۳۹۱۱۱۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

قیمت هر کیلو برنج به ۱۳ هزار تومان رسید

برنج یکی از اقلام اساسی در سفره ایرانی‌ها محسوب می‌شود که در کنار عطر خوش تولید داخلی، واردات انواع مختلفی از این محصول به علت پایین بودن قیمت آن جای عطر برنج داخلی را گرفته است.

خبرگزاری میزان: با توجه به اینکه قیمت برنج در سال های گذشته روند صعودی به خود گرفته است و تا ۱۳ هزار تومان نیز افزایش یافته است.

در کنار تولید داخل سالانه شاهد واردات انواع برنج به کشور با قیمت ارزان‌تری نسبت به تولید داخلی هستیم که این محصول اغلب از کشور پاکستان و هند وارد کشور می شود.

با وجود اینکه قیمت برنج داخلی بالا است، تمامی افراد توانایی خرید برنج داخلی را ندارند به همین دلیل به نظر می‌رسد برای تعادل بازار واردات برنج در حد کفایت کار معقولانه‌ای باشد.

این در حالی است که حجتی وزیر جهاد کشاورزی در روزهای گذشته اعلام کرد که نیازی به واردت برنج به کشور نداریم و تولیدات داخل تامین کننده نیاز مردم است و در مقابل، شاهد صحبت‌های رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر نیاز کشور برای واردات برنج هستیم.

در این رابطه محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفت‌و‌گو با میزان گفت: براساس قانون، هر ساله ۵ ماه واردات برنج به کشور به دلیل حمایت از تولید داخل ممنوع می‌شود، ولی با توجه به اینکه وارد کنندگان از سال‌های گذشته برنج را در انبار دپو کرده‌اند کمبودی در بازار احساس نمی‌شود و موجودی انبار به حد کفایت است.

وی در این باره ادامه داد: با اتمام فصل برداشت برنج در کشور واردات مجددا از کشورهای هند و پاکستان آغاز می‌شود.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به اینکه تولید داخل کفایت مصرف داخلی را نمی‌دهد، گفت: در مجموع برای تامین نیاز برنج کشور باید واردات صورت گیرد .زیرا تمامی افراد جامعه توانایی خرید برنج ایرانی با قیمت هر کیلو ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان را ندارند و قیمت برنج‌های وارداتی مناسب‌تر از تولید داخلی بوده و افراد راحت تر و با قیمت کمتری نیاز خود را تامین می کنند.

در ادامه محمد نیک نژاد کارشناس کشاورزی نیز در این باره یادآور شد: واردات برنج در زمان برداشت در کشور به معنی ضرر به تولید کنندگان داخلی است و بهترین زمان برای واردات این محصول به کشور، همزمان با اتمام فصل برداشت خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: واردات برنج به کشور لازمه بازار است و برای تامین نیاز مردم نمی‌توان از این موضوع چشم پوشی کرد و با توجه به بالا بودن قیمت برنج داخلی، برنج های وارداتی بهترین و ارزان ترین گزینه برای مصرف مردم هستند که در کنار واردات، باید این بازار کنترل شود.

براساس گزارش میزان، یکی از توجیه ها برای واردات برنج به کشور بالا بودن قیمت تولید داخلی است که با کنترل قیمت این بازار و کاهش قیمت با توجه به کفایت در تولید داخلی دیگر نیازی به واردات از پاکستان و هند نخواهد بود ولی تا زمانی که این روند ادامه پیدا کند مردم مجبورند تا برای تامین سفرهای خود از برنج وارداتی استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چشم دولت تدبیر و امید روشن

    • بدون نام

      متاسفانه برنج داخلی را بسیار گران میخریم ولی با این حال خالص نیست و برنج بی کیفیت هم قاطی داره.من خودم برنج طارم خریدم 13.5 ولی نه بو داشت نه طعم داشت و نه قدو قواره پس نتیجه میگیرم برنج شمال نخرم و برنج خارجی بخرم لااقل اررونتر و قد و قواره داره عطر و بو هم نمیخواد .نصف قیمت برنج شمال هم میباشه.

    • بدون نام

      دولت تدبیربانامیدکردن مردم قصد جلب آرای بیشتر مرفهین بالا نشین وآقازاده ها را دارد که نگران این افزایشها نیستند

    • سعید

      مسولان خودشون بهترین چیزها رو مصرف میکنن و حقوقهای زیادی میگیرند پس هيچوقت نمیتوانند مردمی که توانایی خرید برنج و اقلام دیگر رو ندارن درک کنند و همیشه از موضع بالا به همه نگاه میکنند

    • بدون نام

      خوبه که، ماها که از رو نمیریم حداقل از گشنگی بمیریم راحت شیم
      کاش فقط غصه برنجو داشتیم
      واقعا کسی نیس به فریاد برسه

    • حمید گیلان

      باسلام این طرفندی هست از سوی وارد کنندگان برنج. که قیمت برنج در مقطعی به صورت کاذب بالا میبرند تا بتوانند برنج وارداتی خودرا گرانتر بفروشند

    • مسعود

      این هم از معجزات اقتصاد ایران است.
      تورم 9 درصد و برنجی که طی یک سال از 7 به 13 هزار تومان رسید.!!!!!!

    • بدون نام

      ثبات اقتصادی.

    • ع م

      اقا بعد هی بگین حمایت از تولید داخلی مگه ما رو گنج نشستیم با حقوق کارمندی برنج ایرانی ۱۳تومن بخریم
      ما برنج هندی میگیریم خیلی هم خوشمزه است نباشه هم چاره ای نیست دیگه

    • امید

      برنج ایرانی همه قیمتی داره اگه طعم هم نداشته باش بازم از ایرانه برنج هند وپاکستان برنج نیست اینها از کنف هست ارسینیک داره سرطان زا نفعش برا وارد کننده هست اگر فکر سلامتی مردم بودن هیچ وقت وارد نمیکردن مردم دیگه خودشون باید آ گاه باشند حالا کمتر برنج مصرف کنند برنج ایرانی بخرند

    • بدون نام

      متاسفانه دلالان برنج داخلی را با قیمت 8500 از کشاورز خریده و کلی برنج آشغال خارجی با آن قاطی میکنن و به قیمت 13000 تومان میفروشند تنها راه مقابله ایجاد سندیکای کشاورزی و عرضه برنج بدون حضور دلال میباشد البته اگر مسئولین تو کار خرید و فروش برنج نباشن

    • بدون نام

      دستشون درد نکنه برنجم دیگه نمیتونیم بخورم خدا عوضشو بده بهشون ک این حال و روز مردم شده

    • بدون نام

      کم کم باید فرار کنیم بریم افغانستان پناهندهشیم خخخ

    • بدون نام

      امروز می خوابی فردا همه چی سه برابر میشه مردم مگه پول پارو میکنند کرون شد کرون شد کی ارزون میشه ها

    • محسن

      وقتی قیمت برنج داخلی هر کیلو بالای۱۰هزاره چطور اکثر خانواده های ایرانی میتونن مصرف کنن.مردم تو خرید همون برنج خارجی کیسه ای۴۰تومان موندن اونوقت شما دم از گرون و ارزونی برنج گرانقیمت داخلی میزنین؟حتما انتظار دارین مردم هفته ای چندبارم ماهی و مواد پروتئینی مصرف کنن

    • بدون نام

      ههه خوبه ديگه برنج كمتر ميخورم ديگه چاقم نميشيم

    • بدون نام

      عزیزان دولت برای گرفتن مالیات مالیات بر افزوده دست به همه ترفندها میزنه خودشون اینکاره میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج