت و امروز عملیاتی شده است.

وی افزود: بیش از ۴۰ سال از حیات تأمین اجتماعی می گذرد و در ماده ۵ قانون تأمین اجتماعی آمده است که اتباع خارجی باید به طور اجباری تحت پوشش بیمه در بیایند. این قانون ۴۰ سال مغفول بود تا اینکه این الزام و ظرفیت قانونی را در دولت یازدهم بکار گرفتیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اکنون تمام ساختارها و نرم افزارهای لازم برای پوشش اتباع آماده شده است اظهار کرد: بر این اساس اتباع دارای مجوز اشتغال و اقامت می‌توانند تحت پوشش سازمان در بیایند و حتی اگر مشغول به کار نیستند می‌توانند در قالب مشاغل آزاد و اختیاری بیمه شوند.

نوربخش تثبیت نیروی انسانی، جلوگیری از ریسک و حوادث حین کار را از جمله مزیت‌های بیمه اتباع دانست و گفت: ایرانیان مهمان نواز هستند و این اقدام به نوعی در راستای اهداف نوع دوستانه و بشردوستانه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم هموطنان ما هستند که سالها در ایران کار کرده اند و حق بیمه پرداخته اند اما پس از خروج از کشور نمی توانستند از این اندوخته استفاده کنند عنوان کرد: اکنون این امکان فراهم شده است و هموطنان ما با ورود به سایت سازمان می توانند سوابق خود را تکمیل و وارد سامانه بیمه‌ای خود شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انعقاد قراردادهای بین دولی را دیگر اقدام این اداره کل دانست و گفت: اولین قرارداد میان ایران و ترکیه است و مصوب شده و در دستورکار مجلس قرار گرفته است و مطالعاتش برای کشورهای دیگر هم آغاز شده است. بر این اساس نقل و انتقال سوابق بیمه ای برای افراد در هردوکشور امکان پذیر می شود. هدف ما پوشش کلیه اتباع خارجی و همچنین ۲میلیون ایرانی در دنیاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      حتما بیمه برای خارجیها ماهی پنجاه هزارتومان با 10سال سابقه بازنشستگی ولی برای ما ایرانیها ماهی 280هزارتومان با 35سال سابقه تا بازنشستگی

    • بدون نام

      همین مونده دیگه ماهی ۳۰۰میدم هیچ خدماتی نمیدن حالا افغانیا رواز پول ما بیمه کنید غریبه پرستا

    • بدون نام

      بابا اینا اگر مسافر من مسافر کش بشن که راه درآمدم ماشینم هست بعد گشت و است بازرسی من رو بگیرم به جرم حمل مسافر افغان ماشینم به مدت شش ماه توقیف میشه و بعد باید به خاطر این به حسابا خلاف چند صد هزار تومان جریمه پرداخت کنم.چطور حالا شماها اینطور باهاشون برخورد میکنید.افغانی تو خيابون قدم میانه تو مغازه ها خرید میکنه تو شرکتها کار میکنه از جلو مأموران رد میشه و....چطور زمانی که تو تاکسی نشست قاچاق حساب میشه و تنها راه درآمد یک خانواده حداقل به مدت شش ماه باید توقیف بشه.لطفا به کم تامل!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج